Ελπίδες για μείωση της τιμής των εισιτηρίων λόγω της λειτουργίας του ανταγωνισμού αλλά και βεβαιότητα για «σύγκρουση» στους αιθέρες πρωτίστως με την Aegean Airlines, αλλά και με άλλους αερομεταφορείς, φέρνει η έλευση της Ryanair στην Αθήνα, που ανακοίνωσε την Τρίτη από την ελληνική πρωτεύουσα ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας κ. Ντέιβιντ Ο’ Μπράιεν.
Σε μια κίνηση που θεωρήθηκε στροφή 180 μοιρών σε σχέση με τις προηγούμενες δύο «εμπρηστικές» επισκέψεις που πραγματοποίησαν στην Αθήνα υψηλόβαθμα στελέχη της Ryanair τους προηγούμενους μήνες, όταν και είχαν επιτεθεί ευθέως κατά του «Ελ. Βενιζέλος» για την τιμολογιακή του πολιτική, η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους έκανε τελικά πίσω και αποδέχθηκε το γεγονός ότι δεν θα έχει ειδική αντιμετώπιση από τον διεθνή αερολιμένα έναντι των άλλων αερομεταφορέων.
Κίνηση που δείχνει σταθεροποίηση


Εμπειρα στελέχη της αεροπορικής αγοράς διακρίνουν ότι πίσω από την έλευση των αερογραμμών δεν κρύβεται τίποτε άλλο πέρα από τη σταθεροποίηση του οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, αλλά και τη βελτίωση του τουριστικού ρεύματος. Μάλιστα, διακρίνουν ότι οι Ιρλανδοί θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την τάση για αύξηση της επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα.
Παράλληλα, φαίνεται ότι και το «Ελ. Βενιζέλος» έμαθε την είδηση από τη συνέντευξη Τύπου, καθώς δεν είχε προηγηθεί κάποια ενημέρωση από τους Ιρλανδούς. Στελέχη του αεροδρομίου σημειώνουν πάντως ότι ουδεμία ειδική μεταχείριση θα γίνει στη Ryanair, η οποία θα αποτελεί έναν ακόμη πελάτη που θα αντιμετωπιστεί επί ίσοις όροις, όπως όλες οι αερογραμμές που δραστηριοποιούνται από το «Ελ. Βενιζέλος». Μάλιστα, φαίνεται ότι η εταιρεία χαμηλού κόστους θα απολαύσει κάποια από τα κίνητρα που δίνει το αεροδρόμιο στους αερομεταφορείς, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει και χαμηλότερες χρεώσεις.
Πιέσεις στις τιμές


Πάντως, παράγοντες της τουριστικής αγοράς διακρίνουν ότι η εμπλοκή των Ιρλανδών στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει σε συμπίεση των τιμών και στη λειτουργία του ανταγωνισμού, αν και υπογραμμίζουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλεφθεί η διάρκεια του φαινομένου. Μάλιστα, επικαλούμενοι τα διεθνή πεπραγμένα σημειώνουν ότι κάθε φορά που η Ryanair εισέρχεται σε μια νέα αγορά, οι τιμές δέχονται πιέσεις προς τα κάτω. Ωστόσο, στη συνέχεια, όλα εξαρτώνται από την αντίδραση των άλλων αερομεταφορέων και την οικονομική τους δυνατότητα να αντέξουν στον ανταγωνισμό.
Η «σφήνα» της Ryanair στο εσωτερικό θα τη φέρει απέναντι από την Aegean Airlines, με την οποία θα ανταγωνίζονται στα δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Χανιά. Μάλιστα, η εξαγγελία για 10 καθημερινές πτήσεις μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης από τη Ryanair προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά, αφού θεωρείται βέβαιο ότι η συνδυασμένη προσφορά των δύο εταιρειών θα υπερκαλύπτει κατά πολύ τη ζήτηση.
Παράλληλα, στις πτήσεις για το Λονδίνο η Ryanair, η οποία θα πετάει από και προς το αεροδρόμιο του Στάνστεντ, θα ανταγωνίζεται την Aegean, την easyJet και την British Airways, που εξυπηρετούν τον προορισμό. Στο Μιλάνο (αεροδρόμιο Μπέργκαμο) οι Ιρλανδοί θα ανταγωνίζονται την easyJet και την Aegean, οι οποίες πετούν από και προς το Μαλπένσα. Στην Πάφο η Ryanair θα συγκρουστεί με την Aegean.
Η στάση της Aegean


Στο μεταξύ, τις θέσεις της Ryanair σχολίασε με ανακοίνωσή της και η Aegean, η οποία τονίζει ότι η εξαγγελία της ιρλανδικής εταιρείας για δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη «επιβεβαιώνει τη λειτουργία μιας απόλυτα ανταγωνιστικής αγοράς, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, γεγονός που πάντοτε ισχυριζόταν η Aegean».
«Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η συνένωση δυνάμεων των δύο ελληνικών αερομεταφορέων, τηςAegeanμε τηνOlympicAir, ήταν απαραίτητη ώστε να δημιουργηθούν οι οικονομίες κλίμακας για την αποτελεσματική λειτουργία και ανάπτυξη ενός ελληνικού αερομεταφορέα που θα εκπροσωπήσει επάξια τη χώρα μας σε αυτή την κοινή ευρωπαϊκή αγορά» σημειώνει η εταιρεία.
«Είναι επίσης πολύ θετικό ότι η σταθεροποίηση της χώρας μας και η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος την καθιστούν πλέον πιο ελκυστική για επιπλέον δραστηριοποίηση ξένων αερομεταφορέων. ΗAegeanέχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με οκτώ βάσεις στο κέντρο και στην περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στη στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού» τονίζει.
«Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με τηνOlympicAir, η Aegeanέχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τιςGoLightκαι Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013. Οι πρωτοβουλίες αυτές βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. Αλλωστε, για τον λόγο αυτόν η σωρευτική κίνηση των δύο εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά έπειτα από πέντε χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης» καταλήγει.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 14 Ιανουαρίου 2014

HeliosPlus