Η οικονομική κρίση έχει φέρει περικοπές σε κάθε επίπεδο: ακόμη και σε αυτό της φυσικής κατάστασης και της εκγύμνασης του σώματος, αν δεχθούμε ότι στα γυμναστήρια της Αθήνας, τουλάχιστον, η προέλευση πελατών είναι μειωμένη. Παρ΄ ότι βρισκόμαστε στο καλοκαίρι, όταν και τα γυμναστήρια συνήθως κάνουν… χρυσές δουλειές- καθώς η παραλία επιτάσσει άψογο σώμα- οι επιχειρήσεις αυτές βλέπουν μειωμένους τζίρους και συνδρομές αθλουμένων. Αρκετοί είναι αυτοί οι οποίοι δυσκολεύονται οικονομικά και αναγκάζονται να το σταματήσουν, καθώς το θεωρούν ως μια ανάγκη «πολυτελείας».

Μια βόλτα μόνο σε κάποιο συνοικιακό γυμναστήριο αρκεί για να παρατηρήσει ο καθένας τη μειωμένη προσέλευση πελατών στα γυμναστήρια, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε ως σήμερα. Οι ιδιοκτήτες των χώρων άθλησης πάντως παίρνουν μέτρα. Προσπαθούν να προσαρμοστούν στις συνθήκες και δεν είναι λίγα τα γυμναστήρια τα οποία λόγω κρίσης κάνουν μεγάλες προσφορές. Αρκετές φορές μάλιστα «ελαστικοποιούν» την αυστηρότητα στην ημερομηνία καταβολής της πληρωμής, προσπαθώντας να είναι πιο «ευέλικτοι».

Στο γυμναστήριο «Παλλάδιον» στην Ηλιούπολη η υπεύθυνη κυρία Σοφία Θεοδοσίου επισημαίνει: «Η πελατεία έχει πέσει αισθητά, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, και αυτό φυσικά είναι αντανάκλαση της οικονομικής δυσπραγίας. Μάλιστα την ημέρα που ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα είχαμε μείνει όλοι “στήλη άλατος”, καθώς ξέραμε τι θα σήμαινε αυτό και για την επιχείρηση. Την αμέσως επόμενη εβδομάδα ο κόσμος μειώθηκε αισθητά. Κοιτάμε όμως όσο μπορούμε να διευκολύνουμε τον πελάτη. Ακόμη και στο πότε θα πληρώσειεξαντλούμε κάθε περιθώριο. Κάποτε κάναμε εκπτώσεις στις οικογένειες που έρχονταν στο γυμναστήριό μας. Τώρα κάνουμε και στις παρέες! Ενα άλλο παράδειγμα επίσης είναι ότι έχουμε εγγραφή 30 ευρώ. Ε, αν έρθουν 3-4 άτομα μαζί για να γραφτούν σε ένα πρόγραμμα εξάμηνο, ετήσιο ή οτιδήποτε, δεν θα τους ζητήσουμε εγγραφή». Στο ίδιο γυμναστήριο, ο αθλούμενος κ. Γιάννης Ζερζεβούλης σημειώνει ότι «το γυμναστήριο είναι κάτι που μου αρέσει πολύ, μου δίνει ευεξία.

Θα ήταν το τελευταίο που θα έκοβα αν έβλεπα ότι στένευαν πολύ τα πράγματα οικονομικά. Προτιμώ δηλαδή να κάνω θυσίες, να περιορίσω κάτι άλλο, να πιω δύο καφέδες λιγότερους που λέει ο λόγος, παρά να σταματήσω να έρχομαι στο γυμναστήριο» .

«Ατσαλάκωτα» τα πολυτελή
Υπάρχουν όμως και γυμναστήρια που δεν πλήττονται, και αυτό μάλλον επειδή το κοινό στο οποίο απευθύνονται έχει μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια. Ο κ. Γιώργος Πιπεριάς, ιδιοκτήτης του αθλητικού πολυχώρου «Varis Sports Club», επισημαίνει ότι «δεν έχουμε διαπιστώσει κάποια μείωση στην πελατεία. Είμαστε ένας πολυχώρος που παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες, και έτσι κάποιος μπορεί να μας δει και ως χώρο όπου μπορεί να αποβάλλει το στρες της καθημερινότητας». Η κυρία Μαρία Μιχαλοπούλου, υπεύθυνη marketing των γυμναστηρίων «Ηolmes Ρlace», δηλώνει ότι ο κόσμος στα δύο γυμναστήρια της αλυσίδας, σε Κολωνάκι και Μαρούσι, παραμένει σταθερή: «Δεν έχει μειωθεί καθόλου. Ισα ίσα μάλιστα που έχουν αυξηθεί τα προγράμματα προσωπικής εκγύμνασης, τα οποία φυσικά είναι και πιο ακριβά από τα συμβατά. Αυτό το οποίο έχει παρατηρηθεί και μπορεί να το συσχετίσει κανείς με την κρίσηείναι η μεγαλύτερη χρήση του γυμναστηρίου. Δηλαδή κάποιος μπορεί παλαιότερα να έδινε τη συνδρομή τουαλλά να μην ερχόταν τόσο συχνά, τώρα όμως φαίνεται να “τιμάει” περισσότερο τα λεφτά που δίνει».