Αποδόθηκαν την Παρασκευή στην κυκλοφορία από το υπουργείο Υποδομών τα έργα «Υπολειπόμενες εργασίες Παράκαμψης Άρτας –Φιλιππιάδας Α/Κ ‘Αρτας» και «Οδός Ηγουμενίτσας –Πρέβεζας, Υποτμήμα IV Καρτέρι –Γερακάρι –Πάργα, μήκους 15 χλμ.», παρουσία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων, κ. Στράτου Σιμόπουλου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, πρόκειται για τα έργα:
«Υπολειπόμενες εργασίες Παράκαμψης Άρτας –Φιλιππιάδας Α/Κ ‘Αρτας». «Με το έργο αυτό, ολοκληρώνεται το τμήμα του ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΒΟΡΡΑ –ΝΟΤΟΥ (ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ) από : Κόμβο Σελλάδων –Αγ. Δημήτριος –Παράκαμψη Άρτας –Φιλιππιάδα μήκους 23 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη διασταύρωση της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (Αντίρριο –Γιάννενα) με την Ε. Ο. Άρτας –Τρίκαλα, παράπλευρο οδικό δίκτυο πρόσβασης, έργα ηλεκτροφωτισμού, αποχέτευσης κλπ» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
«Οι κινήσεις Αντίρριο –Γιάννενα και Άρτα –Τρίκαλα γίνονται πλέον ανισόπεδα. Το κόστος κατασκευής του ανήλθε στα 7.000.000 € (όσο το συμφωνητικό) και ολοκληρώθηκε μέσα σε 6 μήνες. Το έργο αυτό, σε συνδυασμό με τα ήδη κατασκευασθέντα τμήματα (με προηγούμενες εργολαβίες) Σελλάδες –Αγ. Δημήτριος και Αγ. Δημήτριος –Φιλιππιάδα, δίνει συνολικό μήκος οδικού άξονα με τετράιχνη διατομή 23 χλμ., με το οποίο παρακάμπτεται εντελώς η πόλη της Άρτας και εξοικονομείται χρόνος και «χρήμα». Πλέον, μαζί με το κατασκευασμένο τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου, το ολοκληρωμένο τμήμα της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ είναι συνολικού μήκους 58 χλμ.» σημειώνεται.
Το δεύτερο έργο είναι το «Οδός Ηγουμενίτσας –Πρέβεζας, Υποτμήμα IV Καρτέρι –Γερακάρι –Πάργα, μήκους 15 χλμ.», το οποίο αποτελεί το Υποτμήμα IV της εκπονηθείσας και εγκριθείσας μελέτης βελτίωσης της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας –Πρέβεζας (από Ηγουμενίτσα μέχρι κόμβο Μεσοποτάμου).
«Η σύμβαση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 39.200.000 €, υπογράφηκε στις 02-11-2010 και περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού με παραλλαγές της, με συνολικό πλάτος 11 μ. και την κατασκευή τεχνικών έργων κάτω διαβάσεων, καθώς και παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των παρόδιων. Το έργο ολοκληρώθηκε 6 μήνες πριν την προβλεπόμενη προθεσμία περαίωσης του. Αποτελεί συνέχεια του ήδη κατασκευασμένου Υποτμήματος ΙΙΙ (Καρτέρι –Πλαταριά)» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Στα υπόλοιπα Υποτμήματα η κατάσταση έχει ως εξής :
– Στο τμήμα που αφορά την Παράκαμψη Πλαταριάς εκκρεμεί έκδοση Περιβαλλοντικών Όρων.
– Στα υπόλοιπα τμήματα έχουν οριστικοποιηθεί το σύνολο των μελετών και έχουν εκδοθεί και Περιβαλλοντικοί Όροι.
Με την ίδια σύμβαση του έργου, που παραδόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία, θα κατασκευαστεί με σύμβαση προαίρεσης και το έργο αποκατάστασης της κατολίσθησης στη Γέφυρα ΔΕΣΠΩΣ, του οποίου οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει, καταλήγει το υπουργείο.