Το πιο νέο πλοίο στην ακτοπλοΐα, το «Blue Star Patmos», συνδέεται ξανά με «φουρτούνες» στο Αιγαίο. Πέρυσι το καλοκαίρι η δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Ναυτιλιακής Eταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) που δρομολογούσε τα πλοία της στη γραμμή για 40 χρόνια.

Εφέτος το φθινόπωρο η απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας Blue Star Ferries να αποσύρει για «ακινησία» (καθιερωμένη συντήρηση) το πλοίο χωρίς να το αντικαταστήσει με άλλο, ενδεχομένως λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων, προκάλεσε τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών καθώς η Χίος και η Μυτιλήνη εξυπηρετούνται από τη Δευτέρα, με ένα πλοίο της Hellenic Seaways, το «Αριάδνη».
Το θέμα μάλιστα έφτασε στη Βουλή καθώς σχετική ερώτηση κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Τέρενς Κουίκ. Σε αυτήν, που τιτλοφορείται «Στην εποχή του «Κανάρη» επιστρέφουν οι κάτοικοι του βορείου Αιγαίου», σημειώνει ότι «χωρίς καθημερινό δρομολόγιο ξεμένει η γραμμή Μυτιλήνη – Χίος – Πειραιάς μετά την απόφαση της μίας εκ των δύο ναυτιλιακών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια να αποσύρει το πλοίο της για ετήσια συντήρηση χωρίς να το αντικαταστήσει. Έτσι η γραμμή θα μείνει μόνο με ένα πλοίο για 2½ μήνες περίπου, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει καθημερινά το επιβατικό κοινό, παρά το ότι θα αυξήσει τα δρομολόγιά της από τρία, που είναι σήμερα, στα τέσσερα».
Αντιδράσεις φορέων
Την ίδια ώρα στη Χίο ο δήμαρχος κ. Πολύδωρος Λαμπρινούδης είχε μιλήσει για την ανάγκη λειτουργίας ενός συντονιστικού φορέων στο Αιγαίο. «Στην έσχατη περίπτωση ας εντάξουν τα νησιά στις άγονες γραμμές» σημείωσε ο κ. Λαμπρινούδης.
Τα νέα δεδομένα σε ό,τι αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά θα συζητηθούν σε σύσκεψη που συγκαλεί ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κ. Νάσος Γιακαλής.
Επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών και παράλληλα πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου κ. Θρασύβουλος Καλογρίδης σε συνέντευξή του χαρακτήρισε προκλητική την απάντηση που έλαβε ο όμιλος από την Blue Star Ferries, στην οποία αναφέρεται ότι είναι νόμιμη η διακοπή των δρομολογίων και θύμισε ότι όταν η εταιρεία είχε ζητήσει την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Λέσβου για να πάρει την άδεια δρομολόγησης του «Blue Star Patmos» στη γραμμή του βορειοανατολικού Αιγαίου της είχαν θέσει ως όρο την απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων για 12 μήνες τον χρόνο και είχαν λάβει σχετικές διαβεβαιώσεις που ενάμιση χρόνο μετά ξεχάστηκαν.
Μιλτ. Βαρβιτσιώτης: «Δεν υπάρχει «άγονη γραμμή» στα μεγάλα νησιά»
«Δεν θα πάμε σε λογική «αγόνων γραμμών» στα μεγάλα νησιά της χώρας. Δεν μπορούμε να πάμε στη λογική των «άγονων γραμμών». Δεν το αντέχει ο προϋπολογισμός. Δεν υπάρχουν τα χρήματα, δεν υπάρχουν οι δυνατότητες να καλυφθούν τόσο μεγάλες ανάγκες με τη λογική της επιδότησης». Την επισήμανση αυτή έκανε σήμερα, Τρίτη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στον «Bήμα FM» και στην εκπομπή των Μπάμπη Παπαπαναγιώτου και Αρη Ραβανού.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ωστόσο, απαντώντας σε ερώτηση για τα παράπονα που διατυπώνονται σχετικά με το κόψιμο δρομολογίων, με αποτέλεσμα να μένουν νησιά αποκλεισμένα, κυρίως τον χειμώνα, έδειξε ότι δεν συμμερίζεται την άποψη του δημάρχου. «Υπάρχουν θέματα που αφορούν το βόρειο Αιγαίο, όπου κάποιες εταιρείες μείωσαν –στα πλαίσια της ελεύθερης δρομολόγησης –τη συχνότητα των δρομολογίων τους» παραδέχθηκε ο υπουργός, αλλά πρόσθεσε: «Δεν σημαίνει ότι δεν εξυπηρετούνται. Βρισκόμαστε σε μία συζήτηση και με τις εταιρείες για να δούμε πώς θα μπορέσουμε να το βελτιώσουμε».
Ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ακόμη ότι «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να έχουμε όσο περισσότερα ελεύθερα δρομολογημένα πλοία. Δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες όταν ο προϋπολογισμός σου για τις επιδοτήσεις περιορίζεται λόγω όλων των οικονομικών περικοπών. Δεν έχεις τη δυνατότητα να πεις ότι θα αρχίσω να επιδοτώ ακόμα και αυτές τις γραμμές που σήμερα εξυπηρετούνται οικονομικά».
Εξέφρασε πάντως την ελπίδα πως θα βρεθεί λύση σε συννενόηση με τις εταιρείες και γενικότερα τον κλάδο, λέγοντας ότι έχουν γίνει ήδη ορισμένες συζητήσεις. «Από την προηγούμενη Παρασκευή έχουμε ξεκινήσει αυτό τον διάλογο και θα τον συνεχίσουμε ώστε να δούμε πώς και αυτοί με όρους οικονομικής βιωσιμότητας θα εξυπηρετούν αυτά τα νησιά. Οι τοπικές κοινωνίες πάντως πρέπει να αντιληφθούν ότι έχουμε μπει σε μια άλλη φάση, ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να δίνουμε τόσο μεγάλες επιδοτήσεις όσες δίναμε στο παρελθόν και για τόσους πολλούς προορισμούς» σημείωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.