Απεργία την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, στις 17 Μαΐου, και μετά από τις 20 ως τις 24 του μήνα αποφάσισε το ΔΣ της ΟΛΜΕ ωσόσο δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα. Απομένει πλέον η απόφαση των γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ που θα εξουσιοδοτήσουν τους προέδρους στις 15 Μαΐου για να λάβουν την τελική απόφαση.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας σε νέα άτυπη ενημέρωσή του σήμερα τονίζει ότι «οι τακτικισμοί του 11μελούς ΔΣ της ΟΛΜΕ για απεργία την πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ή τρίωρες στάσεις εργασίας και η λήψη της απόφασης από τις Τοπικές Ενώσεις των Καθηγητών για 5μερες επαναλαμβανόμενες, με κάλπες ή χωρίς κάλπες, με το όριο της συμμετοχής στις κάλπες το 30% ή χωρίς όριο συμμετοχής, το μόνο που συνεισφέρουν είναι να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον απειλών προς την κοινωνία και αγωνίας προς τους δοκιμαζόμενους μαθητές. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ακόμα και εάν μία ΕΛΜΕ πάρει απόφαση για απεργία, αυτό σημαίνει ακύρωση των Πανελληνίων σε όλη τη χώρα. Γι’ αυτό μια ώρα αγωνίας των μαθητών είναι επαχθέστερη μιας ώρας απεργίας των καθηγητών».

Παράλληλα σε θετικό κλίμα ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση του υπουργού Παιδείας κκ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου με τους εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ (ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί), οι οποίοι και τελικά φαίνεται ότι δεν θα ακολουθήσουν σε απεργίες τους συναδέλφους τους των δημόσιων σχολείων.

«Το 11μελές Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επιλέγει το χρονικό σημείο της σύγκρουσης με την κυβέρνηση μόνο και μόνο γιατί τώρα έχει “συνδικαλιστική δύναμη πυρός” – όπως δήλωσαν μέλη του στη συνάντησή τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου – και προσχηματικά κατηγορεί την κυβέρνηση για το χρόνο της σύγκρουσης, επικαλούμενο την ψήφιση της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας την Κυριακή των Βαΐων και το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις» ανέφεραν πηγές του υπουργείου Παιδείας».

Και συνέχιζαν ότι η αλήθεια είναι ότι:

«1. Το Π.Δ. «των αναγκαστικών μεταθέσεων των υπεράριθμων εκπαιδευτικών» ορίζει μόνον τη διαδικασία και τα κριτήρια υποχρεωτικής μετάθεσης (δύναται υποχρεωτικά να μετατεθεί καθηγητής υπεράριθμος δλδ. που διδάσκει λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως και εφόσον η προϋπηρεσία του είναι μικρότερη από 12 χρόνια), ενώ η νομοθετική ρύθμιση για τις αναγκαστικές μεταθέσεις έχει ψηφιστεί από το Νοέμβριο του 2012. Είναι όψιμη η διαφωνία της ΟΛΜΕ και δολίως προσχηματική, αν αναλογιστούμε, ότι πέραν αυτού από το 2010 έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική απόσπαση και μάλιστα χωρίς κριτήρια.

2. Κάθε χρόνο, ο προγραμματισμός τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες του διδακτικού προσωπικού (εθελούσιες μεταθέσεις, διορισμοί, αποσπάσεις κ.λπ.) ξεκινά από τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς και ολοκληρώνεται με την έναρξη της, τον Σεπτέμβριο. Όμως για να γίνει ο προγραμματισμός (δηλαδή οι μεταθέσεις, οι διορισμοί, οι αποσπάσεις) πρέπει πρώτα να έχουν υπολογιστεί οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες, γεγονός που διαφοροποιείται ριζικά με την αύξηση της εβδομαδιαίας απασχόλησής τους κατά δύο ώρες. Άρα έπρεπε εντός του Απριλίου να νομοθετηθεί η αύξηση των δύο ωρών, ώστε να προκύψουν οι ανάγκες ανά σχολείο και να ακολουθήσουν οι τοποθετήσεις του προσωπικού.

Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι πολιτικός εκβιασμός και «ευτελισμός των εκπαιδευτικών» θα ήταν αν το υπουργείο Παιδείας νομοθετούσε τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο του 2013 την αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 21 σε 23, καθώς και τις αναγκαστικές μεταθέσεις των υπεραρίθμων. Αν δηλαδή επικρατούσε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ η παλαιοκομματική λογική του «τους έπιασα στον ύπνο».

«Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφορούν τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς (δηλαδή περισσεύουν, είναι υπεράριθμοι) οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσίας, (δηλαδή διορίστηκαν την τελευταία δωδεκαετία) και αποδεδειγμένα εργάζονται λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως» ανέφεραν από υπουργείο Παιδείας».

«Το Π.Δ. διασφαλίζει ότι από αυτούς τους υπεράριθμους – δυνητικά και με προτεραιότητα – οι έχοντες μικρότεροι προϋπηρεσία και ιδίως οι άγαμοι, (δηλαδή με το λιγότερο οικογενειακό & προσωπικό κόστος) μπορούν σε μια από τις 3 περιοχές που οι ίδιοι εφόσον κριθούν υπεράριθμοι δηλώσουν, να μετατεθούν υποχρεωτικά και να εξαιρεθούν από πιθανή μετακίνηση για τα επόμενα 5 χρόνια.

Αυτή η απόφαση ελήφθη γιατί διαπιστώθηκε ότι μόνο τη σχολική χρονιά 2012-2013 5.500 εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα εργάστηκαν λιγότερο από 12 ώρες την εβδομάδα την ίδια ώρα που 300.000.000 ευρώ από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου δαπανήθηκαν για την πρόσληψη συμβασιούχων αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών στο διπλανό Δήμο ή Νομό, από αυτό των υπεραρίθμων» ανέφεραν επίσης.

«Η απόπειρα εκμετάλλευσης των αναπληρωτών από το 11μελές Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πέφτει στο κενό. Και αυτό γιατί το Υπουργείο έχει λάβει προκαταβολικά μέριμνα για την απασχόλησή τους την νέα σχολική χρονιά 8.500 αναπληρωτών 10μηνης διάρκειας τη σχολική χρονιά 2013-2014 σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ (ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ., δράσεις που προγραμματίζει και στη Νέα Προγραμματική Περίοδο 2015-2022 τις ίδιες πολιτικές, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο εργασιακό περιβάλλον απασχόλησης για τους μέχρι χθες αναπληρωτές καθηγητές).

Σημειώνουμε ότι τη σχολική χρονιά 2012- 2013 το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε 8.500 αναπληρωτές 10μηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών (που προέκυψαν από την χρονίζουσα στρεβλή διαχείριση των 88.000 μονίμων καθηγητών δευτεροβάθμιας).

ΔΗΜΑΡ: Η πρόταση πλήττει κατάφορα τους μαθητές και τις οικογένειές τους

«Η πρόταση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ για απεργιακές κινητοποιήσεις τις ημέρες των πανελλαδικών εξετάσεων είναι μία επιλογή που πλήττει κατάφορα τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Η διεκδίκηση αιτημάτων ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με ακραίες και εκβιαστικές ενέργειες που βάζουν την κοινωνία απέναντι στο συνδικαλιστικό κίνημα και δεν συμβάλλουν στις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αυτές τις κρίσιμες ώρες, καλούμε την ηγεσία της ΟΛΜΕ να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προβεί σε ενέργειες που προσβάλλουν την ίδια την κοινή λογική.

Καλούμε και τις δυο πλευρές να εξαντλήσουν τα περιθώρια διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί συναινετική λύση στα ζητήματα που έχουν ανακύψει».

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση διαλύει το δημόσιο σχολείο

Η κυβέρνηση είναι αυτή που εκβιάζει την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων, τονίζει σε ανακοίνωσή του για τις κινητοποιήσεις των καθηγητών ο ΣΥΡΙΖΑ.

Προσθέτει ότι η κυβέρνηση είναι εκείνη «που επιλέγει να χρησιμοποιήσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους ως ομήρους για τα μνημονιακά της σχέδια». Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, υπογραμμίζει, «δεν είναι συντεχνιακά, αφορούν στην υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και ως τέτοια πρέπει να βρουν τη στήριξη της πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας».

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, αυτό που διακυβεύεται δεν είναι οι δύο πρόσθετες ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, όπως υποκριτικά ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά η πλήρης διάλυση των δημόσιων σχολείων.

«Οι τραγικές ελλείψεις τους σε υλικοτεχνικές υποδομές και σε ανθρώπινο δυναμικό, οι μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις και οι σχεδιαζόμενες απολύσεις πάνω από 10.000 εκπαιδευτικών, συνιστούν το μνημονιακό καμβά της πλήρους υποβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία».

Τέλος, καλεί την κυβέρνηση «να δεσμευτεί ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία απόλυση εκπαιδευτικού και σε κανένα κλείσιμο εκπαιδευτικής μονάδας, να προχωρήσει στην απόσυρση όλων των μέτρων και σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα μετά τις εξετάσεις».