Την πρόθεσή του να αναζητήσει δουλειά στο εξωτερικό εκφράζει ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός νέων της χώρας μας. Το πρώτο πεντάμηνο του 2011 στάλθηκαν μόνο μέσω της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Εuropass 35.349 ευρωπαϊκά βιογραφικά, υπερβαίνοντας τον αντίστοιχο αριθμό του 2009. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πύλη, ως τις αρχές Ιουνίου του 2011 ο αριθμός των Ελλήνων που συμπλήρωσαν το ευρωπαϊκό βιογραφικό (35.349 άτομα) ξεπέρασε τον αριθμό που αντιστοιχούσε για ολόκληρο το 2009 (32.267 βιογραφικά) και αναμένεται πολύ σύντομα να υπερκεράσει και αυτόν του 2010 (46.432 άτομα).

Ο μεγαλύτερος αριθμός συμπλήρωσης βιογραφικών προέρχεται από τις ηλικίες 26 ως 30 ετών (12.629 άτομα), όταν δηλαδή οι νέοι έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους και διεκδικούν είσοδο στην αγορά εργασίας με μικρή εργασιακή εμπειρία. Μάλιστα, στη συγκεκριμένη κατηγορία η Ελλάδα κατατάσσεται σε απόλυτους αριθμούς στην 7η θέση στην ΕΕ αφήνοντας πίσω χώρες με πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό όπως η Πολωνία (9.612), το Ηνωμένο Βασίλειο (9.379) και η Γαλλία (7.936).

Το ευρωπαϊκό βιογραφικό σημείωμα Εuropass, το οποίο παρέχει μια σαφή εικόνα των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του υποψηφίου, ανεξαρτήτως της ευρωπαϊκής χώρας από την οποία προ έρχεται, είναι το βασικό εργαλείο για την είσοδό σας στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

Για να έχετε ανταπόκριση προσαρμόστε το βιογραφικό στο προφίλ της θέσης που σας ενδιαφέρει, δηλαδή δώστε έμφαση σε συγκεκριμένα προσόντα, δεξιότητες, κατάρτιση ή εμπειρία σε σχέση με τη συγκεκριμένη θέση που έχετε επιλέξει. Οι ειδικοί πάντως θεωρούν ότι το βιογραφικό πρέπει να έχει απαραίτητα ορισμένα χαρακτηριστικά για να έχει καλύτερη τύχη. Αυτά είναι:

Αντικειμενικότητα και περιεκτικότητα

Βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε είναι αντικειμενικές, ακριβείς και σχετικές με το αντικείμενο της θέσης. Παράλληλα προσθέστε και προσωπικές σας εμπειρίες ή πτυχές του χαρακτήρα σας που μπορούν να προσθέσουν αξία στο βιογραφικό σημείωμα, όπως παλαιότερες θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια των σπουδών σας, πρακτική άσκηση, τυχόν εθελοντική εργασία ή εργασία κατά τις διακοπές.

Απλότητα και σαφήνεια

Οι υπεύθυνοι προσλήψεων κατά κανόνα διαβάζουν επιγραμματικά τα βιογραφικά για λίγα μόλις δευτερόλεπτα προτού επιλέξουν τους υποψηφίους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συντάξετε ένα βιογραφικό φιλικό προς τον αναγνώστη χρησιμοποιώντας σύντομες προτάσεις, θετική γλώσσα και, όπου ενδείκνυται, τεχνικούς όρους. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφεύγονται περιττές και επαναλαμβανόμενες πληροφορίες. Προσπαθήστε να περιορίσετε το βιογραφικό σας σημείωμα σε μέγιστη έκταση δύο σελίδων.

Προσόντα και επιτεύγματα

Δώστε έμφαση σε παλαιότερες αρμοδιότητές σας που σχετίζονται με τη θέση εργασίας που σας ενδιαφέρει χρησιμοποιώντας ρήματα που δηλώνουν «ενέργεια», φροντίζοντας να παρουσιάζετε κάθε φορά τη σχέση αιτίας- αποτελέσματος όταν περιγράφετε τα επιτεύγματά σας. Επίσης δώστε έμφαση στα ακαδημαϊκά σας προσόντα, ιδίως αν έχετε περιορισμένη ή καθόλου επαγγελματική εμπειρία.

Συστάσεις

Σε πολλές χώρες η συνήθης πρακτική είναι η προσκόμιση συστάσεων, δηλαδή τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας των ατόμων εκείνων που μπορούν να παρέχουν πληροφορίες στον εργοδότη για τον υποψήφιο. Να ελέγχετε πάντοτε προσεκτικά τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας των ατόμων που παρέχουν τις συστάσεις.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ