Δεν έγιναν δεκτές, τελικώς, οι δυο (παρεμφερείς) τροπολογίες που κατατέθηκαν από τον γραμματέα της ΝΔ κ. Εμ. Κεφαλογιάννη και τον βουλευτή του ΠαΣοΚ κ. Β. Κεγκέρογλου για την δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» για την θαλάσσια συγκοινωνία, σε περίπτωση άρσης των κανονικών δρομολογίων, όπως κατά την διάρκεια απεργιών.

Η προτεινόμενη ρύθμιση προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης, η οποία έκανε λόγο για κυβερνητική προσπάθεια να πληγεί το δικαίωμα στην απεργία, ενώ αντιδράσεις προκάλεσε και στον ναυτεργατικό χώρο.

Αν και αρχικώς ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Κ. Μουσουρούλης εμφανιζόταν ότι θα κάνει αποδεκτές τις τροπολογίες μετά από τις απαιτούμενες αναδιατυπώσεις ώστε να συγκεραστούν οι δυο τροπολογίες, τελικώς δεν τις έκανε αποδεκτές.

Σημειώνεται, ότι η τροπολογία του κ. Κεφαλογιάννη αφορούσε τις απεργίες (δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας μετά από 48 ώρες απεργίας, με υπουργική απόφαση και χωρίς αναγραφή στο ΦΕΚ) και του κ. Κεγκέρογλου επικαλείτο «λόγους δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας και κινδύνου για τη ζωή των πολιτών».

Ο κ. Μουσουρούλης κάλεσε όλες τις παρατάξεις «να υποβάλλουν τις προτάσεις τους τις οποίες θα λάβουμε σοβαρά και άμεσα υπόψη, προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα σταθερό και απολύτως ασφαλές θεσμικό πλαίσιο, έτσι ώστε ο στόχος να μπορεί να λειτουργήσει και να μην διαρραγεί ούτε να διαταράσσεται η εδαφική συνέχεια της χώρας, κάτω από ακραίες περιπτώσεις».

Σε συνομιλία του με δημοσιογράφους αργότερα διευκρίνιζε ότι η τροπολογία του κ. Κεφαλογιάννη «έχριζε νομοθετικής βελτίωσης» και του κ. Κεγκέρογλου συνιστούσε μια «πάγια ρύθμιση, ενώ το υπουργείο επιθυμεί μια ρύθμιση εκτάκτων συνθηκών».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Παπαδημούλης δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταθέσει προτάσεις ενώ τόνισε την ανάγκη κατάρτισης ενός κώδικα δεοντολογίας, κατόπιν συμφωνίας όλων των εμπλεκόμενων κοινωνικών ομάδων.

Νωρίτερα είχε τονίσει για την τροπολογία Κεφαλογιάννη: «Μου μυρίζει όχι βουλευτική αλλά κυβερνητικοεφοπλιτική η τροπολογία. Θέλετε να καταργήσετε το δικαίωμα στην απεργία. Να γίνει διαβούλευση για το πώς μπορεί και το δικαίωμα να μην φαλκιδευτεί και ταυτόχρονα επείγουσες περιπτώσεις προϊόντων να εξυπηρετούνται».

Εν τω μεταξύ, σε ονομαστική ψηφοφορία παραπέμπεται το άρθρο 19 του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας για τις συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων στα πλοία.

Όπως έχει δηλώσει η ΔΗΜΑΡ, ζητώντας την απόσυρση του επίμαχου άρθρου, «εισάγει τις ατομικές συμβάσεις εργασίας των κατωτέρων πληρωμάτων» και «συνιστά υποβάθμιση των ελλήνων ναυτεργατών οδηγώντας στην απορρύθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους». Κατά στρέφονται και τα κόμματα της αντιπολίτευσης κάνοντας λόγο για «κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας».