Ελλείψεις στα γυμνάσια και λύκεια της χώρας και 1127 κενά σε καθηγητές, κατήγγειλε σε σημερινή συνέντευξη της η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.
Για το θέμα αυτό οι καθηγητές της ΟΛΜΕ σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ενωση των γονέων και κηδεμόνων και την Πανελλήνια Ενωση γονέων μουσικών Σχολείων διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη στις 12.00 έξω από το υπουργείο Παιδείας
Όπως ανέφεραν σήμερα οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας σε πολλές περιοχές της χώρας τα κενά είναι μεγάλα (135 στο Ηράκλειο της Κρήτης και 135 στην Κοζάνη), ενώ σε κατάσταση διάλυσης βρίσκονται και τα σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης της Σάμου.
Καθηγητές από σχολεία του νησιού αναφέρουν ότι «λόγω έλλειψης καθηγητών στο Επαγγελματικό Λύκειο και στην Επαγγελματική Σχολή Σάμου, στο εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο και στην Επαγγελματική Σχολή Καρλοβάσου από την αρχή της σχολικής χρονιάς, κάθε εβδομάδα δεν διδάσκονται 287 ώρες σε μαθήματα ειδικότητας. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από 75 μαθητές αυτών των σχολείων στη Σάμο απειλούνται να χάσουν τη χρονιά τους και να μην πάρουν ποτέ πτυχίο αφού από την επόμενη χρονιά οι μεν Επαγγελματικές Σχολές καταργούνται και στα Επαγγελματικά Λύκεια θα πάψουν και τυπικά να υπάρχουν οι καταργούμενοι τομείς!»
Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ έστειλαν επιστολή και στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Martin Schulz και τους Ευρωβουλευτές.
«Απευθυνόμαστε σε εσάς για να σας ενημερώσουμε για την τραγική κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, που είναι αποτέλεσμα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ασκείται και των μνημονίων που έχουν υπογράψει η κυβέρνηση με την τρόικα (ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ). Τα συνεχή βάρβαρα μέτρα τα οποία μας επιβάλλονται έχουν εξαθλιώσει όλους τους εργαζόμενους, έχουν αυξήσει την ανεργία και διαλύουν την κοινωνική συνοχή. Με τα μέτρα αυτά αυξάνεται αντί να μειώνεται το χρέος της χώρας μας» αναφέρεται στην επιστολή.
Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί οι σημαντικότερες επιπτώσεις αυτής της πολιτικής στη δημόσια εκπαίδευση είναι:
Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 –2013) και κατά 47% μέχρι το 2016. Ο δημόσιες δαπάνες για την παιδεία είναι στο 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσουν στο 2,15% το 2016.
Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (σχολικές βιβλιοθήκες, ενισχυτική διδασκαλία, κατάργηση συμβουλευτικών σταθμών, δομών ΣΕΠ κλπ). Πάνω από 1.200 σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2011 και, προσφάτως, 102 Επαγγελματικές Σχολές έκλεισαν.
30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σημαίνει μείωση κατά 30% του συνόλου των εκπαιδευτικών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον Ιούνη του 2010. (15.000 από αυτούς μέσα στο καλοκαίρι του 2013). Από 102.360 εκπαιδευτικούς το 2010, φτάσαμε στους 72.428 το 2013.
Απολύθηκαν 10.000 αναπληρωτές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη θέση αυτών μόλις 390 αναπληρωτές προσλήφθηκαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έναντι 3757 το προηγούμενο σχολικό έτος 2012-13 (90% μείωση) και 5527 το 2011-12 (93% μείωση).
Τέθηκαν σε 8μηνη διαθεσιμότητα και με τον κίνδυνο της απόλυσης 1992 εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης και 395 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις, με αποτέλεσμα την κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας – πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής – κομμωτικής). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 10.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά που είχαν επιλέξει στα σχολεία. Ταυτόχρονα, οι περίπου 10.000 μαθητές αυτών των ειδικοτήτων, που συνεχίζουν στην τελευταία τάξη για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ειδικότητά τους, στην πλειοψηφία τους δεν κάνουν μαθήματα μέχρι σήμερα γιατί οι καθηγητές τους έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις
Μείωση των ετήσιων αποδοχών των εκπαιδευτικών από 22% έως και 45% με βάση τα έτη υπηρεσίας. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ από 1070 και καταληκτικός 1400 ευρώ από 1600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή στην οποία εργάζονται.
Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 25 στους 30. Υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
Καθιέρωση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα βασίζεται μεταξύ άλλων και στις επιδόσεις των μαθητών σε εθνικής κλίμακας εξετάσεις και θα επηρεάζει τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, θα οδηγεί στη χειραγώγηση αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
Ψήφιση ενός νέου, πιο αυταρχικού πλέγματος νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ. λπ.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο».
«Ζητάμε τη δική σας παρέμβαση στα όργανα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να σταματήσει η πολιτική των μνημονίων που διαλύει το δημόσιο σχολείο και όλα τα δημόσια κοινωνικά αγαθά στη χώρα μας και εξαθλιώνει οικονομικά και εργασιακά όλους τους εργαζόμενους, αφήνοντας βεβαίως στο απυρόβλητο αυτούς που κατέχουν τον πλούτο» καταλήγουν οι καθηγητές.