από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 

Πλήγμα για τις εξαγωγές και τα εποχικά προϊόντα

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Σχεδόν πλήρης είναι η «άπνοια» στην αγορά, όπου παρατηρούνται οι πρώτες μεγάλες ελλείψεις λόγω της κινητοποίησης των οδηγών φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχεται όμως ο εξαγωγικός τομέας.

Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, ως χθες τα μεσάνυχτα ήταν εγκλωβισμένα στο λιμάνι του Πειραιά τουλάχιστον 2.858 κοντέινερ που περιέχουν κατά κύριο λόγο είτε ευπαθή προϊόντα είτε νέες, χειμερινές παραλαβές ειδών ένδυσης, υπόδησης και οικιακής χρήσης. Σε υψηλά επίπεδα κινούνται και οι ελλείψεις στα ράφια και στα ψυγεία των καταστημάτων και των υπεραγορών, κυρίως σε αγροτικά προϊόντα, όπως τα οπωροκηπευτικά και τα νωπά και φρέσκα προϊόντα εισαγωγής.

Μη αναστρέψιμη φαντάζει η εικόνα στον εξαγωγικό τομέα, όπου, σύμφωνα με τις ενώσεις του κλάδου, οι ζημιές μόνο την περασμένη εβδομάδα ξεπερνούσαν ημερησίως τα 5 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα σε εποχικά αγαθά που αποτελούν κύρια εξαγώγιμα είδη της χώρας, όπως η τυποποιημένη ελιά, το σύκο και το κονσερβοποιημένο ροδάκινο, οι ζημιές εκτιμώνται στα 5 εκατ. ευρώ την εβδομάδα, ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις των εκπροσώπων του χώρου μεταποίησης του ελαιοκάρπου, αν η απεργία των οδηγών δεν λήξει τα αμέσως επόμενα εικοσιτετράωρα, οι απώλειες μόνο στις εξαγωγές πράσινης ελιάς θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

Η πραγματική πληγή, όμως, όπως επισημαίνουν έμποροι, βιοτέχνες και εξαγωγείς, είναι η αρνητική εικόνα που διαμορφώνεται στην αξιοπιστία της χώρας. «Η Ελλάδα πάσχει από αρνητική δημοσιότητα,γεγονός που έχει ήδη στοιχίσει τα μέγιστα στους έλληνες εξαγωγείς,καθώς και η αγορά συρρικνώνεται βαθμιαία και η αδιάλλακτη στάση των ιδιοκτητών οχημάτων δημόσιας χρήσεως ισοδυναμεί με ανυπολόγιστες ζημιές στο περιβάλλον εξαγωγικού ανταγωνισμού» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος. Ουσιαστικά φωτογραφίζονται χώρες όπως η Τουρκία, η Ισπανία και η Αίγυπτος, που προχωρούν απρόσκοπτα αυτή την περίοδο στην εξαγωγή των ίδιων αγροτικών κυρίως προϊόντων προς τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Οι τρεις προαναφερόμενες χώρες είναι και οι πιο άμεσοι ανταγωνιστές σε προϊόντα όπως η τυποποιημένη ελιά και το επεξεργασμένο σύκο, που αυτή την περίοδο θα έπρεπε να βρίσκουν τον δρόμο τους για τα ράφια και το τραπέζι του ευρωπαίου καταναλωτή.



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κυκλοφοριακό έμφραγμα-πορεία στη Βουλή από τους ιδιοκτήτες φορτηγών 
Εμφραγμα στην ΑθήναΕνταση έξω από τη Βουλή μεταξύ ιδιοκτητών φορτηγών - αστυνομίας 
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών 
Πορεία και ολονυκτία σήμερα στο Σύνταγμα  
 
-