Με την κατασκευή μιας πρωτότυπης εφαρμογής αλληλεπίδρασης και τουριστικής προώθησης της Λέσβου, δεκαέξι μαθητές από το Επαγγελματικό Λύκειο Καλλονής, απέσπασαν τον έπαινο «Ανάπτυξης Τοπικής Οικονομίας» ανάμεσα σε 48 σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Η εφαρμογή «I Love Lesvos», που δημιούργησαν μαθητές των τομέων της Πληροφορικής και της Οικονομίας, στοχεύει στην διαδικτυακή διαφήμιση του νησιού μέσω των κοινωνικών δικτύων (social media) αξιοποιώντας κυρίως τις εμπειρίες των επισκεπτών του νησιού και μετατρέποντάς τους σε διαδραστικούς διαφημιστές.
«Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε μια ακόμα εφαρμογή, που θα λειτουργεί ως τουριστικός οδηγός για την Λέσβο. Με τη λογική της κουλτούρας της «ελληνικής παρέας» οι τουρίστες είναι εκείνοι οι οποίοι θα διαφημίσουν το νησί» λέει στο «Βήμα» ο καθηγητής Αριστοτέλης Μαβίδης, υπεύθυνος του προγράμματος.
«Οι επισκέπτες εμπιστεύονται περισσότερο την εμπειρία άλλων επισκεπτών και όχι την άποψη των διαφημιστών, έτσι μέσα απ’ την πρακτική «από στόμα σε στόμα» προωθείται το νησί μας», συμπληρώνει ο κ. Μαβίδης.
Στην εμπορική έκθεση
Το Επαγγελματικό Λύκειο Καλλονής Λέσβου συμμετείχε με την εικονική επιχείρηση «YouDrive», στην εμπορική έκθεση, που διοργάνωσε το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων, στο Athens Information Technology την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου.
«Απ’ τον περασμένο Οκτώβριο αρχίσαμε να δουλεύουμε για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό», λέει ο κ. Μαβίδης. Δεκατρία παιδιά από τον τομέα της τεχνολογίας είχαν αναλάβει μαζί με την καθηγήτρια τους, Φωτεινή Ευαγγέλου, την τεχνική υλοποίηση της εφαρμογής. Άλλοι τρεις μαθητές από την κατεύθυνση της Οικονομίας ανέλαβαν την έρευνα και την προώθηση της.
«Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους μας» λέει η Παναγιώτα Φρατζέσκου, μαθήτρια του ΕΠΑΛ και μια εκ των τριών μαθητών που ήρθαν στην Αθήνα για την παρουσίαση της εφαρμογής.
«Είναι πολύ σημαντικό, ότι το σχολείο μας κατάφερε να διακριθεί ανάμεσα σε 48 σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα. Μάλιστα η εφαρμογή μας ήταν η μόνη του διαγωνισμού με τόσο ιδιαίτερο περιεχόμενο», λέει με υπερηφάνια για την επιτυχία τους.
Οι δεκαέξι μαθητές, που δούλεψαν με τους δύο καθηγητές τους, για την πρωτότυπη διαδραστική επιχείρηση προβολής του νησιού τους είναι οι: Μυρσίνη Αργυριάδη, Στέλλα Δουνιά, Παναγιώτης Θεοδοσιάδης, Γιώργος Κακογιάννης, Αλέξανδρος Κόκλας, Χαρά Κοντού, Νίκος Κουτζπής, Γιώργος Μολυβιάτης, Μαρία Μουτζούρη, Αγνή Μπούρα, Παράσχος Νανίδης, Ταξιαρχούλα Πετριτζικλή, Θανάσης Σλουμάτης, Παναγιώτα Φραντζέσκου, Νίκος Χαρίτος και Ελευθερία Χατζέλλη.
Πως λειτουργεί η εφαρμογή

Η κατασκευή μιας τέτοιας εφαρμογής για «έξυπνα» κινητά μπορεί να φαντάζει δύσκολη υπόθεση και να προϋποθέτει άριστες γνώσεις προγραμματισμού, αλλά για τους μαθητές του επαγγελματικού λυκείου της Καλλονής αποδείχθηκε μάλλον μια εύκολη υπόθεση. «Δεν είχαμε ξαναφτιάξει ανάλογη εφαρμογή, αλλά δεν μας δυσκόλεψε ιδιαίτερα», υποστηρίζει η Παναγιώτα.
Στην εφαρμογή μπορείς να βρεις εύκολα βίντεο και φωτογραφίες του νησιού, αλλά και ειδικές φόρμες όπου οι επισκέπτες μπορούν με εύκολο τρόπο να στέλνουν το υλικό και τις εμπειρίες τους.
Στο ίδιο περιβάλλον της εφαρμογής υπάρχουν συνδέσεις που οδηγούν τους επισκέπτες στις σελίδες που έχουν δημιουργηθεί στα social media.
«Πρόκειται για μια εφαρμογή απλή γρήγορη και εύκολη στην χρήση της αλλά πάνω απ’ όλα δωρεάν» τονίζει ο κ. Μαβίδης. «Εκτός απ’ τους τουρίστες, οι οποίοι θα είναι οι βασικοί «διαφημιστές» του νησιού απευθυνόμαστε και στους ίδιους τους κατοίκους αλλά και σε φορείς ή οποίοι συμβάλλουν με τον τρόπο τους για την ανάδειξη και γιατί όχι για την τουριστική ανάπτυξη της Λέσβου».
Το «I love Lesvos» δεν δημιουργήθηκε μόνο για την συμμετοχή του ΕΠΑΛ Καλλονής στον διαγωνισμό. Οι δημιουργοί του επιθυμούν η εφαρμογή να συνεχίσει να υπάρχει ως μια μόνιμη καμπάνια για το νησί.
Που θα βρείτε την εφαρμογή
Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν από το Apple Store ή το Google Play, αρκεί να την αναζητήσετε απ’ το «έξυπνο» κινητό σας, με το όνομα «I Love Lesvos Island».
Η ομάδα των μαθητών έχει δημιουργήσει, ωστόσο, και σελίδες (fan pages) στα κοινωνικά δίκτυα:
όπου επισκέπτες αλλά και κάτοικοι του νησιού μπορούν να ανεβάζουν φωτογραφίες, βίντεο αλλά και τις εντυπώσεις τους.
«Κατανοούμε ότι ενδεχομένως να μην έχουν όλοι πρόσβαση στην εφαρμογή μέσω των κινητών τους, για αυτό δημιουργήσαμε και σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, στα οποία έχουν πρόσβαση περισσότεροι ενδιαφερόμενοι», παρατηρεί ο κ. Μαβίδης.