από metereologos.gr
Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018
 
 

Στο «ψυγείο» ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη

Το υπουργείο Υποδομών προκρίνει τη βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού
Στο «ψυγείο» ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η οικονομική κρίση, η αδυναμία χρηματοδότησης μεγάλων έργων από τις τράπεζες και το κακό επενδυτικό κλίμα φαίνεται να απομακρύνουν μέχρι νεωτέρας το ενδεχόμενο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, που σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης.

Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης βάζει προτεραιότητα την αναβάθμιση και βελτίωση της υφιστάμενης, παλαιάς εθνικής οδού.

Σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Ανάπτυξης κ. Σταύρου Καλογιάννη, εγκρίθηκε η διάθεση πίστωσης 45,5 εκατ. ευρώ για την δημοπράτηση του έργου «Αναβάθμιση - βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνα (Μάνδρα) - Θήβα».

Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού σε μήκος 18 χλμ., τη διαμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων, καθώς και του υφιστάμενου κόμβου Βιλλίων. Πρόκεται για τμήμα του δρόμου που ανήκει στα διοικητικά όρια της Αττικής και η αρχή του χωροθετείται στο σημείο τομής της Αττικής Οδού (έξοδος για Μάνδρα) με την παλαιά εθνική οδό.

Η υφιστάμενη διατομή έχει πλάτος 7-8 μέτρα και αποτελείται από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. «Οι εργασίες αναβάθμισης περιλαμβάνουν και τη διαπλάτυνση της διατομής σε όλο το μήκος του έργου καθώς και την κατασκευή σήραγγας μήκους 150 μέτρων. Επίσης, συμπεριλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες ΟΚΩ και αρχαιολογικές έρευνες» σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.

Το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Μάλιστα είναι ενδεικτικό ότι το έργο προικίστηκε με περισσότερους πόρους σε σχέση με τον σχεδιασμό που είχε γίνει επί της κυβέρνησης του κ. Γιώργου Παπανδρέου, καθώς τότε είχαν προϋπολογιστεί περί τα 20-25 εκατ. ευρώ αντί 45 εκατ. ευρώ σήμερα.

Τι είχε σχεδιαστεί για τον νέο αυτοκινητόδρομο

Επισήμως το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης δεν έχει ακυρώσει κανέναν διαγωνισμό για τις συμβάσεις παραχώρησης Γ' γενιάς, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, οι υποθαλάσσιες ζεύξεις της Λευκάδας και της Σαλαμαμίνας ή ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Υλίκη. Ωστόσο οι διαγωνισμοί αναβάλλονται διαρκώς λόγω του κακού οικονομικού κλίματος.

Ο σχεδιασμός του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη προέβλεπε τη δημιουργία ενός εξ ολοκλήρου νέου δρόμου, μήκους 50 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που θα παρέκαμπτε πλήρως την Αθήνα, η δε κατασκευή και λειτουργία του θα γινόταν με σύμβαση παραχώρησης.

Το έργο, εάν και εφόσον προχωρήσει, εκτιμάται ότι θα μειώσει τις ροές των οχημάτων όχι μόνο από το πολεοδομικό συγκρότημα, αλλά και από την Αττική Οδό.

Το «πακέτο» της χρηματοδότησης θα βάρυνε κατά βάση τον ιδιώτη επενδυτή, καθώς το σκέλος της εθνικής και της κοινοτικής συμμετοχής θα κυμαινόταν μεταξύ 120 και 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η τελική «δοσολογία» της χρηματοδότησης θα καθοριζόταν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Παράλληλα, εάν προχωρήσει, θα φέρει αυτομάτως στο τραπέζι των συνομιλιών τη Νέα Οδό (Αθήνα - Σκάρφεια), καθώς, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση παραχώρησης, οποιοδήποτε έργο που θα επηρεάσει τις κυκλοφοριακές ροές της θα αποτελέσει ιδιαίτερο αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης.

Στα οφέλη του έργου περιλαμβάνονται η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο Λεκανοπέδιο και η παροχή της δυνατότητας ταχύτερης πρόσβασης στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ξεκινά άμεσα η ανάπλαση της Λ. Θηβών 
 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΥΛΙΚΗ ΘΗΒΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑ | 21/01/2013 21:56
    Πραγματικα ο δρομος ΥΛΙΚΗ - ΘΗΒΑ - ΕΛΕΥΣΙΝΑ θα δημιουργουσε μεγαλη ανακουφιση στην αποσυμφοριση της παλαιας εθνικης.θα ενωνε εμπορικα την πελλοπονησο την στερεα ελλαδα μετολιμανι σε πολυ λιγη ωρα.ΜΑΚΑΡΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΡΓΑ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ!
    ΘΗΒΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
    απάντηση10
     
     
    Επιτέλους! | 15/01/2013 22:03
    Και εσείς τι ζόρι τραβάτε; Εφημερίδα δεν είστε ή κάνω λάθος; Θα κλαίμε τώρα για τους εργολάβους; Πάρτε το χαμπάρι, σε μπατιρισμένο κράτος τα δημόσια έργα είναι πολυτέλεια και κυρίως πρόκληση! Και κάτι τελευταίο: 1000 έργα σαν και αυτό που παραπέμφθηκε στις καλένδες να αρχίσουν αύριο, οι εργολάβοι θα τα δουλέψουν με το προσωπικό που κρατήσανε. Ούτε μία πρόσληψη δεν πρόκειται να κάνουν, για αυτό να είστε σίγουροι. Με το προσωπικό που κρατήσανε (βύσματα) και με τις Υπηρεσίες αρωγούς, θα πιλατεύουν τα έργα για κανά αιώνα ακόμα! Πολύ σωστά κάνει η Κυβέρνηση και μεταφέρει πόρους από τα δημόσια έργα (της λαμογιάς και της κομπίνας) στην Πραγματική Οικονομία.
    Ελεύθερος Επαγγελματίας
    απάντηση24
     
-