από metereologos.gr
Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017
 
 

Το GPS του μέλλοντος φτιάχνεται στην Ελλάδα

Στο Βερολίνο θα δοκιμαστεί μια εφαρμογή που υπόσχεται γρήγορη και οικολογική μεταφορά
Το GPS του μέλλοντος φτιάχνεται στην Ελλάδα
Υπό τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστου Ζαρολιάγκη «τρέχει» το πλέον φιλόδοξο και καινοτόμο πρόγραμμα eCompass
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ελληνική υπογραφή έχει η νέα γενιά λογισμικού για «ευφυή», οικονομικά και «πράσινα» συστήματα πλοήγησης και μεταφοράς. Ενα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, που συντονίζεται από την Πάτρα, φτιάχνει τη βάση για την επόμενη γενιά ψηφιακών υπηρεσιών για φορητές συσκευές πλοήγησης, όπως τα GPS, και «ευφυή» κινητά τηλέφωνα, αναζητώντας παράλληλα τη βέλτιστη, ταχύτερη και πλέον «πράσινη» διαδρομή.

Το φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα eCompass (eCO-friendly urban Muti-modal route PlAnning Services for mobile uSers - «Φιλικές προς το περιβάλλον υπηρεσίες σχεδιασμού πολυτροπικών αστικών μεταφορών για χρήστες κινητών») συντονίζει και «τρέχει» η ομάδα του καθηγητή του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστου Ζαρολιάγκη. Οπως αναφέρει ο καθηγητής, το eCompass φιλοδοξεί να αναπτύξει καινοτομικές αλγοριθμικές μεθόδους και υπηρεσίες, με στόχο, μέσα από ψηφιακές κινητές εφαρμογές, να μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση των μετακινήσεων στις μητροπολιτικές περιοχές.

Οπως σημειώνει ο κ. Ζαρολιάγκης, οι αλγόριθμοι της πειραματικής εφαρμογής ανατρέχουν στο σύνολο των κυκλοφοριακών δεδομένων μιας περιοχής, μαντεύοντας τα σημεία συμφόρησης και προτείνοντας στον οδηγό εναλλακτικές διαδρομές που θα αποδειχθούν πιο γρήγορες, θα οδηγήσουν σε λιγότερους ρύπους και εν τέλει θα προκαλέσουν μικρότερη συμφόρηση στην πόλη. Παράλληλα, το eCompass εξετάζει τον σχεδιασμό της βέλτιστης και πλέον οικολογικής διαδρομής και στα συστήματα των αστικών συγκοινωνιών. «Τα υπάρχοντα συστήματα πλοήγησης και οι εφαρμογές των smartphones δεν εξετάζουν την οικολογική διάσταση μετακινήσεων ή, αν το κάνουν, αυτό γίνεται αποσπασματικά» παρατηρεί ο καθηγητής.

Παράλληλα, όπως σημειώνει ο κ. Ζαρολιάγκης, καθότι η ζήτηση καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών είναι πολύ μεγάλη, το eCompass σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μπορεί να αντλήσει δεδομένα και από τρίτες πηγές, με στόχο να εξυπηρετήσει τη βέλτιστη μετακίνηση και των τουριστών μέσα στο αστικό περιβάλλον, και μάλιστα παρέχοντάς τους χρηστικές και εξατομικευμένες πληροφορίες με τεχνολογικά «ευφυή» τρόπο. Μάλιστα, όπως παρατηρεί ο καθηγητής, τέτοιες εφαρμογές θα έχουν πεδίον δόξης λαμπρόν στις αναδυόμενες οικονομίες, οι οποίες κατά κανόνα διαθέτουν «χαοτικά» αστικά συστήματα μεταφοράς.

Το πρόγραμμα διανύει τον δεύτερό του χρόνο. Προηγήθηκε επίπονη εργασία κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύθηκαν οι απαιτήσεις των πολιτών που κινούνται καθημερινά στις μεγάλες πόλεις, διερευνήθηκαν νέες μέθοδοι για την παροχή καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών, ετοιμάστηκαν οι προδιαγραφές της αρχιτεκτονικής του συστήματος και δημιουργήθηκε μια βάση δεδομένων αστικών μετακινήσεων για την οποία επελέγη πιλοτικά το Βερολίνο.

«Ηδη στήνουμε το πιλοτικό πρόγραμμα στο Βερολίνο, δοκιμάζοντας τους αλγορίθμους και ενσωματώνοντάς τους σε προηγμένα συστήματα πλοήγησης»
σημειώνει ο καθηγητής και υπογραμμίζει ότι «τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά». Στο τρίτο έτος του προγράμματος στόχος θα είναι οι ψηφιακές υπηρεσίες του eCompass να δοκιμαστούν από τους πραγματικούς χρήστες μέσα από ένα ευρύ πιλοτικό πρόγραμμα που θα «τρέξει» στη γερμανική πρωτεύουσα.

Πέραν της ομάδας του κ. Ζαρολιάγκη, στο eCompass συμμετέχουν το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας (ΕΤΗΖ), το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης (ΚΙΤ) και οι ξένες εταιρείες TomTom και PTV Group, οι οποίες εξειδικεύονται στην παροχή υπηρεσιών δρομολόγησης αγαθών και οχημάτων.





ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (3)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    @Foitiths CEID | 25/03/2013 20:03
    Δηλαδή εσύ θες να μας πεις ότι δεν παίζει ρόλο η ποιότητα των αποφοίτων αλλά τα χρόνια αποφοίτησης; Εσένα αν σε χαλάει τόσο πολύ η σχολή για ποιο λόγο αποφάσισες να περάσεις εκεί και το σημαντικότερο εσύ που ασχολείσαι με τα χρόνια σπουδών των άλλων, θα τελειώσεις στα 5 χρόνια; Μήπως το είχες καημό να περάσεις στο ΕΜΠ ή στους ΗΜΤΥ και δεν σου έκατσε και λοιδορείς την ίδια σου τη σχολή ή είσαι από τους νέους εισακτέους του 15 και δεν αντέχεις; Τελείωσα στα 6 χρόνια από δική μου επιλογή και είμαι περήφανος, Επίσης περήφανος είμαι για τις γνώσεις που έλαβα αλλά και για το γεγονός ότι έμαθα να σκέφτομαι. Αν δεν σου αρέσει η σχολή, με τα όποια προβλήματα έχει, δεν σε κρατάει κανείς με το ζόρι
    απόφοιτοςCeid
    απάντηση250
     
     
    malista | 24/03/2013 20:50
    Ο καθηγητής είναι καθηγητής στους μηχανικούς Η/Υ Πανεπιστημίου Πατρών.Είναι ένα τμήμα το οποίο κοστίζει εκατομμύρια στο ελληνικό κράτος και σύμφωνα με την εσωτερική αλλά και με την εξωτερική αξιολόγηση φάνηκαν ιδιαίτερα οτι τα χρήματα πάνε τζάμπα αφού το 98.7 της 100 των φοιτητών δεν τελειώσαν τη σχολή στα 5 χρόνια!! (3 άτομα αποφοίτησαν)
    Foitiths CEID
    απάντηση024
     
     
    EUXARISTW | 24/03/2013 00:06
    Synxaritiria k.kathigita,anthrwpoi san esas me kanoun yperifani pou eimai Ellinida.
    yiayia of 6
    απάντηση110
     
-