Με την κυβέρνηση και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να υπεραμύνεται για τις νέες αλλαγές στην εκπαίδευση, αλλά και όλη την αντιπολίτευση να αντιτίθεται στις ρυθμίσεις και να κάνει λόγο για προχειρότητες και ταξικές λογικές, ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση και η ψήφιση, σε πρώτη ανάγνωση, του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο.

Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε βελτιωτικές αλλαγές μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια την ερχόμενη Τρίτη. Παράλληλα, εμφανίστηκε θετικός στην πρόταση να ενταχθεί στα εξεταζόμενα μαθήματα και η Πληροφορική.

«Έχουμε συλλέξει τις παρατηρήσεις σας αλλά και τα υπομνήματα των φορέων, αυτός ο διάλογος πρέπει να γίνεται με ανοικτό πνεύμα, θα γίνουν αποδεκτά και θα επανέλθουμε στη δεύτερη ανάγνωση δίνοντας σας σαφείς βελτιώσεις» ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.

«Το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο δεν προέκυψε από το πουθενά, αλλά μετά από έναν μεγάλο και εξαντλητικό διάλογο που ξεκίνησε επί σειρά προηγούμενων υπουργών και κυβερνήσεων και συνεχίστηκε μέχρι σήμερα» υπογράμμισε ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Ακόμα, έκανε λόγο για υποκριτική στάση του ΣΥΡΙΖΑ, όταν ισχυρίζεται ότι το λύκειο μετατρέπεται πλέον σε συνεχές εξεταστικό κέντρο.

«Βαφτίζετε το ψάρι κρέας. Ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνεί, γιατί προστίθεται η δεξαμενή άντλησης θεμάτων στις εξετάσεις για να τις κάνει πιο αδιάβλητες» τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος. Ταυτόχρονα, χαρακτήρισε τομή τις αλλαγές στην επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση, απορρίπτοντας τις επικρίσεις που δέχτηκε από την εισηγήτρια των Ανεξάρτητων Ελλήνων Σταυρούλα Ξουλίδου, η οποία παρομοίασε τις αλλαγές ως παιδομάζωμα που θα στείλει τους νέους στη Γερμανία.

«Στόχευση όλων είναι να έχουμε ένα γνωσιακό αυτοτελές λύκειο στο βαθμό του εφικτού. Έχουμε επίγνωση των αναγκών της ελληνικής οικογένειας, γι’ αυτό και ο προσανατολισμός μας είναι στο να μην χρειάζονται οι μαθητές φροντιστηριακή ενίσχυση» σημείωσε ο υπουργός.

Τέλος, έμφαση έδωσε στην επαγγελματική κατάρτιση κάνοντας λόγο για μεγάλη τομή που γίνεται. «Με τις νέες ρυθμίσεις δίνουμε τώρα έναν αξιόπιστο φορέα επαγγελματικής κατάρτισης και εκπαίδευσης γι’ αυτό και ενισχύουμε το ΕΠΑΛ» διευκρίνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος.

Νωρίτερα, ο εισηγητής τουΣΥΡΙΖΑΤάσος Κουράκης έκανε λόγο για καθαρά αντιεκπαιδευτικές λογικές, για κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και για δημιουργία ενός συνεχούς εξεταστικού σχολείου.

«Νομοθετείτε στο κενό. Θα βρείτε απέναντι σας όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αφήνετε ελεύθερη την αγορά χωρίς όρους και όρια. Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση της αριστεράς δεν θα αποδεχτεί την κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων της και θα άρει τις αδικίες» επεσήμαναν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την πλευρά τηςΔΗΜΑΡ, η Μαρία Ρεπούση υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα, ενώ την κατηγόρησε ότι επιμένει στην αντίληψη της θρησκευτικής κατήχησης, τονίζοντας ότι «τα θρησκευτικά δεν έχουν καμία θέση στη σύγχρονη εκπαίδευση». Επικριτική ήταν και για τις διατάξεις που αφορούν την ειδική αγωγή, εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα ενώ ήδη έχουν δημιουργηθεί λίστες με τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς.

Ο εισηγητής τουΚΚΕΓιώργος Λαμπρούλης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο κάνει το σχολείο ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο και προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι θα βρει απέναντι της ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Επικριτικοί για τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία εμφανίστηκαν και οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής, με τον εισηγητή του κόμματος Παναγιώτη Ηλιόπουλο να υποστηρίζει ότι καταργείται πλέον η δημόσια εκπαίδευση και να χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο αποτέλεσμα της αντιλαϊκής μνημονιακής πολιτικής στην οποία ο λαός θα απαντήσει.