Τριακόσια megabyte ψηφιακών δεδομένων «καταναλώνει» κάθε μήνα μέσω κινητών συσκευών ο μέσος χρήστης στην Ελλάδα, σύμφωνα με στελέχη της Ericsson Ελλάς, τα οποία παρουσίασαν την Τετάρτη στους εκπροσώπους του Τύπου την καθιερωμένη πια έκθεση «Ericsson Mobility Report», που τεκμηριώνει την «εκτόξευση» των mobile data σε όλο τον πλανήτη.
Ολόκληρη η έκθεση «Ericsson Mobility Report»
Μάλιστα, όπως ανέφεραν στο περιθώριο της συνάντησης, μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2013 και της αντίστοιχης περιόδου του 2012 κατεγράφη στη χώρα μας μείωση της χρήσης ψηφιακών δεδομένων από κινητές συσκευές κατά 10%, γεγονός που συνδέεται με την επίδραση της κρίσης στη συμπεριφορά των χρηστών.
Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία αντλεί στοιχεία από εταιρείες κινητής από ολόκληρο τον πλανήτη, η «κατανάλωση» ψηφιακών δεδομένων, ιδιαίτερα μέσα από κινητές, «ευφυείς» συσκευές, εκτοξεύεται διεθνώς και προμηνύει ανθρώπινες συνήθειες που αλλάζουν ραγδαία.
Έτσι, διαπιστώνεται:
– Η μεταφόρτωση βίντεο αυξήθηκε κατά 60% σε ετήσια βάση, λόγω των υψηλότερων ταχυτήτων του ίντερνετ,
– παγκοσμίως, οι συνολικές συνδρομές για τα smartphones έφτασαν τις 1,2 δισ. για το 2012 και αναμένεται να προσεγγίσουν τα 4,5 δισ. έως τα τέλη του 2018,
– το 2018 το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει πρόσβαση σε LTE δίκτυα (δηλαδή κινητά ευρυζωνικά δίκτυα υπερυψηλών ταχυτήτων),
– οι χρήστες των «ευφυών» τηλεφώνων περνούν τον περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή γύρω στα 85 λεπτά την ημέρα σε ορισμένα δίκτυα,
– η κίνηση των data διπλασιάστηκε μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2012 και του πρώτου τριμήνου του 2013, ενώ αναμένεται να γίνει 12 φορές μεγαλύτερη έως το 2018.
Η έκθεση, όπως αναφέρει η εταιρεία, «αποκαλύπτει ότι η κίνηση των δεδομένων μέσω των κινητών τηλεφώνων θα συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια, μια τάση η οποία επηρεάζεται κυρίως από την κατανάλωση βίντεο».
«Η συνολική κινητικότητα των δεδομένων αναμένεται να δωδεκαπλασιαστεί μέχρι τα τέλη του 2018. Η αυξημένη χρήση επηρεάζεται από τη συνεχή αύξηση του διαθέσιμου περιεχομένου καθώς και από τις αυξημένες ταχύτητες του δικτύου, που προέρχεται από την ανάπτυξη των HSPA και LTE» σημειώνεται.
«Οι υπηρεσίες LTE θα είναι διαθέσιμες περίπου στο 60% του παγκόσμιου πληθυσμού μέσα στο 2018. Αναμένουμε ότι οι συνδρομές στα LTE δίκτυα θα ξεπεράσουν το 1 δισ. μέσα στο 2017, λόγω των πιο ικανών συσκευών και των απαιτήσεων για υπηρεσίες δεδομένων, όπως το βίντεο. Χάρη στη δημιουργία των WCDMA/HSPA, οι ταχύτητες των δικτύων έχουν βελτιωθεί, όπως και η εμπειρία των χρηστών» δήλωσε ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος Strategy της πολυεθνικής εταιρίας, κ. Ντάγκλας Γκίλστραπ.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι το βίντεο αποτελεί την κατηγορία που δημιουργεί τη μεγαλύτερη κινητικότητα στην κίνηση δεδομένων, τάση που αναμένεται να αυξηθεί περίπου στο 60% έως τα τέλη του 2018. Μάλιστα, σε μηνιαία βάση, η «κατανάλωση» βίντεο κυμαίνεται περίπου στα 2,6 GB ανά συνδρομή για ορισμένα δίκτυα στον κόσμο.
Ωστόσο, παρά τη δημοφιλία των βίντεο, οι χρήστες δεν έχουν την τάση να ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο τους σε εφαρμογές με «βαριά» δεδομένα, ενώ συνδέονται με στα social media περίπου μιάμιση ώρα ανά ημέρα σε κάποια δίκτυα ανά τον κόσμο.
Επίσης, η Erricson βρίσκει ότι η αύξηση των πωλήσεων των «ευφυών» τηλεφώνων ανήλθε στο 50% των συνολικών πωλήσεων κινητών συσκευών στο πρώτο τρίμηνο του 2013, σε σύγκριση με το 40% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Παράλληλα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2012, ο αριθμός των συνολικών συνδρομών στα κινητά αυξήθηκε κατά 8% σε παγκόσμια βάση. Εξ αυτών, προστέθηκαν 60 εκατ. συνδρομές στα WCDMA/HSPA, περίπου 30 εκατ. στα GSM/EDGE και 20 εκατ. νέες συνδέσεις στα LTE. Μάλιστα, οι ευρυζωνικές συνδρομές στα κινητά αυξήθηκαν κατά 45% σε σχέση με το 2012, φθάνοντας έτσι τις 1,7 δισ.
Παράλληλα, η έκθεση δίνει έμφαση και σε μία νέα διάσταση· την κάλυψη των ψηφιακών εφαρμογών («app coverage»), δηλαδή εκείνη την συνισταμένη που εξετάζει το «πόσο καλά οι χρήστες είναι ικανοί να έχουν πρόσβαση στα mobile apps τους» και παρουσιάζει ένα νέο πλαίσιο, εξηγώντας τις επιπτώσεις της απόδοσης ενός κινητού δικτύου.
Σημειωτέον ότι η Ericsson Ελλάς, όπως μετέδιδαν την Τετάρτη στελέχη της, διακρίνεται για το επίπεδο και τις επιδόσεις των ελλήνων μηχανικών της, ενώ στην αρμοδιότητά της έχει ένα μεγάλο κέντρο εξυπηρέτησης 40 εκατ. πελατών στη Ρουμανία, καθώς και ένα τμήμα παραγγελιοληψίας στη Βουλγαρία που εξυπηρετεί 300 εκατ. πελάτες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.

Δείτε όλη την έκθεση