«Είμαι ανοικτός σε προτάσεις και ιδέες που μπορούν να φέρουν ακόμη πιο ψηλά την ελληνική σημαία στη παγκόσμια Ναυτιλία. Στόχος του υπουργείου είναι να μπορεί να παρέχει «φουλ» υπηρεσίες στα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία» επεσήμανε ο υπουργούς Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατά τη συνάντηση που είχε με τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee), στο Λονδίνο.
Ο υπουργός τόνισε ακόμη πως «αυτό σημαίνει ότι μπορεί το κόστος της ελληνικής σημαίας να είναι κατά τι ακριβότερο από ό,τι είναι οι σημαίες ευκαιρίας, όμως εμείς έχουμε τη δυνατότητα μέσα από το δίκτυο των λιμενικών προξενικών αρχών, μέσα από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, μέσα από τη συμμετοχή μας στους Διεθνείς Οργανισμούς, μέσα από το δίκτυο της ελληνικής διπλωματίας και μέσα από την ηλεκτρονικοποίηση πλέον των δικών μας αρχείων -το e-νηολόγιο θα είναι σε πλήρη λειτουργία- ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου, να παρέχουμε υπηρεσίες στην ελληνική Ναυτιλία που δεν παρέχουν άλλες σημαίες».

Επεσήμανε, επίσης, ότι τα πλοία σήμερα αντιμετωπίζουν μια σειρά από ασύμμετρες απειλές όπως της μετανάστευσης «όπου πολλές φορές υποχρεώνονται να πάρουν μετανάστες κάνοντας διάσωση στη θάλασσα και μετά είναι πάρα πολύ δύσκολη η διαχείριση αυτών των περιστατικών γιατί κανένα λιμάνι δεν τους δέχεται. Καθώς και την ασύμμετρη απειλή της πειρατείας αλλά και το «περίεργο» νομικό καθεστώς χωρών τα οποία κρατούν πλοία και φυλακίζουν τα πληρώματα τους με κατηγορίες που δεδηλωμένα δεν έχουν σχέση».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις εισαγωγές στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. «Σκεφτείτε, ότι στο παρελθόν στις ακαδημίες αυτές έμπαιναν με πολύ χαμηλή βάση, όσοι δηλαδή είχαν αποτύχει από όλες τις άλλες εξετάσεις έρχονταν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. Σήμερα, βλέπουμε εισαγωγές με πάνω από 17.000 – 18.000 μόρια, δηλαδή, όσοι ανήκουν στις κατηγορίες των αριστούχων επιλέγουν, πλέον, να έρθουν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον κάλεσε τους εφοπλιστές να στηρίξουν με την παροχή υποτροφιών την προσπάθεια του υπουργείου για τη μετεκπαίδευση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου «Cass Business School», με σκοπό όπως υπογράμμισε, «την καλύτερη κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σύγχρονου διεθνούς περιβάλλοντος της ναυτιλίας».
Κατά την επίσκεψη του στο Λονδίνο ο κ. Βαρβιτσιώτης παραχώρησε συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και μεταξύ άλλων ανέφερε ότι: «Η ελληνική Ναυτιλία-παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλιακή πραγματικότητα αφού- αποτελεί το 15% της Παγκόσμιας Ναυτιλίας και το 40% της Ευρωπαϊκής. Θα λέγαμε ότι είναι ένα από τα Ελληνικά «success stories». Ο Τουρισμός όπως και η Ναυτιλία, είναι οι βασικοί τροφοδότες της ελληνικής οικονομίας, αποτελούν τα κλειδιά ανάπτυξης αφού προσφέρουν πάνω από 7% με 8% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (Α.Ε.Π.) που μάλιστα τις καλές εποχές φτάνει και ξεπερνάει το 13% με 14% του Α.Ε.Π».

Σημείωσε ακόμη πως τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι οι Έλληνες αγοράζουν πολλά πλοία και μάλιστα, δείχνουν ότι έχουν αγοράσει πάνω από το 30% του συνόλου των πλοίων στο τελευταίο εξάμηνο. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια ανάκαμψη στον Ελληνικό Ναυτιλιακό τομέα», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων τόνισε πως στόχος είναι να αναπτυχθούν όσο περισσότερο γίνεται τα λιμάνια και να προσελκυστούν όσο το δυνατόν περισσότερες επενδύσεις. «Ήδη, έχουμε προχωρήσει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά και μέσα στη χρονιά θα προχωρήσουμε σε ιδιωτικοποίηση και ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης» τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.