Μια νέα γενιά Ελλήνων κάνει δειλά την εµφάνισή της µέσα από µικρές κοινότητες που φέρνουν σε επαφή τους σύγχρονους εφευρέτες του ∆ιαδικτύου. Οι εφευρέτες του Internet είναι µορφωµένοι και φιλόδοξοι, µα δυσφορούν ακόµη και στο άκουσµα των λέξεων «δουλειά στο ∆ηµόσιο». Η οικονοµική κρίση, αντί να τους βυθίσει στην απογοήτευση, τους πεισµώνει και τους ενώνει. Γι’ αυτούς µια καινοτόµος εφεύρεση είναι κάτι πολύ περισσότερο από µια οικονοµική ευκαιρία. Είναι µια ιδέα που θα αλλάξει τον κόσµο. Αποκηρύσσουν τα πολιτικά κόµµατα, λατρεύουν τις πολυεθνικές επιχειρήσεις και, όσο κι αν αυτό ξενίζει τους νεοφώτιστους, συνηθίζουν να επικοινωνούν µεταξύ τους σε ένα µείγµα ελληνικών και αγγλικών!

«Εξυπνες» εφαρμογές

Ενα πολύχρωµο πλήθος συγκεντρώθηκε την περασµένη ∆ευτέρα στο πρώτο «Mobile Monday» της Ελλάδας, µια διοργάνωση που φέρνει σε επαφή προγραµµατιστές, κατασκευαστές λογισµικού και επιχειρηµατίες που ασχολούνται µε καινοτόµες διαδικτυακές εφαρµογές για «έξυπνα» τηλέφωνα. Με διοργανώσεις σε περισσότερες από 100 χώρες εδώ και δέκα χρόνια, το «Mobile Monday» αποτελεί ένα δίκτυο από µικρούς πυρήνες καινοτοµίας που για πρώτη φορά διοργανώθηκε και στη χώρα µας από µια οµάδα εθελοντών.

«Θέλαµε να δηµιουργήσουµε έναν πυρήνα όπου οι προγραµµατιστές, οι δηµιουργοί λογισµικού, οι επενδυτές, οι start-up επιχειρήσεις και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τον τοµέα των mobile εφαρµογών θα µπορούσαν να συναντηθούν και να ανταλλάξουν ιδέες. Η ελληνική αγορά είναι πλέον έτοιµη για µια νέα κουλτούρα» τονίζει µιλώντας στο «Βήµα» ο κ. Γιώργος Σαρµονικάς, σύµβουλος τηλεπικοινωνιών και τακτικός συµµετέχων στις κοινότητες «Mobile Monday» του Λονδίνου.

Τα λεφτά θέλουν και ρίσκο

Για τους εφευρέτες του ∆ιαδικτύου η ανταλλαγή ιδεών είναι ο «σπόρος» της δηµιουργικότητας. Για να αποδώσει καρπούς, όµως, χρειάζεται και κάτι ακόµη: το ρίσκο. Κοινότητες σαν το «Mobile Monday» βρίθουν ανθρώπων που έχουν αφήσει τη βολή της πεπατηµένης οδού για να δοκιµάσουν την τύχη τους µε µια φαεινή ιδέα στην οποία πίστεψαν µε θέρµη.

Ο κ. Κωνσταντίνος Παπαµιλτιάδης, ένας από τους οµιλητές στη διοργάνωση, έχει δουλέψει στη Vodafone, στη Yahoo! και στη Skype, τρία από τα κορυφαία ονόµατα της ψηφιακής εποχής. Αφησε ωστόσο τις ανέσεις της συµβατικής πορείας για να δηµιουργήσει µια start-up επιχείρηση µε έδρα στο Λονδίνο, η οποία κατασκευάζει λογισµικό για µια δραστηριότητα που αγγλιστί ονοµάζεται «digital curation» και µε απλά λόγια αποτελεί φιλτράρισµα όγκου ψηφιακού υλικού µε βάση συγκεκριµένες προτιµήσεις.

«Κάποιοι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν γιατί άφησα µια εταιρεία που θα µου κατέβαλλε εγγυηµένα έναν µισθό κάθε µήνα για να αναµειχθώ σε ένα πρότζεκτ που σε τέσσερις µήνες µπορεί να µην υπάρχει! Ωστόσο αυτή τη στιγµή κερδίζω εµπειρίες που ποτέ δεν θα ζούσα µέσα στα στεγανά µιας εταιρείας. Με τη βοήθεια ανθρώπων που έζησαν στο εξωτερικό δηµιουργείται και στην Ελλάδα µια νέα κουλτούρα που λέει ότι η κρίση αποτελεί ιδανική ευκαιρία για ρίσκο. ∆ιότι πολύ απλά όταν δεν έχεις τίποτα να χάσεις δεν φοβάσαι τίποτα!» τονίζει ο κ. Παπαµιλτιάδης.

Για τους θιασώτες των νέων τεχνολογιών οι δυνατότητες φαντάζουν απεριόριστες ακόµη και εν µέσω κρίσης. «Η σηµαντικότερη λειτουργία των κινητών είναι η δυνατότητα γεωεντοπισµού. Αυτή είναι άµεσα αξιοποιήσιµη από τους καταστηµατάρχες, αρκεί να έχουν φαντασία και έξυπνες ιδέες. Για παράδειγµα, µια εταιρεία µπορεί να προσφέρει µια υπηρεσία ειδοποίησης για εκπτώσεις όταν ο χρήστης του κινητού βρίσκεται στην περιοχή ενός καταστήµατος» τονίζει ο κ. Νίκος Αναγνώστου, ιδιοκτήτης µιας εταιρείας που ασχολείται µε το ψηφιακό µάρκετινγκ. Υπογραµµίζει, άλλωστε, ότι η κρίση αποτελεί ευκαιρία για τέτοιου είδους πρωτότυπες πρακτικές ακριβώς γιατί απαιτούν ελάχιστα χρήµατα και πολλή φαντασία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ