Χρονοδιάγραμμα έως το τέλος του 2013, με στόχο την επιτάχυνση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται, ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Όπως τόνισε, το χρονοδιάγραμμα «υλοποιείται και παρακολουθείται στενότατα από την Αττικό Μετρό», ενώ έστειλε σαφή προειδοποίηση προς την κοινοπραξία ότι εάν υπάρξουν αποκλίσεις, θα ληφθούν «οριστικές αποφάσεις» από την πολιτεία, αποκαλύπτοντας, μάλιστα, ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου της σύμβασης του μεγαλύτερου δημοσίου έργου της χώρας, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ.

«Το έργο μπαίνει μπροστά, για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και να ανακουφιστεί η πόλη. Μέχρι τέλος του χρόνου ο αριθμός των απασχολουμένων θα ανέρχεται σε 900 άτομα. Πριν δύο μήνες ήταν περίπου 500 άτομα. Σήμερα είναι 700 και ως το τέλος του χρόνου θα είναι 900» είπε ο υπουργός Υποδομών, μετά το πέρας της σχετικής σύσκεψης στη Διεύθυνση του Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό.
Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι «σε περίπτωση που υπάρχουν αποκλίσεις από το χρονοδιάγραμμα ή περαιτέρω αδικαιολόγητες καθυστερήσεις θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο απόλυτα θεσμικό σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία». «Απόφασή μας αποτελεί η υλοποίηση του έργου το ταχύτερο δυνατόν προστατεύοντας απόλυτα το δημόσιο συμφέρον» είπε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, υπάρχει πρόβλεψη για όσους πλήττονται από τις εργασίες του μετρό για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασής τους, εφόσον το επιθυμούν.
«Ήρθα εδώ για να ξεμπλοκάρω τα έργα. Με τη συνδρομή όλων. Για το συμφέρον όλων» τόνισε και πρόσθεσε ότι «στον σταθμό Βενιζέλου στο Μέτρο, οι διαφωνίες βοήθησαν στο να βρούμε καλή λύση», καθώς «όλοι έβαλαν τις ικανότητες και την ενέργεια τους να δουλέψουν για τον υπέρτερο κοινό στόχο».
Ο κ. Χρυσοχοϊδης παραδέχθηκε τις μεγάλες καθυστερήσεις των εργασιών, την όχληση των περιοίκων των εργοταξίων και την απώλεια θέσεων εργασίας, σημειώνοντας ότι, ενώ η σύμβαση υπεγράφη στις 7 Απριλίου 2006 και είχε ημερομηνία περαίωσης τις 2 Οκτωβρίου 2012, «σήμερα σχεδόν ένα χρόνο μετά την αρχική ημερομηνία περαίωσης έχει κατασκευαστεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού, το 73% των σηράγγων και έχει απορροφηθεί το 33% του προϋπολογισμού».
«Πολλά από τα τεχνικά εμπόδια του έργου έχουν ξεπεραστεί. Επίσης βρίσκεται σε καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της Αναδόχου Κοινοπραξίας. Συνεπώς το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα. Γνωρίζω ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία προβάλει οικονομικές διεκδικήσεις. Γνωρίζω επίσης ότι η επιβλέπουσα υπηρεσία τις περισσότερες εξ αυτών τις έχει απορρίψει» τόνισε.
Επίσης, αναφέρθηκε και στην πρόσφατη εκκίνηση της εκτέλεσης της σύμβασης κατασκευής της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά, όπου θα απασχοληθούν περίπου 800 άτομα, αλλά και στην οδική σύνδεση 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, η οποία θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2014
Στο μεταξύ, ο κ. Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε και στο έργο επέκτασης και ενίσχυσης του διαδρόμου προσαπογείωσης αεροσκαφών 10-28 στο Αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», το οποίο υλοποιείται με δύο εργολαβίες.
Η πρώτη αφορά την επέκταση του διαδρόμου κατά 900 μέτρα μέσα στη θάλασσα και έχει ολοκληρώσει το 68% του αντικειμένου της, όμως, όπως είπε, εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς. «Αυτό θα αλλάξει» σχολίασε. Ακόμη, για την επιτάχυνση υλοποίησης της δεύτερης εργολαβίας, με την οποία θα ενισχυθεί το υπάρχον τμήμα του διαδρόμου, σημείωσε ότι υπέγραψε μεταφορά πίστωσης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την υποβοήθηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Στρατού στον εντοπισμό και εξουδετέρωση βομβών. «Έτσι τα συνεργεία του Στρατού θα προηγούνται και θα ακολουθούν τα συνεργεία του Αναδόχου για την κατασκευή του έργου. Ώστε να πάμε κι εδώ πιο γρήγορα» κατέληξε.