από metereologos.gr
Σάββατο 24 Ιουνίου 2017
 
 

Διαδικτυακό οτοστόπ, αντίδοτο στην κρίση

Μέσω των ιστοσελίδων συνοδήγησης, 4.000 χρήστες του Ιnternet γίνονται συνεπιβάτες και μοιράζονται αυτοκίνητο και έξοδα
Διαδικτυακό οτοστόπ, αντίδοτο στην κρίση
Ο κ. Χάρης Φιλάνδρας, φανατικός υποστηρικτής του διαδικτυακού οτοστόπ, υποστηρίζει ότι «είναι ιδανική πρακτική τόσο για υπεραστικά ταξίδια όσο και για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη» ( Πηγή: ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τέσσερις χιλιάδες χρήστες του Διαδικτύου αποδεικνύουν ότι η μετακίνηση στους ασφυκτικά γεμάτους οδικούς άξονες της πόλης μπορεί να γίνει φθηνή, οικολογική, πρακτική και (με λίγη καλή διάθεση) ιδιαίτερα ευχάριστη. Μέσω των «ιστοσελίδων συνοδήγησης», όπως είναι η επίσημη ονομασία των σάιτ που πρακτικά διοργανώνουν ένα... διαδικτυακό οτοστόπ, η «προσφορά» αντιστοιχείται με τη «ζήτηση» και οδηγοί από όλη την Ελλάδα βρίσκουν συνοδηγούς για να μοιραστούν τα έξοδα για τη βενζίνη, το αυτοκίνητο και την παρέα στη διαδρομή.

Ο κ. Χάρης Φιλάνδρας είναι φανατικός υποστηρικτής του διαδικτυακού οτοστόπ εδώ και τέσσερα χρόνια, από τη στιγμή που το www.carpooling.gr η πρώτη ελληνική ιστοσελίδα συνοδήγησης, ξεκίνησε με δειλά βήματα τη λειτουργία της. «Είναι ιδανική πρακτική τόσο για υπεραστικά ταξίδια όσο και για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ όταν ακόμη σπούδαζα στα Ιωάννινα και χρειαζόμουν συνταξιδιώτες για να μοιραστούμε τα (διόλου ευκαταφρόνητα) έξοδα του ταξιδιού ως την Αθήνα. Οταν επέστρεψα στην Αθήνα, συνέχισα να το χρησιμοποιώ για την καθημερινή μετακίνηση σπίτι- δουλειά, από τα βόρεια προάστια στον Ασπρόπυργο» λέει ο ίδιος στο «Βήμα».

Αλλωστε με το πέρασμα του χρόνου και καθώς η ιστοσελίδα γινόταν όλο και πιο γνωστή, η αρχική ομάδα των 300 «εκκεντρικών» σέρφερ του Ιnternet εξελίχθηκε σε μια μεγάλη κοινότητα 4.000 μελών που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο για να προστατεύσουν το περιβάλλον αλλά και την τσέπη τους. «Αυτή τη στιγμή στο σάιτ υπάρχουν 2.500

“ενεργές διαδρομές”, δηλαδή διαδρομές που βρίσκονται στο στάδιο της προσφοράς και της ζήτησης και θα πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον, ενώ χιλιάδες άλλες έχουν ήδη “κλείσει”, δηλαδή πραγματοποιήθηκαν ύστερα από συμφωνία» εξηγεί ο κ. Γιώργος Σακελλάρης, τεχνικός πληροφορικής και δημιουργός της εν λόγω ιστοσελίδας. Μάλιστα η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν και ιδίως τους τελευταίους μήνες (ελέω οικονομικής κρίσης) έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση των συμμετοχών. « Με μια απλή εγγραφή ο καθένας αποκτά πρόσβαση στο σύνολο των πληροφοριών και μπορεί να αναρτήσει ανακοινώσεις ή να απαντήσει στις ήδη υπάρχουσες. Στις ανακοινώσεις μάλιστααναγράφονται όχι μόνο τα e-mail αλλά και τα τηλέφωνα, με αποτέλεσμα οι επίδοξοι συνεπιβάτες να επικοινωνούν εύκολα και γρήγορα» προσθέτει ο κ. Σακελλάρης.

Ενίσχυση της ασφάλειας
Οι Ελληνες βέβαια είναι γεμάτοι επιφυλάξεις που συνήθως διατυπώνονται με φράσεις του τύπου «και αν ο συνεπιβάτης μου είναι ανάγωγος, αφερέγγυος ή ακόμη και επικίνδυνος;». «Η ασφάλεια είναι πολύ σημαντικό ζήτημα και είναι λογικό στην Ελλάδα να υπάρχει διστακτικότητα, μιας και το κίνημα της συνοδήγησης δεν είναι τόσο διαδεδομένο όπως στην Ελβετία, στην Αυστρία ή στη Γερμανία,όπου αντίστοιχα σάιτ έχουν περίπου 1,2 εκατ. μέλη!» αναφέρει η κυρία Ελένη Οικονομάκη, υπεύθυνη διαχείρισης της ιστοσελίδας www. pamemazi.gr, του ελληνικού τμήματος αλυσίδας ιστοσελίδων συνοδήγησης σε ολόκληρη την Ευρώπη. «Γι΄ αυτό στις προδιαγραφές του σάιτ υπάρχει λεπτομερής πρόβλεψη όλων των παραμέτρων που δηλώνονται στο προφίλ, από τηλεφωνικό αριθμό και διεύθυνση ως τον αριθμό της πινακίδας. Επίσης μετά την πραγματοποίηση της διαδρομής τα μέλη μπορούν να αναρτήσουν δημόσια σχόλια για τη συμπεριφορά του συνεπιβάτη τους, ώστε να δημοσιοποιούνται οι “παρατυπίες”. Αλλωστεπάντα συμβουλεύουμε τους συνταξιδιώτες που δεν γνωρίζονται να συναντιούνται μία φορά πριν από το ταξίδι ώστε να αντλήσουν τις πρώτες εντυπώσεις με ασφάλεια» καταλήγει.

Ενδοεταιρικό οτοστόπ: το μέλλον των μετακινήσεων
Η νοοτροπία του μέσου οδηγού που παίρνει μόνος του καθημερινά το αυτοκίνητο για να μεταβεί στην εργασία του είναι μία από τις βασικές αιτίες του κυκλοφοριακού χάους στις μεγάλες πόλεις. Ετσι εδώ και χρόνια οι συγκοινωνιολόγοι μάς προτείνουν να μοιραζόμαστε τα οχήματά μας στις καθημερινές μας μετακινήσεις, ώστε να μειώνονται όχι μόνο οι εκπομπές ρύπων αλλά και... τα ίδια τα αυτοκίνητα. «Σίγουρα οι ιστοσελίδες συνοδήγησης αποτελούν σημαντική πρωτοβουλία, ωστόσο υπό τις παρούσες συνθήκες θα όφειλαν να ληφθούν και ορισμένα πιο οργανωμένα μέτρα προς την εν λόγω κατεύθυνση. Θα έπρεπε οι ίδιες οι μεγάλες επιχειρήσεις, τα υπουργεία και οι οργανισμοί με μεγάλο εργατικό δυναμικό να ενθαρρύνουν τη χρήση κοινών οχημάτων από τους εργαζομένους τους με την παροχή διαφόρων προνομίων, όπως για παράδειγμα την παροχή θέσεων στάθμευσης μόνο σε οχήματα υψηλής πληρότητας» εξηγεί ο κ. Πάνος Παπαδάκος, συγκοινωνιολόγος και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Κινούμενη στο εν λόγω πλαίσιο, η ιστοσελίδα www.carpooling.gr λανσάρει ήδη το πρόγραμμα «εταιρικό carpooling», το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εταιρεία να δημιουργήσει ένα ειδικό γκρουπ στο πλαίσιο της ιστοσελίδας όπου θα έχουν πρόσβαση μόνο οι εργαζόμενοί της και θα μπορούν να έλθουν σε επαφή για τις μετακινήσεις τους. «Συνεργαζόμαστε ήδη με μεγάλες τράπεζες και εταιρείες που ενθαρρύνουν το προσωπικό τους στη χρήση κοινών οχημάτων. Βασικό σκεπτικό είναι ότι σε τόσο μεγάλους οργανισμούς υπάρχουν δεκάδες εργαζόμενοι που κάνουν κάθε ημέρα την ίδια διαδρομή, χωρίς καν να γνωρίζουν ο ένας τον άλλον! » σχολιάζει ο κ. Σακελλάρης.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:

Πάμε μαζί για πιο φθηνά
ΣΥΝΟΔΗΓΗΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
-