Μέσα σε δύο μήνες, από τότε δηλαδή που έπιασαν δουλειά οι ελεγκτές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «συνελήφθησαν» 2.521 επιβάτες (τόσοι ήταν και οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν) που δεν πλήρωσαν εισιτήριο. Ορισμένοι ήταν μέλη του λεγόμενου κινήματος «Δεν Πληρώνω», άλλοι δεν είχαν χρήματα για να αγοράσουν εισιτήρια και άλλοι επειδή νόμιζαν ότι δεν θα διεξαγόταν έλεγχος.

Συνολικά, όπως βεβαίωσε μιλώντας στο «Βήμα», ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών κ. Χ. Τσιόκας βεβαιώθηκαν πρόστιμα ύψους 807.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι τα πρόστιμα προωθήθηκαν στις Εφορίες και όσοι δεν τα πληρώσουν, θα αναγκασθούν να τα εξοφλήσουν προσαυξημένα, σύμφωνα με τον νόμο.

Οι λαθρεπιβάτες όμως παραμένουν, όσοι έλεγχοι και όσα πρόστιμα κι αν γίνουν. Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν από το υπουργείο Μεταφορών το 5% των διακινούμενων με μαζικά μέσα μεταφοράς «αποφεύγει» να πληρώσει εισιτήριο. Εκεί όπου η κατάσταση τείνει να γίνει ανεξέλεγκτη είναι στις λεγόμενες ειδικές διαδρομές των λεωφορείων, με προορισμό δηλαδή υποβαθμισμένες περιοχές, όπου συνήθως κατοικούν οικονομικοί πρόσφυγες. Το 40% των επιβατών στις ειδικές αυτές διαδρομές δεν πληρώνει εισιτήριο!

Με τις αναγωγές που γίνονται, το Δημόσιο έχανε έως τώρα περίπου 30 εκατ. ευρώ από τους λαθρεπιβάτες, αλλά με τους ελεγκτές και με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (η εφαρμογή του αρχίζει σύντομα) υπολογίζεται ότι το ποσό αυτό θα μειωθεί σημαντικά και είναι πολύ πιθανόν να εξοικονομηθούν περί τα 10 εκατ. ευρώ μέσα σ΄ ένα χρόνο.