Πάνω από 3.000 αυτοκίνητα εγκαταλείφθηκαν τους τελευταίους μήνες σε γειτονιές της Αθήνας, λόγω των τσουχτερών τελών κυκλοφορίας, των αυξήσεων στις τιμές της βενζίνης και γενικότερα της οικονομικής κρίσης.

Ο οδηγός πλέον σκέφτεται πολύ σοβαρά όταν βάζει το κλειδί στη μίζα το πόσα χιλιόμετρα θα διανύσει, ποιές διαδρομές θα ακολουθήσει και γενικά για ποιό λόγο θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του.

Αυτό που προκαλεί, ωστόσο, ιδιαίτερη εντύπωση στις υπηρεσίες του δήμου που ελέγχουν καθημερινά τους δρόμους για τον εντοπισμό εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων είναι το γεγονός ότι το 15% των οχημάτωνέχει ηλικία μέχρι 10 χρόνια, δηλαδή είναι σχετικά καινούργια αυτοκίνητα.

Τα περισσότερα εγκαταλελειμμένα ΙΧ το διάστημα Οκτώβριος 2009-Μάρτιος 2010 εντοπίστηκαν στου Γκύζη και τους Αμπελόκηπους. Επίσης, μεγάλος αριθμός ΙΧ εγκαταλείφθηκε στον Κυψέλη, τα Πατήσια, τον Κολωνό, τα Σεπόλια, τα Πετράλωνα, τον Βοτανικό και το Παγκράτι.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του δήμου, μεγάλος αριθμός από τα αυτοκίνητα δεν έφερε πινακίδες, ενώ δεν ήταν λίγα και όσα δεν είχαν το σήμα του τέλους κυκλοφορίας.

Πολλοί επίσης είναι εκείνοι που έχουν τραβήξει εδώ και καιρό το χειρόφρενο στα ΙΧ τους εξαιτίας της αύξησης στις τιμές της βενζίνης. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι βενζινοπώλες βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται ακόμη και κατά 25-35% σε εβδομαδιαία βάση.