από metereologos.gr
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017
 
 

Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ την Παρασκευή

Η απεργία στις συγκοινωνίες άνοιξε τη… μεταφορική αγορά!
Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ την Παρασκευή
Με το ΚΤΕΛ μεταφέρονταν αναγκαστικά όσοι επιθυμούσαν να μεταβούν στο αεροδρόμιο και δεν διαθέτουν Ι.Χ.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Δρομολόγια που συνέδεαν το κέντρο της Αθήνας με τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» κι αντίστροφα πραγματοποιούσε την Πέμπτη το ΚΤΕΛ Αττικής, καλύπτοντας το κενό μεταφορικού έργου που προκλήθηκε από την απεργία των αστικών συγκοινωνιών και των ταξί. Έτσι, το μονοπώλιο του ΟΑΣΑ στις αστικές γραμμές έσπασε και η αγορά άνοιξε – προς το παρόν- προσωρινά!

Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ χρέωναν κόμιστρο πέντε ευρώ – όσο δηλαδή και τα λεωφορεία της ΣΤΑΣΥ- μεταφέροντας χιλιάδες ταξιδιώτες από και προς το αεροδρόμιο με δρομολόγια ανά 30 λεπτά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τηλέφωνα της εταιρίας ήταν μπλοκαρισμένα όλη την ημέρα, καθώς το ΚΤΕΛ αποτελούσε την μόνη επιλογή για όσους δεν διαθέτουν ιδιωτικό μέσο μεταφοράς και ήθελα να ταξιδέψουν από και προς το αεροδρόμιο.

Μία «ασήμαντη» λεπτομέρεια

Ωστόσο, υπάρχει και μία μικρή λεπτομέρεια, την οποία παρέβλεψαν οι περισσότεροι – του υπουργείου Υποδομών συμπεριλαμβανομένου – προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες. Η σύνδεση του Διεθνούς Αερολιμένα – Αθηνών με το ΚΤΕΛ ήταν τυπικά παράνομη, καθώς για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου απαιτείται ειδική άδεια. Μάλιστα, πεπειραμένος συγκοινωνιολόγος, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, σημειώνει ότι «σε καμία περίπτωση το ΚΤΕΛ Αττικής δεν νομιμοποιείται να κάνει αυτό το δρομολόγιο», κάνοντας λόγο για «καθαρή πειρατεία!».

Ωστόσο, μπροστά στην ανάγκη εξυπηρέτησης των χιλιάδων ταξιδιωτών του «Ελ. Βενιζέλος» οι αρμόδιοι έκαναν τα «στραβά μάτια», δημιουργώντας, μάλιστα, κι ένα προηγούμενο στην μεταφορική αγορά, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά.


Η ιδέα ανήκε στο ΚΤΕΛ


Η πρωτοβουλία, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνια Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ), κ. Σ. Φάτσιο ανήκε στο ΚΤΕΛ. Ερωτηθείς για τη νομιμότητα του εγχειρήματος απάντησε ότι «είναι νόμιμο, αφού δεν κλέψαμε μεταφορικό έργο άλλου συγκοινωνιακού μέσου», καθώς όλα απεργούσαν. «Εάν δούλευαν κανονικά, τότε και προφανώς θα υποκλέπταμε το έργο τους» λέει και συμπληρώνει ότι το ΚΤΕΛ Αττικής την Πέμπτη έκανε μία εξυπηρέτηση για το επιβατικό κοινό, την παροχή της οποίας δεν θα μπορούσε να αρνηθεί η πολιτεία. «Για μία ακόμη φορά αποδείξαμε τον κοινωνικό μας ρόλο και χαρακτήρα» εξηγεί.

Αντίθετα, ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ), κ. Κ. Βουλγαράκης μιλά για «υπερβάλλοντα ζήλο» εκ μέρους του ΚΤΕΛ Αττικής. «Όταν το καλοκαίρι απεργούσαν τα ταξί και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου ζήτησε διαφοροποίηση, επέκταση και πύκνωση των δρομολογίων μας, εμείς αποφύγαμε να ικανοποιήσουμε αυτό το αίτημα. Θα το κάναμε, μόνο εάν συναινούσαν τα ταξί» σημειώνει.

Καταγγελία από ταξί και συγκοινωνίες


Πάντως, την εκτέλεση των δρομολογίων κατήγγειλε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων, κ. Ευθ. Λυμπερόπουλος, αλλά και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, κάνοντας λόγο για «απεργοσπαστικό μηχανισμό της κυβέρνησης». Μάλιστα, η δραστηριοποίηση του ΚΤΕΛ στις γραμμές εξυπηρέτησης των αστικών συγκοινωνιών ξανάνοιξε στους κόλπους των εργαζομένων τη συζήτηση για ιδιωτικοποίηση των δημοσίων μεταφορών.

Σημειωτέον, δε, ότι στο πακέτο προτάσεων που είχε καταθέσει η εταιρία Grant Thornton στην κυβέρνηση για τον ΟΑΣΑ, προβλεπόταν– μεταξύ άλλων – με διαφορετικά σενάρια είτε η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης για παροχή υπηρεσιών λεωφορείων με ιδιώτη είτε η απ’ ευθείας ιδιωτικοποίηση της σημερινής ΟΣΥ.

Δηλαδή, η εταιρία εισηγήθηκε την αποκρατικοποίηση της σημερινής ΟΣΥ, κάτι που επιχειρήθηκε τελευταία φορά πριν από σχεδόν 20 χρόνια από την κυβέρνηση του κ. Κ. Μητσοτάκη, όταν προχώρησε στο κλείσιμο της ΕΑΣ και δημιούργησε τις Συγκοινωνιακές Επιχειρήσεις (ΣΕΠ). Τελικώς, η επάνοδος του Ανδ. Παπανδρέου στην εξουσία επανέφερε το προηγούμενο μοντέλο και οι ΣΕΠ καταργήθηκαν – αν και πολλοί μέτοχοί τους δικαιώθηκαν αργότερα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Λάδι στη φωτιά από το ΚΤΕΛ


Πάντως, ψύχραιμοι συνδικαλιστικοί κύκλοι των αστικών συγκοινωνιών εξηγούσαν την Πέμπτη ότι η εμπλοκή του ΚΤΕΛ έριξε κι άλλο λάδι στη φωτιά στις μεταφορικές εταιρίες, καθώς έγινε εν μέσω απεργιών, την ώρα που συνεχίζονται οι μετατάξεις, ετοιμάζονται λίστες εφεδρείας και οι διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας είναι στον αέρα!

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούσης έδωσε εντολή να γίνει καταμέτρηση της απώλειας εσόδων που προκλήθηκε από την απεργία, προκειμένου να συνεκτιμηθεί στην αναδιάρθρωση του επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΑΣΑ. Μάλιστα, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών μετέδιδαν σκληρές κουβέντες όπως, ότι «μεγαλύτερες απώλειες εσόδων σημαίνουν μεγαλύτερο έλλειμμα και, ίσως, περισσότερες εφεδρείες».

Απεργιών συνέχεια

Την Παρασκευή οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία, ενώ είναι πιθανόν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και τις επόμενες ημέρες. Επίσης, την Δευτέρα οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλει) θα κάνουν στάση εργασίας από τις 11.00 ως τις 17.00, προκειμένου να συνεδριάσουν για να συζητήσουν την πρόταση για 24ωρη απεργία την Τετάρτη. Ακόμη, τα ταξί αποφάσισαν την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας την Τρίτη και την Τετάρτη, εφαρμόζοντας την τακτική του κ. Λυμπερόπουλου περί συγκρότησης ευρύτερου αντικυβερνητικού μετώπου.



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μποτιλιάρισμα σε βασικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας 
 
 
σχόλια (9)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Συγχαρητήρια στα ΚΤΕΛ! Όλος ο κόσμος είναι στο πλευρό σας. | 23/09/2011 15:14
    Συγχαρητήρια στα ΚΤΕΛ! Όλος ο κόσμος είναι στο πλευρό σας. Αφήστε τους μόνιμους εκβιαστές του κοινωνικού συνόλου, τις συντεχνίες, να μιλάνε περί απεργοσπαστικών μηχανισμών. Απεργία, εργατοπατέρες, είναι να τα βάζεις με τον ισχυρό, με την κυβέρνηση. Το να ταλαιπωρείς τον κοσμάκη είναι απλά σαδισμός, τον οποίο η κοινωνία θα σας ανταποδώσει με το παραπάνω, να είστε σίγουροι. Όταν εσείς αποφασίσετε να ξαναδουλέψετε, να ξέρετε ότι οι περισσότεροι από μας έχουμε ήδη βρει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Δεν σας έχουμε ανάγκη.
    Ιωάννα
    απάντηση346
     
     
    tous aresei na meiwnetai to aep | 23/09/2011 14:30
    an kai den kserw mhpws otan apergoun mporei kai na meiwnetai to elleima
    ktel
    απάντηση143
     
     
    Σε λίγο θα απεργούν από το ... ταμείο ανεργίας | 23/09/2011 12:17
    Με τις απεργίες και τα κατσαρολοχτυπήματα δεν βγαίνει τίποτα! Τι παριστάνουν που απεργούν? Αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν σέβονται ούτε τις δουλειές που έχουν ... όσο τις έχουν, ούτε τους πολίτες που ο καθένας σηκώνει το δικό του σταυρό. Φτύσαμε αίμα όλο το χειμώνα με τα κατεβάσματα των ρολών του Μετρό! Άει σιχτίρ αλήτες ευεργετηθέντες αχάριστοι!Αντί να δώσετε τον καλύτερό σας εαυτό δουλεύοντας και εξυπηρετώντας τους συμπολίτες σας, απεργείτε γιατί εσείς έχετε δουλειές από τις οποίες να απεργήσετε και έχετε προφανώς και παχυλούς μισθούς για να έχετε την πολυτέλεια να χάνετε τόσα μεροκάματα ! Εκτός αν οι εργατοπατέρες σας με τεχνάσματα σας εξασφαλίζουν τα μεροκάματα ενώ απεργείτε, διπλή κοροϊδία δηλαδή !Όταν σύντομα θα αντιμετωπίσετε την εφεδρεία και την απόλυση από τι θα απεργήσετε? Το μόνο που καταφέρνετε με τις απεργίες και τις επαναστάσεις, είναι να σας βλαστημάει νυχθημερόν το επιβατικό κοινό που καταταλαιπωρείται. Τέρμα το πάρτυ με τα δανεικά κύριοι καταλάβετέ το επιτέλους και προσαρμοστείτε. Τώρα που θα χάσετε και τις δουλειές που είχατε και δεν εκτιμούσατε να δούμε τι θα κάνετε ? Θα απεργείτε από το ταμείο ανεργίας???
    Στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα...
    απάντηση587
     
     
    ΤΩΡΑ - ΟΛΑ | 23/09/2011 10:27
    Αποκρατικοποίηση ΤΩΡΑ . Και πέστε και ένα συγνώμη στον Μητσοτάκη για την αναστροφή που κάνατε το 93. Θα κάνει καλό σε όλους.
    J.
    απάντηση366
     
     
    ξεπερασμενες συντεχνιες | 23/09/2011 09:45
    μαζι θα καταστραφουμε!!!! Δεν την γλιτωνετε!!!
    ιδιωτικος υπαλληλος απληρωτος
    απάντηση576
     
     
    ΔΩΣΤΕ ΣΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.. | 22/09/2011 23:19
    Πολυ καλη ιδέα..Κάποτε μετά τη πτώση της χούντας που τοτε οι απεργίες ηταν άγνωστες στη Ελλάδα, οταν εκαναν απεργία τα λεωφορεία στη Αθήνα η τότε κυβέρνηση Καραμανλή..(οχι του καταλληλότερου). αλλα του θείου του έβαζε τα φορτηγά ΡΕΟ του Πεζικού, Ναυτικού και Αεροπορίας και κουβαλούσαν τον κόσμο στις δουλειες του..Μετά δώσανε κάι ΑΔΕΙΑ στα τουριστικά λεωφορεία να μεταφέρουν το κόσμο και έκαναν τα ίδια δρομολόγια οπως τα αστικά λεωφορεία, με το αντιτιμο των 10 δραχμών ενθυμούμαι..Ετος 1975 με 1978 Γιατί ρε ανεπαίδευτοι, αεργοι, άσχετοι πολιτικοί της τωρινής κυβέρνησης δέν υπογράφεται ενα ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ να μπορουν τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ να κάνουν δρομολόγια που τώρα έτσι και αλλοιώς δέν δουλεύουν να μεταφέρουν το κόσμο με αντίτημο του 1 ευρώ.. τον κόσμο..Αυτή θα είναι απελευθέρωση΄...Τι πανεπιστήμια τελειώσατε που μάθατε διαχείρηση κρίσεων, πότε πήγατε τελευταία φορά με λεωφορείο στη δουλεια σας να δείτε τι τραβά ο κοσμος..που έχετε κλεισθεί στα παλάτια σας..και δέν έχετε ΙΔΕΑ βρε τι συμβαίνει στο κάτω..Αλλά αυτούς ψηφίζουμε αυτοί μας αξίζουν.....
    Βαγγέλης
    απάντηση586
     
     
    ΖΟΜΠΙ | 22/09/2011 23:06
    Μάλιστα, πεπειραμένος συγκοινωνιολόγος, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, σημειώνει ότι «σε καμία περίπτωση το ΚΤΕΛ Αττικής δεν νομιμοποιείται να κάνει αυτό το δρομολόγιο», κάνοντας λόγο για «καθαρή πειρατεία!»......KAΛΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΝΕ.!!!ΕΑΝ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΑΦΗΣΕΙ Η ΚΡΙΣΗ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ "ΑΓΩΝΩΝ" ΤΟΥΣ...ΖΟΜΠΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ!!
    Chri G
    απάντηση925
     
     
    κλειστε τα ολα | 22/09/2011 22:05
    κλειστε τα ολα να τελειωνουμε,οποιος δεν θελει να δουλεψει να παει στον αγυριστο,οι μισοι Ελληνες δουλευουν και προσπαθουν αθορυβα με τεραστιες δυσκολιες να τα βγαλουν περα,και οι αλλοι μισοι επειδη χανουν τα μονοπωλια τους απεργουν συνεχεια, να τα κανουν ολα να δουλευουν με ιδιωτικα κριτηρια και να ισχυει ο νομος της προσφορας και της ζητησης,μπορει να εχει τα μειονεκτηματα του αλλα ειναι καλυτερα απο το να κυριαρχουν οι συντεχνιες που εκβιαζουν συνεχεια με οπλο την ταλαιπωρια του κοινωνικου συνολου ,να υπαρχουν εναλακτικες λυσεις σε ολους τους τομεις οπου εξυπηρετειται το κοινωνικο συνολο για να λειτουργει πληρως ο ανταγωνισμος,επιτελους ας δουλεψουμε μπας και αυτη η καφροχωρα ξεκολησει απο τον αποπατο
    sakis
    απάντηση655
     
     
    Mπραβο... | 22/09/2011 21:12
    να λοιπον και οι εξυπνοι επιχειρηματιες. Τα ΚΤΕΛ παντα ηταν επιχειρησεις με σχετικα καλο service και εξυπνους ιδιοκτητες. και ενω οι αλλοι μπαχαλακηδες κατεβαινουν στα πεζοδρομια και διαμαρτυρονται οι εξυπνακηδες πηγαινουν στη δουλεια τους, βγαζουν χρηματα και γελουν με την καρδια τους σε βαρος των τεμπεληδων! Τα νεα ειναι ωραια!!
    Σισυφος
    απάντηση805
     
-