Η Χαλανδρίτσα Αχαΐας – ήδη από τις αρχές τις δεκαετίας του ’70 – ήταν η πρώτη τοποθεσία που θα φιλοξενούσε το όνειρο των ελλήνων φίλων της Φόρμουλα 1:
Μία πίστα και έναν αγώνα στο καλεντάρι της διοργάνωσης του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Ακολούθησαν στα μεσα της δεκαετίας του 90′ ο Ορχομενός, και πιο πρόσφατα το Ελληνικό. Σχέδια που παρέμειναν στα χαρτιά. Επειδή η προσπάθεια να δημιουργηθεί το ελληνικό Σίλβερστουν ατονεί, κάποιοι βάζουν μπροστά την ιδέα του ελληνικού… Μονακό, αλλά με εντελώς διαφορετικό αστικό ντεκόρ.
Εναν αγώνα που θα διεξάγεται κυρίως μέσα στους δρόμους της πόλης,σε απόσταση αναπνοής από την… ιχθυόσκαλα του Κερατσινίου.

Ο δήμαρχος του καλλικράτειου δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζάνης, υιοθετώντας ιδέα του αρχιτέκτονα κ. Θανάση Παπαθεοδώρου προωθεί τη δημιουργία πίστας φόρμουλα 1, η οποία θα εκτείνεται κατά 70% στο υπάρχον οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ το υπόλοιπο 30% πρόβλέπεται να κατασκευαστεί.

Βασικό επιχείρημα του δημάρχου είναι η αξιοποίηση της έκτασης του εργοστασίου Λιπασμάτων, το οποίο ανήκει στην Εθνική Τράπεζα και παραμένει εγκαταλειμμένο για πάνω από δέκα χρόνια.

Οπως και για την δημιουργία πίστας, έτσι και για τον συγκεκριμένο χώρο έχουν υπάρξει κατά καιρούς διάφορα μεγαλεπίβολα σχέδια, που έμειναν στα χαρτιά. Από το νέο μητροπολιτικό ναυτιλιακό κέντρο, μέχρι το μεγαλύτερο πάρκο στην ευρύτερη περοχή του Πειραιά.

«Θεωρούμε ότι η πρόταση του κυρίου Παπαθεοδώρου είναι η καλύτερη δυνατή γιατί συνδυάζει την οικονομική ανάπτυξη με την αναβάθμιση μιας ιδιαίτερα υποβαθμισμένης περιοχής. Δημιιουργεί 3500 θέσεις εργασίας , ενώ συμβάλλει και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, καθώς προβλέπονται 250 στρέμματα πρασίνου», ισχυρίστηκε ο δήμαρχος κατά την παρουσίαση των σχεδίων του εγχειρήματος, που έγινε πάνω στο πλοίο των Μινωϊκών Γραμμών «Κνωσσός Παλάς».

Ο δήμαρχος ανέφερε πως υπάρχουν ήδη επαφές με στελέχη της Πολιτείας, τα οποία αντιμετωπίζουν θετικά την ιδέα, ενώ πρόσθεσε πως στόχος του δήμου είναι η ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο πρόγραμμα Τζέσσικα, που αποτελεί τμήμα του ΕΣΠΑ και προβλέπει την συγχρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια και ιδιώτες.

Το σχέδιο του δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, που φέρει τον τίτλο DIELPIS δεν περιορίζεται στην πίστα, της οποίας η κεντρική κτιριακή εγκατάσταση θα έχει σχήμα…εμπορικού πλοίου.

Περιλαμβάνει ανάπλαση βιομηχανικών κτιρίων, ξενοδοχείο πέντε αστέρων, προβλήτα για γιοτ, χώρο προσγείωσης υδροπλάνων και άλλα πολλά και φιλόδοξα.

Οι εμπνευστές του σχεδίου αποφεύγουν προς στιγμήν να αναφερθούν σε χρονοδιαγράμματα και να γνωστοποιήσουν επαφές με επενδυτές πρόθυμους να χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα.

«Αρχικά σκοπεύουμε ως τον Σεπτέμβριο να έχουμε καταθέσει πρόταση προς τη FIA», – δηλαδή, τη Διεθνή Ομοσπονδία που θέτει τις προδιαγραφές για την τέλεση αγώνων Φόρμουλα 1 – «και από εκεί και πέρα θα κινηθούμε ανάλογα», τόνισε ο κ.Παπαθεοδώρου.

Οταν χώρες σε τροχιά οικονομικής ανάπτυξης, όπως η Τουρκία, χάνουν τη διοργάνωση αγώνα της Φόρμουλα 1 εξαιτίας των οικονομικών βαρών που απαιτούνται για την διοργάνωση και την ίδια ώρα ιστορικές πίστες, όπως εκείνη του Εστορίλ στην Πορτογαλία, παραμένουν εκτός παγκοσμίου πρωταθλήματος για πάνω από δέκα χρόνια, τι πιθανότητες υπάρχουν να δούμε έναν τέτοιο αγώνα στη χώρα μας;

«Θεωρώ πως αυτό που κάνει τη δική μας πρόταση ιδιαίτερη είναι ότι συνδυάζει μοναδικά την προβολή του αθλήματος με την προβολή της πόλης μας, μιας ευρωπαιϊκής μητρόπολης πέντε εκατομμυρίων. Γι’ αυτό και είμαι αισιόδοξος για την προσέλκυση χορηγών» καταλήγει ο κ. Παπαθεοδώρου.