Στην επέκταση των ηλεκτρονικών διοδίων ώστε σε περίπου δυόμισι χρόνια τουλάχιστον τα 2/3 των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα να λειτουργούν με αυτά αποφασίστηκε μεταξύ άλλων χθες στη δεύτερη συνάντηση της Επιτροπής Μεγάλων Εργων που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπό την προεδρία του υπουργού Δ. Ρέππα.

Τα συστήματα αυτά θα διευκολύνουν τους χρήστες και τη ροή των αυτοκινήτων και είναι ένα δικαιότερο σύστημα που κατανέμει τα τέλη με έναν τρόπο αναλογικό βάσει της απόστασης που κάθε χρήστης έχει διανύσει. Στις ρυθμίσεις που θα γίνουν θα περιληφθεί και η ενοποίηση των συστημάτων σε όλα τα διόδια ώστε με ένα ειδικό μηχάνημα οι χρήστες να μπορούν να περνούν από όλους τους αυτοκινητοδρόμους. Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε και σχέδιο κατάρτισης ενός μητρώου για το σύνολο των οδών, για το σύνολο των γεφυρών και των σηράγγων της χώρας και ενός μητρώου με τις περιοχές όπου υπάρχουν συχνότατα προβλήματα κατολισθήσεων. Την επιτροπή απασχόλησε ακόμη η επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, σύμφωνα με το καθεστώς που ίσχυε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως επίσης και η αδειοδότηση πολλών υποδομών έργων που είχαν χαρακτηριστεί ολυμπιακά. Οπως είπε ακόμη ο κ. Ρέππας, το νομοσχέδιο που αφορά την απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα έχει λάβει τελική μορφή.

Οσον αφορά το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, είπε ότι είναι έτοιμο το νομοσχέδιο το οποίο και έχει σταλεί στις υπηρεσίες του «μηχανισμού στήριξης». «Δεν υπάρχει καμία διαφωνία τουλάχιστον στα πρώτα σχόλια που έχουν έρθει από τις διευθύνσεις. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει διαφωνία. Εμείς πρώτοι από τη δική μας πλευράθέλουμε την εξυγίανση του ελληνικού σιδηροδρόμου που παρουσιάζει ένα έλλειμματο οποίο είναι τεράστιο για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας» επεσήμανε ο κ. Ρέππας.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι θα έρθει στο Υπουργικό Συμβούλιο ένα νομοσχέδιο που αφορά την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της ΥΠΑ και περιέχει και άλλες ρυθμίσεις πολύ σημαντικές, όπως είναι αυτή για το νέο καθεστώς ανάπτυξης των αεροδρομίων της χώρας. Προβλέπεται η δημιουργία μιας αυτοτελούς δομής για τον πάροχο υπηρεσιών αεροναυτιλίας, όπως ακριβώς επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση.