Την Πέμπτη θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Siemens για την εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης των επεκτάσεων των Μητρολιτικών Σιδηροδρόμων της Αττικής, έπειτα και από την επίτευξη συμφωνίας για εξωδικαστικό, αποζημιωτικό συμβιβασμό ανάμεσα στην Ελληνική Δημοκρατία και την Γερμανική πολυεθνική.

Έτσι, το μεσημέρι της Πέμπτης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, κ. Χρ. Τσίτουρας και οι εκπρόσωποι της Γερμανικής εταιρίας θα υπογράψουν την επίμαχη σύμβαση, ανοίγοντας τον δρόμο για το εναπομείναν έργο των επτά νέων σταθμών του Μετρό και την παράδοσή τους στον ΟΑΣΑ τον επόμενο χρόνο.

Ωστόσο, η δημόσια εταιρία θα κληθεί να δώσει μία μάχη με τον χρόνο, καθώς στους επόμενους μήνες λήγει η επιλεξιμότητα των συγχρηματοδοτούμενων – από την Ε.Ε.- δαπανών, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα ανάκλησης πόρων, που αθροιστικά προσεγγίζουν τα 463 εκατ. ευρώ (265 για την επέκταση προς Ελληνικό, 70 για την Ανθούπολη και 128 για το Χαϊδάρι).

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση των εργασιών στις επεκτάσεις προς Ανθούπολη και Χαϊδάρι εντός οκτώ μηνών και παράδοση των σταθμών της επέκτασης προς το Ελληνικό σε διάστημα μεταξύ 12 και 15 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών εκτιμούν ότι δεν θα τεθεί ζήτημα ανάκλησης των Ευρωπαϊκών πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς θα πρόκειται για εν ενεργεία σύμβαση, υπογραμμίζοντας ότι θα δοθεί άτυπη παράταση.

Σύμφωνα με το υπουργείο, λόγω της μη λειτουργίας του σταθμού ο ΟΑΣΑ χάνει κάθε χρόνο περί τα 68 εκατ. ευρώ. Οι μελέτες της Αττικό Μετρό δείχνουν ότι η ενεργοποίηση των νέων σταθμών θα λειτουργήσει υπέρ του περιβάλλοντος, καθώς θα προστεθούν στη ΣΤΑΣΥ περί τους 80.000 τακτικοί επιβάτες, ενώ θα μειωθεί η κυκλοφορία των ΙΧ κατά 50.000 μετακινήσεις ημερησίως.