Eνα «ανοιχτό» σχολείο στήθηκε σήμερα Πέμπτη στην πλατεία Κοραή από το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την κατάργηση των κονδυλίων για τις μεταφορές των μαθητών στα Ειδικά Σχολεία. Με σύνθημα «Κάνω μάθημα εδώ, γιατί δεν μπορώ να πάω στο σχολείο μου» γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά τοποθέτησαν τα θρανία τους μπροστά στην είσοδο του Μετρό και ξεκίνησαν το «μάθημα». Τραγούδια, ζωγραφιές, παιχνίδια και χαρούμενες παιδικές φωνές πλημμύρισαν τον πεζόδρομο.

«Τα λιγοστά παιδιά που είχαν έρθει σήμερα στο σχολείο τα φέραμε εδώ να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που δημιούργησε το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων. Καθημερινά τα 2/ 3 των παιδιών δεν καταφέρνουν να φτάσουν στο χώρο διδασκαλίας. Εφέτος, είχαμε ουσιαστικά μεταφορά μόνο για μια εβδομάδα εξαιτίας της στάσης μεταφορών των οδηγών» αναφέρει ο κ. Παναγιώτης Κασσιανός διευθυντής του ειδικού σχολείου στη Μαράσλειο.

«Το 80% των μαθητών με ειδικές ανάγκες παραμένουν εγκλωβισμένοι καθημερινά στα σπίτια τους, με αποτέλεσμα οι γονείς να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους, λόγω φόρτου εργασίας. Τα παιδιά απορυθμίζονται, γιατί βγαίνουν από το πρόγραμμα τους, έχουν έντονο εκνευρισμό και παρουσιάζουν σημάδια κατάθλιψης» επισημαίνει ο κ. Νέστορας Λαδάς, εκπρόσωπος Δικτύου Ειδικών Σχολείων.

«Η χρονιά είναι εκπαιδευτικά χαμένη» λέει στο Βήμα ο κ. Δημήτρης Μπότσος, γραμματέας συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στο ειδικό Γυμνάσιο- Λύκειο Ιλίου και προσθέτει: «Η μόνη διέξοδος γι’ αυτά τα παιδιά είναι το σχολείο, γιατί αποτελεί τον χώρο κοινωνικοποίησής τους. Στο δικό μας σχολείο εξυπηρετούνται παιδιά από ολόκληρη τη Δυτική Αττική, όπως τα Μέγαρα και το Μεγάλο Πεύκο και οι αποστάσεις για να έρχονται καθημερινά είναι μεγάλες. Εμείς έχουμε επτά ιδιόκτητα σχολικά ειδικά διαμορφωμένα για παιδιά με κινητικά προβλήματα και έτσι μεταφέρουμε καθημερινά 25 μαθητές. Το πρόβλημα, όμως δεν λύνεται, διότι το σύνολο των μαθητών είναι 130».

Εντονη είναι η ανησυχία των παιδιών, τα οποία στεναχωριούνται που δεν βλέπουν τους φίλους τους και τους δασκάλους τους, αλλά και που χάνουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες. «Εχουμε να κάνουμε δύο μήνες μάθημα και στεναχωριέμαι πολύ που χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Στο τέλος της χρονιάς δίνουμε και εξετάσεις, στις οποίες δεν θα είμαι προετοιμασμένη για να ανταποκριθώ» αναφέρει η Χρυσούλα Σαρρή, μαθήτρια στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Αχαρνών, η οποία έχει ακολουθήσει τον κλάδο της κομμωτικής.

Το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων, το οποίο διοργάνωσε τη διαμαρτυρία, δημιουργήθηκε πριν από έναν χρόνο από γονείς μαθητών που φοιτούν στα ειδικά σχολεία της Αττικής, με στόχο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών που εντάθηκε την περασμένη σχολική χρονιά. Μέλη του είναι σύλλογοι γονέων από 35 ειδικά σχολεία της Αττικής, ενώ στόχος του Δικτύου είναι να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα.