από metereologos.gr
Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018
 
 

Διώχνουν τα λεωφορεία από το κέντρο
Θα τροφοδοτούν με επιβάτες τα τρένα- Σχέδιο για λιγότερο ΙΧ και συγκοινωνίες βασισμένες στον συνδυασμό των μέσων

Θα τροφοδοτούν με επιβάτες τα τρένα- Σχέδιο για λιγότερο ΙΧ και συγκοινωνίες βασισμένες στον συνδυασμό των μέσων
<b>Διώχνουν τα λεωφορεία από το κέντρο</b><br>Θα τροφοδοτούν με επιβάτες τα τρένα- Σχέδιο για λιγότερο ΙΧ και συγκοινωνίες βασισμένες στον συνδυασμό των μέσων
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Με αντικίνητρα, όπως η αύξηση των λεωφορειολωρίδων, και όχι με την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας επιδιώκεται ο περιορισμός της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα προγραμματίζεται η απομάκρυνση όσο το δυνατόν περισσότερων λεωφορειακών γραμμών από αυτό και η αντικατάστασή τους από τα δρομολόγια των μέσων σταθερής τροχιάς.

Αυτό προβλέπει το γενικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αττική που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Χθες ο ΟΑΣΑ διοργάνωσε τη δεύτερη διαβούλευση. Το βάρος δίδεται στην «τροφοδοσία» των σταθμών του μετρό, των ΗΣΑΠ, του τραμ και του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επανέλαβε χθες ότι το υπουργείο δίνει έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές, με επίκεντρο τα μέσα σταθερής τροχιάς, αποφορτίζοντας έτσι το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, που σε συνδυασμό με την οικολογική τεχνολογία διασφαλίζονται καλύτερες συνθήκες για το περιβάλλον.

Σύμφωνα με το γενικό σχέδιο μεταφορών Αττικής, σε πρώτη φάση από τον Αύγουστο του 2009 ως το 2011 θα απομακρυνθούν από το κέντρο της πόλης πολλές λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα καταλήγουν σε σταθμούς του μετρό και του προαστιακού. Οι γραμμές θα αυξάνονται ανάλογα με την ανάπτυξη του έργου του μετρό. Οι επιβάτες θα μετεπιβιβάζονται από το λεωφορείο στο μετρό με το ίδιο εισιτήριο και θα φθάνουν γρηγορότερα στον προορισμό τους.

Παράλληλα, δημιουργούνται γραμμές ταχείας διέλευσης των λεωφορείων, δηλαδή θα χρησιμοποιηθεί μία λωρίδα κυκλοφορίας αποκλειστικά για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μειώνοντας το εύρος του οδοστρώματος για τα ΙΧ αυτοκίνητα. Οι λωρίδες αυτές θα δημιουργηθούν είτε στο κέντρο του δρόμου είτε στη δεξιά ή αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας. Οι λεωφορειολωρίδες από 50 χλμ. που είναι τώρα θα αυξηθούν σε 150 χλμ.

Νέοι λεωφορειόδρομοι
Προβλέπεται σταδιακή επέκταση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων από 50 χλμ. που καλύπτει σήμερα σε 150 χιλιόμετρα. Νέες λεωφορειολωρίδες θα δημιουργηθούν στους κεντρικούς δρόμους τεσσάρων πολεοδομικών συγκροτημάτων. Συγκεκριμένα:

Πειραιάς: Ηρώων Πολυτεχνείου, Τσαμαδού, Θηβών, Β΄ Μεραρχίας Καλλιθέα: Λ. Θησέως, Καλλιρρόης, Λ. Συγγρού Αθήνα: Λ. Βουλιαγμένης, Φιλολάου, Ευτυχίδου, Υμηττού, Ουλ. Πάλμε, Μιχαλακοπούλου, Βασ. Αλεξάνδρου, 3ης Σεπτεμβρίου, Ευελπίδων, Λ. Κηφισίας, Λ. Μεσογείων, Ιερά οδός, Λιοσίων, Πρωτοπαπαδάκη.

Δυτικά Προάστια: Π. Ράλλη, Γρ. Λαμπράκη.

Προτεραιότητα δίδεται στη δημιουργία λεωφορειολωρίδων στις οδούς Ηπείρου στην Αθήνα, Θησέως στην Καλλιθέα και Εθνάρχου Μακαρίου στο Περιστέρι.

Γραμμές «ταχείας διέλευσης»
Προτείνεται η υλοποίηση 19 γραμμών ταχείας διέλευσης λεωφορείων με την αντίστοιχη δέσμευση σημαντικών οδικών τμημάτων, μέσω νομοθετικής ρύθμισης. Η χάραξη του δρόμου προβλέπεται να αλλάξει με την κατασκευή κατά μήκους της οδού- στην άκρη ή και στο μέσον, ανάλογα με τις δυνατότητες του υπάρχοντος δικτύου- λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας για τα λεωφορεία και αντίστοιχη μείωση των διαθέσιμων λωρίδων για τα ΙΧ. Οι γραμμές αυτές είναι:

Σταθμός ΟΣΕ Αγ. ΣτεφάνουΣταθμός ΗΣΑΠ Κηφισιάς, ΦυλήΑθήνα, Πετρούπολη- Αθήνα, Δαφνί- Σταθμός μετρό Μεταξουργείο, Σταθμός μετρό Πέραμα (υπό κατασκευή)- Αθήνα, Σταθμός μετρό Αιγάλεω- Θρακομακεδόνες, Καματερό- Σταθμός μετρό Αιγάλεω, Πετρούπολη- Σταθμός μετρό Αιγάλεω, Ελευσίνα- Σταθμός μετρό Χαϊδάρι (υπό κατασκευή), Αγ. Παρασκευή- Σταθμός ΗΣΑΠ Ν. Ιωνίας, Σταθμός ΗΣΑΠ Ανω Πατήσια - Σταθμός μετρό Κατεχάκη, Ηλιούπολη- Σταθμός ΗΣΑΠ Ταύρος, Σταθμός μετρό Ελληνικό- Σταθμός προαστιακού Κορωπί, Πόρτο Ράφτη- Κορωπί, Λιμάνι ΡαφήναςΠαιανία, Σταθμός μετρό ΑττικήςΕΜΠ, Σταθμός ΗΣΑΠ Ν. ΦάληροΣταθμός προαστιακού Ανω Λιόσια, Σταθμός προαστιακού ΚορωπίΣταθμός μετρό Ομόνοια, Σταθμός ΗΣΑΠ Πειραιάς- Σταθμός μετρό Ανθούπολη (υπό κατασκευή).

Ποιες γραμμές «αποχαιρετούν» οριστικά τις παλιές αφετηρίες
Με την επαναλειτουργία της Γραμμής 3 του μετρό και με τη λειτουργία του νέου σταθμού του μετρό Νομισματοκοπείο, στο τέλος Αυγούστου, οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούσαν πέντε δήμους στα βόρεια προάστια, θα καταλήγουν στον σταθμό του Νομισματοκοπείου και δεν θα επιβαρύνουν το κέντρο της Αθήνας. 

Οι λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τους δήμους Αμαρουσίου, Λυκόβρυσης, Πεύκης, Μελισσίων, Βριλησσίων θα καταλήγουν στο σταθμό του μετρό Νομισματοκοπείο.

* Οι λεωφορειακές γραμμές Χαϊδαρίου, Αγ. Βαρβάρας, Αιγάλεω θα καταλήγουν στον σταθμό του μετρό Αιγάλεω.

* Οι γραμμές Ηλιούπολης, στον σταθμό του μετρό Ηλιούπολη, όταν αυτός λειτουργήσει. 

* Oι γραμμές Παπάγου, Χολαργού, Αγ. Παρασκευής, στον σταθμό Χολαργού, όταν λειτουργήσει στο τέλος του έτους.

* Θα γίνει αναδιάταξη αφετηριών των Μεσογείων στους σταθμούς μετρό. ? Οι γραμμές Αλίμου, Αγ. Δημητρίου θα καταλήγουν στον σταθμό Αγ. Δημήτριος και αργότερα οι γραμμές Αργυρούπολης, Ελληνικού, Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης, Βάρης στον σταθμό μετρό Ελληνικού, όταν δοθεί στη χρήση.

* Στο Περιστέρι, όπου εφαρμόζεται το μέτρο, θα γίνει νέα αναδιάρθρωση γραμμών.

* Οι γραμμές Χαϊδαρίου, Αιγάλεω, Αγ. Βαρβάρας, Νίκαιας, Κορυδαλλού θα καταλήγουν στον σταθμό Αιγάλεω.

* Οι γραμμές Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μαγούλας, Μάνδρας θα καταλήγουν στον σταθμό του προαστιακού στην Ελευσίνα.

* Θα λειτουργήσουν νέοι σταθμοί μετεπιβίβασης από λεωφορεία στο μετρό, στους σταθμούς Νομισματοκοπείο, Χαϊδάρι, Ελληνικό.

* Επίσης, οι νέοι σταθμοί του μετρό θα τροφοδοτούνται από διερχόμενες τοπικές γραμμές (Ανθούπολη, Χολαργός, Αλιμος, Αργυρούπολη).


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.