Στα τέλη του μηνός παραδίδεται ο περιβόητος φράχτης του Έβρου μήκους περίπου 12 χιλιομέτρων. Την ίδια στιγμή ωστόσο η διέλευση των μεταναστών από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έχει σχεδόν μηδενισθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον μήνα Νοέμβριο έχουν εισέλθει συνολικά οκτώ άτομα και τον Οκτώβριο 26, όταν το ίδιο διάστημα πέρσι εισέρχονταν κατά μέσο όρο από τον Εβρο περίπου 3000-4000 μετανάστες.

Η εντυπωσιακή μείωση του αριθμού διέλευσης μεταναστών αποδίδεται κυρίως στην ανάπτυξη μιας δύναμης 1.800 αστυνομικών κατά μήκος των συνόρων. Ομως το μεγάλο ζητούμενο για τα στελέχη της ΕΛΑΣ είναι ποια θα είναι η επόμενη κίνηση των Τούρκων διακινητών που πιθανόν θα αναζητήσουν άλλο τρόπο μεταφοράς των μεταναστών στο ελληνικό έδαφος.
Στην τελευταία φάση βρίσκεται λοιπόν η κατασκευή του φράκτη του Έβρου, κόστους περίπου πέντε εκατομμυρίων ευρω, που είχε παρουσιασθεί ως «η μοναδική λύση για τον περιορισμό της μετανάστευσης χωρίς άδεια». Ομως η ολοκλήρωση του φαίνεται να συμπίπτει με το «σφράγισμα» του Έβρου, κάτι που οδηγεί πολλα στελέχη της λεωφόρου Κατεχάκη να μιλούν «για άχρηστο έργο».
Στις 5 Αυγούστου αποφασίσθηκε η ενίσχυση της φύλαξης των συνόρων με μεγάλο αριθμό αστυνομικών που ολοκλήρωναν κυρίως τις σπουδές τους στις σχολές της Αστυνομίας. Ακόμη υπήρξε επιτήρη των συνόρων με την χρήση θερμικών καμερών αλλά και με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά.
Ενώ λοιπόν μέχρι τις 5 Αυγούστου είχαν διέλθει τον Εβρο, που ανήκει στην αρμοδιότητα της Αστυνομικής Διευθυνσης Ορεστιάδας, περίπου 1300 άτομα, τον υπόλοιπο μήνα πέρασαν τα σύνορα περίπου 500 λαθρομετανάστες. Τον Σεπτεμβριο ο αριθμός των συλληφθέντων μεταναστών ήταν 70. Αυτή την περίοδο τα άτομα που επιχειρούν να εισέλθουν στην χώρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα είναι ελάχιστα.
.
«Το ευχάριστο είναι», επισημαίνουν στελέχη της ΕΛΑΣ, «ότι δεν φαίνεται να διοχετεύονται πλέον μετανάστες από την Τουρκία στα ελληνικά νησιά. Κι εκεί ο αριθμός των εντοπισθέντων μεταναστών είναι εξαιρετικά μικρός. Ομως αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε να μιλάμε για στεγανοποίηση των συνόρων. Είναι προφανές ότι θα αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι διακίνησης αλλοδαπών, κι αυτός είναι ο μεγάλος μας φόβος».