από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017
 
 

Ericsson: Ελπίδα για καλύτερη ζωή μέσω της τεχνολογίας

Τα συμπεράσματα διαδικτυακής έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ericsson: Ελπίδα για καλύτερη ζωή μέσω της τεχνολογίας
Η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει το κράτος και την οικονομία, σύμφωνα με την έρευνα των Ericsson και ELTRUN. Στη φωτογραφία, στιγμιότυπο από την εκδήλωση. Από αριστερά προς τα δεξιά, οι κ.κ. Κουλούρης, Θεοτόκης και Δουκίδης.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 



Μπορεί η καλή χρήση της Τεχνολογίας να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών στην Ελλάδα; Σύμφωνα με την Ericsson και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ELTRUN, όχι απλά μπορεί, αλλά η χρήση της τεχνολογίας ενδέχεται να αλλάζει και το ίδιο το πρόσωπο της χώρας.

Μάλιστα, όπως δήλωσε το πλαίσιο της παρουσίασης της σχετικής έρευνας της Ericsson και του ELTRUN ο head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία, κ. Βασίλης Κουλούρης, η χώρα μας χρειάζεται έναν CTO (Chief Technological Officer), που θα πάρει πάνω του τα ηλεκτρονικά πράγματα και θα εφαρμόσει μία στρατηγική διάχυσης των τεχνολογιών στην δημόσια διοίκηση και την οικονομία.


Ειδικότερα, σύμφωνα με την διαδικτυακή έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2013 σε 1.040 άτομα, χρήστες του ίντερνετ:

- Υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των πολιτών και του κράτους, καθώς οι πρώτοι εμφανίζουν ωριμότητα και εξοικείωση στη χρήση τεχνολογιών, ενώ το δημόσιο υστερεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή δημόσιων αγαθών.

- Σημειώνεται το γεγονός ότι οι πολίτες «πιστεύουν» πλέον στην επιχειρηματικότητα και βλέπουν λύσεις στην κρίση, με τη τεχνολογία ως εργαλείο

- Εντοπίζεται αλλαγή αντίληψης των πολιτών, οι οποίοι επιθυμούν να έχουν πρόσβαση και δικαιώματα στη δημόσια ζωή και για να αλλάξει το κράτος.

- Καταγράφεται η ελπίδα και η προσμονή για καλύτερης υγεία, παιδεία και ποιότητα ζωής, με την καλή χρήση της τεχνολογίας.

Κακές υποδομές τηλεπικοινωνιών

Ειδικότερα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων εμφανίζεται δυσαρεστημένη από τις υποδομές και τις υπηρεσίες που απολαμβάνει, όμως πιστεύει ότι με την καλή χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής, ενώ σε ποσοστό 96% θεωρεί σημαντική την πρόσβαση σε φτηνό και ποιοτικό ίντερνετ.

Ακόμη, σε υψηλό ποσοστό (75%) διακρίνει την ανάγκη για μεγαλύτερη αξιοποίηση των τεχνολογιών στη δημόσια διοίκηση, την εκπαίδευση (60%) και την υγεία (49%), εκτιμώντας πρόκειται για κάτι που θα έχει εν συνεχεία μεγάλη επίδραση στις νέες επιχειρήσεις (65%).

Επίσης, σε μεγάλο βαθμό οι πολίτες θεωρούν ότι η διαδικτυωμένη κοινωνία θα έχει θετικότερη επίδραση εν γένει στη δημόσια ζωή, αφού η καλή χρήση της τεχνολογίας θα φέρει βελτίωση στις συγκοινωνίες, τις σχέσεις κράτους - πολίτη, τις εμπορικές συναλλαγές κτλ.

Μάλιστα, οι πολίτες ζητούν την δυνατότητα εξόφλησης μέσω κινητού λογαριασμών (71%), κομίστρων (69%) και υποχρεώσεων προς το δημόσιο (57%).

Στο μεταξύ, σχεδόν οι μισοί θεωρούν ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των τελευταίων χωρών παγκοσμίως στην ποιότητα της ευρυζωνικής σύνδεσης, περίπου τρεις στους τέσσερις δαπανούν περισσότερες από 4 ώρες on line (και το 50% περισσότερες από έξι ώρες ημερησίως), ενώ σχεδόν στο σύνολό τους (93%) νοιώθουν εξοικειωμένοι με τη τεχνολογίας και συνδέονται (69%) από το κινητό και όταν βρίσκονται στο σπίτι.

Προσμονή και ελπίδα

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του ELTRUN, καθηγητή κ. Γιώργο Δουκίδη, η έρευνα δείχνει πως οι πολίτες θεωρούν ότι η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότητα του κράτους και της οικονομίας, στη διαφάνεια, την βιωσιμότητα της οικονομικής ανάπτυξης και να φέρει νέες υπηρεσίες, που θα είναι πιο κοντά στον πελάτη.

Όπως είπε ο καθηγητής, το ηλεκτρονικό «κενό» μεταξύ πολιτών και κράτους έχει τρία αρνητικά αποτελέσματα: Δημιουργεί «αντιπαλότητα» μεταξύ τους, παράγει χρήστες δύο ταχυτήτων και ωθεί το κοινό στην χρήση μη παραγωγικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών που δεν αποτυπώνονται στην ανάπτυξη, δεν παράγουν προστιθέμενη αξία και παρατηρούνται σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Επίσης, όπως σημείωσε, για πρώτη φορά εντοπίζεται οι Έλληνες να βλέπουν λύσεις στην κρίση μέσα από τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς υπόσχονται παραγωγικότητα, εξωστρέφεια και ένταση της επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται η προσμονή και η ελπίδα των πολιτών για καλύτερες μέρες, μέσω της τεχνολογίας.

Ο κ. Δουκίδης παρατήρησε ότι για δεκαετίες η ελληνική κοινωνία καταδίκαζε την επιχειρηματικότητα και ως εκ τούτου η στροφή που καταγράφει η έρευνα δείχνει ότι το περιβάλλον της χώρας αλλάζει θεαματικά.

Αναφερόμενος στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ο επικεφαλής του ELTRUN έθεσε ως παράδειγμα τα παράβολα, τα οποία ως διαδικασία κοστίζουν 240 εκατ. ευρώ, όμως το κράτος εισπράττει μόνο 180 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, επί πέντε χρόνια συζητούνταν το ηλεκτρονικό παράβολο, η δημιουργία του οποίου είχε κόστος μόλις 12 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Λίντς, κ. Άρη Θεοτόκη, οι πολίτες βλέπουν την τεχνολογία ως εργαλείο για την συμμετοχή τους στους θεσμούς και φαίνεται να επιζητούν μία τεχνολογική δημοκρατία.

Έναν CTO για το κράτος

Στο πλαίσιο της συζήτησης, ο head of Sales της Ericsson σε Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Βουλγαρία, κ. Βασίλης Κουλούρης παρατήρησε ότι η καλή χρήση της τεχνολογίας μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για την οικονομική δραστηριότητα και πρόσθεσε ότι πολλοί φορείς προσπαθούν να προχωρήσουν τα πράγματα, όμως το κάνουν μεμονωμένα και οι αποφάσεις για παρόμοια θέματα ενδέχεται να λαμβάνονται με τρόπο διαφορετικό και ετεροχρονισμένο.

Όπως είπε, πρέπει να συντονιστούμε κάτω από μία ενιαία ομπρέλα, δηλαδή μέσα από έναν CTO, που θα έχει την πολιτική εντολή να προχωρήσει τις τεχνολογικές δράσεις της χώρας, με στόχο η Ελλάδα να γίνει πρώτη στον κόσμο στην χρήση της τεχνολογίας.

Η Head of Strategy Execution at Ericsson Region Mediterranean, κυρία Μαρία Μπούρα υπογράμμισε ότι η αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας υπόσχεται μεγαλύτερη οικονομική δραστηριότητα και σημείωσε ότι θα πρέπει λαμβάνουμε αποφάσεις με βάση τον μετασχηματισμό της οικονομίας, που προκαλείται από την τεχνολογία, προκειμένου να εξέλθει η χώρα από την κρίση.

Ένα τέτοιο παράδειγμα, όπως τόνισε, είναι οι στύλοι της ΔΕΗ, οι οποίοι με «έξυπνο» τρόπο θα μπορούν να ρυθμίζουν τον φωτισμό ανάλογα με τις ανάγκες, να κάνουν ηλεκτρονική κράτηση της θέσης στάθμευσης, να διαχειρίζονται εξ αποστάσεως τους κάδους σκουπιδιών, να χρησιμοποιούνται στην διαχείριση της κυκλοφορίας, στην παροχή πληροφοριών, αλλά και στην φόρτιση ηλεκτρονικών αυτοκινήτων, αλλά και να παρέχουν ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ericsson: «Εξυπνα» συστήματα παροχής χωρητικότητας δικτύου 
 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-