Τηλεόραση 32 ιντσών, high definition, με ενσωματωμένο ψηφιακό δέκτη και όλα τα τελευταία συστήματα της τεχνολογίας. Τιμή πώλησης: 880 ευρώ στο κατάστημα, 799 ευρώ στο Διαδίκτυο. Οι προσφορές στο Ιnternet μόνο αμελητέες δεν είναι και κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των εξοικειωμένων με την τεχνολογία καταναλωτών. Οταν τα ψώνια του Σαββάτου για έναν σκληρά εργαζόμενο φαντάζουν βουνό, η λύση είναι απλή: καφές, υπολογιστής σπιτιού ή γραφείου και με ένα κλικ η αγορά πραγματοποιείται άκοπα, σχετικά ασφαλώς, αλλά και με… άνεση.

Τα τελευταία χρόνια με τη διάδοση των ευρυζωνικών συνδέσεων οι online αγορές κερδίζουν έδαφος για τους «μυημένους». Το Διαδίκτυο αναδεικνύεται σε απόλυτα συμφέροντα τόπο κατανάλωσης, αφού τα ηλεκτρονικά καταστήματα, «eshops», στην πλειονότητά τους προσφέρουν μειωμένες σε σχέση με τα παραδοσιακά τιμές στα προϊόντα τους, ενώ η έρευνα αγοράς που προσφέρεται ηλεκτρονικά συντελεί και στη διαπραγμάτευση για τη μείωση της τιμής στην επίσκεψη στο κατάστημα. Σύμφωνα με έρευνες των ιστοσελίδων που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ηλεκτρονικών αγορών, ο καταναλωτής ακόμη δείχνει δύσπιστος στις αγορές μέσω Διαδικτύου, κυρίως εξαιτίας του φόβου του για τις συναλλαγές με πιστωτικές κάρτες. Το 80% των αγορών ολοκληρώνεται στα «φυσικά» και όχι στα διαδικτυακά καταστήματα, αν και η αγορά είναι πλήρως αναπτυσσόμενη.

«Χρησιμοποιώ το Διαδίκτυο τακτικά τόσο για τις αγορές μου όσο και για τις ανάγκες της εργασίας μου.Αξίζει!» σημειώνει ο 27χρονος επιχειρηματίας από τη Θεσσαλονίκη κ. Χ. Παπαδόπουλος.

«Ειδικά μετά την κυκλοφορία των προπληρωμένων πιστωτικών (pay safe card),τις οποίες μπορείς να αγοράσεις από το περίπτερο, πολλοί άνθρωποι έχουν βρει έναν ασφαλή τρόπο συναλλαγής» τονίζει.

Το 80% των e-συναλλαγών προκύπτει από τις ηλικίες 26-35 ετών και ιδιαίτερα τους άντρες σε ποσοστό 60%.

Το κέρδος για τον καταναλωτή πάντως είναι δεδομένο. Είτε μέσω προσφορών είτε εξαιτίας της φύσης τους, τα ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. «Ενα ηλεκτρονικό κατάστημα έχει περιορισμένα έξοδα σε σχέση με το φυσικό, π.χ. ενοίκια-εργαζομένους, η λειτουργία του είναι σε 24ωρη βάση καιπροσφέρεται για στοχευμένη προώθηση προσφορών και για άμεση στατιστικοποίηση του πελατειακού του ορίζοντα ώστε να μεταβάλλει ανάλογα τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει» τονίζει ο κ. Χάρης Σταμπουλίδης, δημιουργός ιστοσελίδων. Ολες οι μεγάλες αλυσίδες επίσης έχουν προνοήσει να κατασκευάσουν σελίδες ηλεκτρονικών πωλήσεων προσφέροντας τα προϊόντα τους σε καλύτερες τιμές απ΄ ό,τι στα καταστήματα θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των «σέρφερ» του Διαδικτύου.

Ο δεύτερος λόγος που τα e-shops ρίχνουν τις τιμές είναι αυτός της… διαπραγμάτευσης: η έρευνα αγοράς γίνεται πλέον πιο εύκολα, από την οθόνη του υπολογιστή, και στη συνέχεια ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί σε καταστήματα.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ιστοσελίδας www.flowernet.gr κ. Μαξιμιλιανό Σαπουντζή, «ο κόσμος εμπιστεύεται όλο και περισσότερο το Διαδίκτυο. Η επιφυλακτικότητα για την ασφάλεια των συναλλαγών όμωςσυνεχίζει να υπάρχει, γι΄ αυτό έχουμε και την εναλλακτική δυνατότητα της καταβολής του ποσού μέσω τράπεζας».

Οι εταιρείες πάντως ήδη έχουν λάβει θέσεις. Από τη μεγάλη αλυσίδα ως το συνοικιακό κατάστημα, τα sites με δυνατότητα πώλησης κερδίζουν έδαφος. «Από 1.000 ως 2.000 ευρώ με όλα τα παρελκόμενα (φιλοξενία και κατοχύρωση ηλεκτρονικής επωνυμίας)» κοστίζει η κατασκευή μιας τέτοιας ιστοσελίδας, σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη. «Ολο και περισσότερες επιχειρήσεις “χτίζουν” την προέκταση των καταστημάτων τους και εκθέτουν την πραμάτεια τους έτσι ώστε να βοηθήσουν τον καταναλωτή να τους βρει όπου κι αν βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης ή του πελάτη και να σημειώνουν πωλήσεις σε μέρη όπου το φυσικό κατάστημά τους δεν θα τους επέτρεπε».

Γ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΔΗΣ
«Προσφέρουμε μια πρώτη έρευνα αγοράς»

Αλλοι δημιουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα και άλλοι… σκανάρουν τις τιμές όλων.

Η ιστοσελίδα www.skroutz.gr παρουσιάζει στην οθόνη σας τις τιμές του προϊόντος που επιθυμείτε να αγοράσετε, παραθέτοντας προσφορές από πλήθος e-shops. Ο εμπορικός διευθυντής κ. Γιώργος Αυγουστίδης αναφέρει σχετικά τα εξής: «Δεν περιμέναμε να έχει τόσο μεγάλη επιτυχία- μιλάμε για 80.000 μοναδικούς χρήστες καθημερινά.Αυτό που κάνουμε είναι να προσφέρουμε εύκολα και γρήγορα μια πρώτη έρευνα αγοράς».«Οι χρήστες δεν αναζητούν και δεν αγοράζουν μόνο ηλεκτρονικά» αναφέρει ο κ. Αυγουστίδης. «Για παράδειγμα η τέταρτη δημοφιλέστερη κατηγορία είναι τα ρολόγια χειρός.Στην πρώτη θέση για τον Φεβρουάριο είναι μια τηλεόραση 32 ιντσών.Ψάχνουν και για αυτοκίνητα αλλά δεν τα αγοράζουν μέσω Διαδικτύου. Σε πολύ μεγάλο ποσοστό πάντωςεξετάζουν τις τιμές και τελικά απευθύνονται στα φυσικά καταστήματα».