Τα ΙΧ των οποίων η πρώτη άδεια κυκλοφορίας εκδόθηκε πριν από το 1990 θα μπορούν να κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας μόνο τα βράδια, τα Σαββατοκύριακα και τον Αύγουστο, προβλέπει ο σχεδιασμός για το νέο, «πράσινο» Δακτύλιο, ο οποίος προγραμματίζεται να ισχύσει από την 1η Μαΐου.

Ακόμα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση που ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση, όλες τις ημέρες, των οχημάτων νέας τεχνολογίας που εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα: ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και βενζινοκίνητα τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, με εκπομπές μικρότερες από 140 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Για τα υπόλοιπα ΙΧ θα συνεχίσει να ισχύει το σύστημα μονά-ζυγά.

Επίσης, τα φορτηγά άνω των 12 τόνων δεν θα κυκλοφορούν στην Αττική πλην ορισμένων κεντρικών δρόμων.

Πιο αναλυτικά:

Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων στο μικρό δακτύλιο

  • Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
  • Κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
  • Κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,
  • Κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών»/

Για τα φορτηγά

  • Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.
  • Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Τέλος, το υπουργείο επισημαίνει ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει διατήρηση της απαγόρευσης για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ που δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V και για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων.