Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014
 
 
Καθυστερεί η ανέγερση τεμένους που ορίστηκε στον Βοτανικό, όπως και η χωροθέτηση νεκροταφείου στο Σχιστό

Στις υποσχέσεις έμεινε το τζαμί στην Αθήνα

Στις υποσχέσεις  έμεινε το τζαμί  στην Αθήνα
Μουσουλμάνοι προσεύχονται σε χώρο της Αθήνας που έχει μετατραπεί σε αυτοσχέδιο τζαμί για τις λατρευτικές τους ανάγκες
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τζαμί εδώ, τζαμί εκεί, ακούνε επί δεκαετίες και ως σήμερα δεν το έχουν δει στην Αθήνα οι περίπου 700.000 μουσουλμάνοι που ζουν στην ελληνική πρωτεύουσα. Εχουν δει όμως να πέφτουν πρόστιμα από αρμοδίους γιατί άνθρωποι, μουσουλμάνοι το θρήσκευμα, μετέτρεψαν σε «τέμενος» υπόγεια και γκαράζ πολυκατοικιών, όπως συνέβη πρόσφατα στη Νέα Ιωνία, με αποτέλεσμα να γίνουν κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας από μετανάστες και έλληνες εργαζομένους που λένε«εγώ Χριστό, εσύ Αλλάχ,αλλά κι οι δυο μας αχ και βαχ». Το ίδιο «αόρατη» είναι ακόμη η κατασκευή μουσουλμανικού νεκροταφείου στην Αθήνα, με αποτέλεσμα μουσουλμάνοι που τα βγάζουν πέρα δύσκολα εν ζωή να αναγκάζονται να πληρώνουν χιλιάδες ευρώ προκειμένου να μεταφέρουν στη Θράκη ή στο εξωτερικό τους νεκρούς τους για την τέλεση θρησκευτικής ταφής.

Στον Βοτανικό και συγκεκριμένα στο Ναυτικό Οχυρό ορίστηκε η δημιουργία τεμένους στην Αθήνα τον Ιούλιο του 2006 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής, ύστερα από εισήγηση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά, με χρηματοδότηση από την πολιτεία - η πρώτη φορά που υποβλήθηκε αίτημα για την ανέγερση. Προχωρεί σαν τον κάβουρα η διαδικασία...

Στο Σχιστό έχει προγραμματιστεί να δοθεί χώρος για το μουσουλμανικό νεκροταφείο. Η δημιουργία του, όπως τόνιζε ο υφυπουργός Εξωτερικών κ. Θ. Κασσίμηςστις 17.7.2008 απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Π.Κοροβέση, «δεν αποτελεί μόνο αναγκαιότητα και αίτημα των μουσουλμάνων συμπολιτών μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια αλλά και υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας. Πρόκειται για υποχρέωση ανθρωπιάς και όχι μόνο νομική υποχρέωση απορρέουσα, μεταξύ άλλων, και από διεθνείς συμβάσεις,των οποίων την τήρηση επιμελείται το υπουργείο Εξωτερικών» .

Προ ημερών, δέκα μήνες μετά, κατατέθηκε στη Βουλή και νέα ερώτηση για το θέμα προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Εξωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εθνικής Αμυνας. Ολοι οι αρμόδιοι απάντησαν για μία ακόμη φορά αορίστως ότι μεριμνούν για να εξασφαλίσουν σε μουσουλμάνους διαφόρων υπηκοοτήτων τη δυνατότητα να τελούν τις θρησκευτικές λειτουργίες τους,«συνταγματικό και κατοχυρωμένο δικαίωμα». Και όμως ο κ. Κασσίμης είχε δηλώσει ότι ως τον παρελθόντα Οκτώβριο θα είχε ολοκληρωθεί η τοπογραφική αποτύπωση της περιοχής στο Σχιστό που προορίζεται για την κάλυψη των αναγκών ταφής των μουσουλμάνων όχι μόνο της περιοχής του Νομού Αττικής αλλά ολόκληρης της Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας. Εν τω μεταξύ δικαστικά λύθηκε η μεταφορά κυριότητας της περιοχής από την Εκκλησία της Ελλάδος στον αρμόδιο για το νεκροταφείο φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμος Κερατσινίου), ενώ δρομολογούνται οι διαδικασίες του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη χωροθέτηση της έκτασης. Η οριστική διεκπεραίωση της δημιουργίας του ακόμη είναι υπόσχεση και μακρόσυρτες εν... εξελίξει διαδικασίες. Και ας είναι γνωστή η έκταση στην περιφέρεια του υπάρχοντος χριστιανικού νεκροταφείου στο Σχιστό, στο χορταριασμένο οικόπεδο, όμοιο με παρατημένο εργοτάξιο από την εποχή της κατασκευής του αρχικού διαδημοτικού νεκροταφείου.

Οπως έγραφε τον Ιανουάριο ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδας κ. Ναΐμ Ελγαντούρσε επιστολή του προς τον υπουργό Εσωτερικών κ. Πρ.Παυλόπουλο, είναι θέμα ανθρώπινης αξιοπρέπειας. «Χρειαζόμαστε μια μάντρα με μία είσοδο,μία αίθουσα για την κακοκαιρία, έναν χώρο πλύσης των νεκρώνκαι αρκετό χώμα για να ταφούν. Εμείς αυτό που ζητούμε είναι να μπορούμε να ταφούμε στη γη όπου ζούμε, όπου δημιουργούμε,όπου μεγαλώνουμε τις οικογένειές μας»σημειώνει ο κ. Ελγαντούρ. Και συμπληρώνει: «Οι μουσουλμάνοι της Αθήνας δικαίως βιώνουν το αίσθημα της ματαίωσης και της απόρριψηςκαθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να προσεύχονται, να παντρεύονται, να κηδεύονται αξιοπρεπώς».

Τι γίνεται στην Ευρώπη
Είναι μακρός ο κατάλογος των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν τεμένη και χώρους ταφής μουσουλμάνων, όπως παρατίθεται ενδεικτικά στην ερώτηση του βουλευτή κ. Κοροβέση: στη Σουηδία λειτουργούν πέντε τζαμιά, 150 χώροι προσευχής και δέκα μουσουλμανικά νεκροταφεία, στη Γαλλία υπάρχουν 2.000  χώροι προσευχής και 12 τζαμιά, ενώ τα κοιμητήρια (εκτός ενός αμιγώς μουσουλμανικού που ιδρύθηκε το 1930) υποχρεώνονται να διαθέτουν χώρους για την ταφή των μουσουλμάνων, στη Νορβηγία (Οσλο) το τέμενος δημιουργήθηκε το 1980, στην Πολωνία (Γκντανσκ) το 1989, στη Ρωσία (Μόσχα) το 1912, στη Σκωτία (Γλασκώβη) το 1983, στην Πορτογαλία (Λισαβόνα) το 1988, στη Μάλτα το 1978, στην Ιρλανδία (Δουβλίνο) το 1978, ενώ στην Αγγλία υπάρχει το μεγαλύτερο μουσουλμανικό νεκροταφείο της Ευρώπης αλλά και πολλά τζαμιά.



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-