Να επιστρέψουν στην εργασία τους καλεί τους εργαζομένους του Μετρό, των ΗΣΑΠ και του Τραμ η ΣΤΑΣΥ, η οποία δικαιώθηκε στα δικαστήρια μετά την προσφυγή που είχε καταθέσει, ζητώντας να χαρακτηριστούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις των συνδικάτων στα σταθερά μέσων τροχιάς.
Παράλληλα, πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ των συνδικάτων των μέσων μαζικής μεταφοράς και του υπουργείου Υποδομών & Ανάπτυξης, καθώς καταγράφεται πλήρης διαφωνία αναφορικά με τα ποσοστά των εργαζομένων που συμμετέχουν στην απεργία, όπως επίσης και με την άποψη του υπουργείου ότι «μόνο μειοψηφία των εργαζομένων απεργεί και η πλειοψηφία πληρώνεται».
«Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ καλεί τους εργαζόμενους να σεβαστούν τη νομιμότητα, να συναισθανθούν την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες αλλά και τις επιπτώσεις στην οικονομική ζωή της πόλης και να επιστρέψουν στην εργασία τους» σημειώνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία υπογραμμίζει ότι «με την υπ’ αριθμόν 92/2013/21-1-2013 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών οι κινητοποιήσεις κρίθηκαν παράνομες και απαγορεύτηκε η συνέχιση τους».
Τι απαντά το Σωματείο του Μετρό
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) κ. Μάνθο Τσακό, το συνδικάτο προχωρά εκ νέου σε απεργία προς συμπαράσταση δύο εργαζόμενων του Μετρό οι οποίοι υπέστησαν καρδιακή προσβολή ενόσω εργάζονταν σε βάρδια επιφυλακής (ένας εξ αυτών βρίσκεται στο χειρουργείο).
Μιλώντας τηλεφωνικά από το Αμαξοστάσιο του Μετρό στα Σεπόλια, στο οποίο, όπως λέει, έχουν συγκεντρωθεί εκπρόσωποι από 160 πρωτοβάθμια σωματεία τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημοσίου τομέα, ο κ. Τσακός δήλωσε αναφορικά με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου: «Το υπουργείο λέει ψέματα. Δεν μπορεί να σπάσει αυτό το μέτωπο. Το υπουργείο δεν μπορεί να συλλέξει τη συμμετοχή στην απεργία. Εμείς λέμε ότι απήργησε το 99,8% των εργαζομένων, που σημαίνει πλήρη επιτυχία». Όπως λέει, οι διοικητικές υπηρεσίες της ΣΤΑΣΥ είναι κλειστές, το υπουργείο δεν μπορεί να αντλήσει στοιχεία και ψεύδεται.
Σε σχέση με το εάν ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό από τις απεργίες, σημειώνει ότι οι εργαζόμενοι δεν διεκδικούν μόνο τη συλλογική σύμβαση εργασίας, αλλά προστατεύουν και το Μετρό, προκειμένου να μείνει δημόσιο αγαθό. «Σκοπός της κυβέρνησης είναι να το πάει για ξεπούλημα. Εάν περάσει σε ιδιώτη, θα πληρώνουμε δύο ευρώ για μία μετακίνηση. Εμείς ζητάμε να πάει στο ένα ευρώ. Η εταιρεία είναι κερδοφόρος και για άλλη μία φορά το υπουργείο εθελοτυφλεί» λέει.
Τι λένε οι συνδικαλιστές των ΗΣΑΠ
Ερωτηθείς από «Το Βήμα» ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ κ. Βασίλης Σταθούσης σημειώνει ότι «με ποινικοποίηση των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν θα μας αναγκάσουν να υποστείλουμε τη σημαία του αγώνα» και διευκρινίζει ότι, όταν λάβουν την απόφαση του δικαστηρίου, οι συνδικαλιστές θα συνεδριάσουν για να καθορίσουν την πορεία τους.
Σε σχέση με την άποψη του υπουργείου ότι η μειοψηφία απεργεί, αλλά η πλειοψηφία κάθεται και πληρώνεται, οι εργαζόμενοι των πρώην ΗΣΑΠ σημειώνουν ότι το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία της Παρασκευής κυμάνθηκε στο 90%, καθώς από τους 712 εργαζόμενους δεν συμμετείχαν μόνο οι 64. «Μέρος των εργαζομένων που δηλώνει «παρών» υποχρεούται να το κάνει επειδή βρίσκεται στον τελευταίο χρόνο πριν από τη συνταξιοδότησή του» σημειώνεται.
«Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζεται ο υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης, η συμμετοχή των εργαζόμενων είναι σχεδόν καθολική γατί έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος από την κατάργηση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την καρατόμηση για 5η φορά τα 2,5 τελευταία χρόνια, των μισθών μας» αναφέρεται.
Ερωτηθείς για την ταλαιπωρία του κοινού, ο κ. Σταθούσης απαντά ότι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες δεν είναι ανάλγητοι και προτείνουν να αφαιρείται ποσό ανάλογο των απεργιών του προηγούμενου μήνα στην αγορά της μηνιαίας κάρτας, αλλά και να θεσπιστεί εκ νέου η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών μόνο για τα μέσα σταθερής τροχιάς. «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και φειδωλοί στις αποφάσεις για απεργίες» καταλήγει.
Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές των ΗΣΑΠ, «πραγματικός στόχος της τρικομματικής κυβέρνησης είναι να χτυπηθεί ο θεσμός των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, η διάλυση των εργασιακών σχέσεων και η οικονομική εξαθλίωση των εργαζόμενων αλλά και η απαξίωση των Συνδικάτων, για να στρώσει το έδαφος της παράδοσης σε ιδιώτες των αστικών συγκοινωνιών και όχι μόνο».




Συσκέψεις την Τρίτη

Την Τρίτη θα συνεδριάσουν όλα τα σωματεία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στον σιδηρόδρομο, εξετάζοντας την κοινή δράση.

Κυριάκος Μητσοτάκης στον BHMA FM 99,5

Από την πλευρά του, ο βουλευτής της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στον Βήμα 99,5, ζήτησε από το υπουργείο να συνεννοηθεί με τη διοίκηση του μετρό, προκειμένου να γίνει έκπτωση στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών του επόμενου μήνα για τους χρήστες του μετρό.

Αμεση ήταν η απάντηση στα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χατζηδάκης από την Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ. «Η συμμετοχή των εργαζομένων είναι σχεδόν καθολική γιατί έχουν αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος από την κατάργηση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την επικείμενη καρατόμηση για πέμπτη φορά τα δυόμισι τελευταία χρόνια των μισθών μας».

Από την πλευρά των εργαζομένων του μετρό ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) Αντ. Σταματόπουλος ανέφερε ότι «οι μαϊμουδιές, για τις οποίες μίλησε ο κ. Χατζηδάκης, δεν αφορούν τους εργαζομένους» και πρόσθεσε: «Οι απεργοί δεν πληρώνονται και μπορούμε ανά πάσα στιγμή να δείξουμε τα εκκαθαριστικά μας σε όποιον τα ζητήσει».