Δεν κατέληξαν σε απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων αυτή την εβδομάδα τα σωματεία των εργαζομένων στις Σταθερές Συγκοινωνίες, γεγονός που σημαίνει ότι από την Πέμπτη έως και το τέλος της εβδομάδος όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα κινηθούν κανονικά. Την Πέμπτη πάντως δεν θα κυκλοφορήσουν τα ταξί στην Αθήνα λόγω της 48ωρης απεργίας των ιδιοκτητών ταξί.

Ωστόσο, η Δευτέρα χαρακτηρίζεται κρίσιμη ημέρα, καθώς θα συνεδριάσουν εκ νέου, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω πορεία τους και με σκοπό να συντονίσουν τις ενέργειές τους, δημιουργώντας κοινό μέτωπο με τους εργαζόμενους στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Υπενθυμίζεται ότι τα λεωφορεία θα ακινητοποιηθούν τη Δευτέρα για τουλάχιστον 6 ώρες 11:00-17:00, για να πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι νέα γενική συνέλευση.

Ιδιοκτήτες ταξί κατά Ραγκούση

Η ημέρα του υπουργού Υποδομών κ. Ι. Ραγκούση ξεκίνησε με μία αναπάντεχη έπληξη. Τη νύχτα της Τρίτης η γερμανίδα καγκελάριος, κυρία Ανγκελα Μέρκελ, υποδέχθηκε με ενθαρρυντικά λόγια τις προσπάθειες της κυβέρνησης για απελευθέρωση της αγοράς των ταξί και των φορτηγών.

Ο κ. Ραγκούσης δεν έχασε την ευκαιρία και δημοσιοποίησε το πρωί της Τετάρτης τον χαιρετισμό που θα έκανε – εάν παραβρισκόταν – στην εκδήλωση, που οργάνωσε σήμερα για την απελευθέρωση των Μεταφορών το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο.
«Απελευθέρωση πλήρης, συνολική και απόλυτη. Απελευθέρωση με κανόνες που θα αποτρέπει τη δημιουργία καρτέλ. Απελευθέρωση που χτυπά αποφασιστικά τη μαύρη αγορά των αδειών. Απελευθέρωση που δίνει ώθηση στην ανάπτυξη δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας όπως έχει δείξει η ευρωπαϊκή εμπειρία. Απελευθέρωση που βελτιώνει την ποιότητα των υπηρεσιών προς όφελος των πολιτών», αναφερόταν στο κείμενο του χαιρετισμού, που δημοσιοποιήθηκε λίγη ώρα προτού ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος φτάσει στο υπουργείο Υποδομών για να συναντηθεί με τον γενικό γραμματέα κ. Αρ. Μπουρδάρα.

Επίθεση κατά Ραγκούση και επιχειρηματιών

Παρά την φόρτιση του κλίματος, οι ομάδες περιφρούρησης του ΣΑΤΑ διατήρησαν ειρηνική την ατμόσφαιρα, στο προαύλιο του υπουργείου, όπου είχαν συγκεντρωθεί οι ιδιοκτήτες ταξί. Ωστόσο, το ραντεβού του προεδρείου τους με τον κ. Μπουρδάρα δεν έβγαλε κάπου, πέραν μίας γενικής υπόσχεσης για «διάλογο». Μιλώντας στους αυτοκινητιστές, ο κ. Λυμπερόπουλος επιτέθηκε εκ νέου στον κ. Ραγκούση, καθώς και στους επιχειρηματίες κ.κ., Α. Ανδρεάδη, Θ. Βασιλάκη και Α. Βγενόπουλο, καθώς στους κόλπους των ταξιτζήδων θρυλείται ότι διεκδικούν χιλιάδες άδειες ειδικής μίσθωσης.
«Καταστήσαμε σαφές ότι οι συνέταιροι της πολιτικής που θέλουν να μας πάρουν το έργο, δημιουργούν ταξικές διαφορές μαζί μας και θα είναι το ίδιο συνυπεύθυνοι όσο και το Υπουργείο. Είτε λέγονται Βασιλάκηδες, είτε ΣΕΤΕ-Ανδρεάδηδες, είτε Βγενόπουλοι, να ξέρουν ότι θα φύγουν από την Ελλάδα αν πάρουν ειδικό στόλο και δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν», είπε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ.
«Ένα μήνυμα στέλνουμε στον Υπουργό: Για να περάσει αυτό το σχέδιο νόμου, έτσι όπως το έχει, θα περάσει από 50 χιλιάδες πτώματα, από πάνω μας», φώναξε.
«Έχουμε ξεκινήσει συνεργασίες με πολλές κοινωνικές ομάδες, που είναι στο δρόμο της ωρίμανσης. Ήδη οι πρώτες συναντήσεις στους δρόμους είναι με τις επιβατικές μεταφορές της Αθήνας. Και ελπίζω να διατηρηθούν, διότι τα προβλήματα δεν είναι κλαδικά, αλλά όλης της κοινωνίας», είπε ο κ. Λυμπερόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι έχει ανοιχτή γραμμή «με τα φορτηγά, την ομοσπονδία έμπορων, τους φαρμακοποιούς, τους δικηγόρους και κάθε ομάδα με πλαίσιο για ανατροπή αυτής της πολιτικής ή ανατροπή αυτής της κυβέρνησης».

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ταξιτζήδες αύριο Πέμπτη, θα συγκεντρωθούν στις 17.00 στο ΣΑΤΑ και θα ενωθούν στην πλατεία Κλαυθμώνος με τους εργαζομένους των ανωνύμων εταιριών του δημοσίου και των φορέων που κλείνουν, συγχωνεύονται ή καλούνται να εφαρμόσουν την εφεδρεία, για να κάνουν πορεία προς τη Βουλή.

Ένταση και στις συγκοινωνίες

Άκαρπο ήταν το ραντεβού του κ. Μπουρδάρα και με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίοι έφτασαν στο υπουργείο οργισμένοι, καθώς για δεύτερη φορά το ΚΤΕΛ Αττικής εκτελούσε παρανόμως δρομολόγια Αεροδρόμιο – Αθήνα και αντίστροφα. Μάλιστα, υπήρξαν και έκτροπα, καθώς απεργοί της ΟΣΥ στο κέντρο της Αθήνας κατέβαζαν σήμερα επιβάτες από τα ΚΤΕΛ, όποτε έκαναν στάσεις στις αφετηρίες της ΕΘΕΛ, με τη δικαιολογία της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Χρειάστηκε να επέμβει το συνδικάτο εργαζομένων ΟΑΣΑ προς τη διοίκηση του ΚΤΕΛ για να σταματήσουν τα παράνομα δρομολόγια, ενώ αργότερα προσέφυγε και στη Δικαιοσύνη για παράνομη δρομολόγηση και υφαρπαγή μεταφορικού έργου. Ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου, κ. Αλ. Κομίνης προειδοποίησε ότι το ΚΤΕΛ Αττικής «αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι ήθελε προκύψει», επαναφέροντας το κλίμα του…1992, όταν ο κ. Κ. Μητσοτάκης κατήργησε την ΕΑΣ και έδωσε τις συγκοινωνίες στις ιδιωτικές ΣΕΠ.
Οι εργαζόμενοι στην ΟΣΥ θα πραγματοποιήσουν Γενική Συνέλευση την Δευτέρα για να καθορίσουν τη στάση τους, ενώ οι υπάλληλοι του Μετρό συνεδριάζουν αυτή την ώρα για τον ίδιο λόγο.
Πάντως, οι συνδικαλιστές ξεκαθαρίζουν ότι εάν δεν απαλλαγούν οι αστικές συγκοινωνίες από την εφαρμογή της εφεδρείας, οι αναταραχές στους δρόμους δεν θα σταματήσουν. Για κάθε ημέρα απεργίας οι απώλειες για τον ΟΑΣΑ και το ελληνικό δημόσιο ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ.

Ελεγχοι της Τροχαίας για τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ

Στο «μικροσκόπιο» της Τροχαίας μπαίνουν τα δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο που εκτελούν τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ τις ημέρες που πραγματοποιούν 24ωρη απεργία τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Μετά από σχετικές καταγγελίες απεργών σήμερα αξιωματικοί της Τροχαίας Αθηνών, και αφού είχε προηγηθεί συννενόηση με την Εισαγγελία, σχημάτισαν δικογραφία σε βάρος οδηγού υπεραστικού λεωφορείου, ο οποίος είχε επιβιβάσει επιβάτες στο Σύνταγμα προκειμένου να τους μεταφέρει στο αεροδρόμιο.