Νέα έργα προγραμματίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ στη λεωφόρο Κηφισού, προκειμένου να βελτιωθεί το σχεδόν καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Τα νέα έργα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνουν βελτιώσεις και διαπλατύνσεις στο οδόστρωμα, στους κόμβους και στις εξόδους της λεωφόρου Κηφισού, δηλαδή σε σημεία όπου οι μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που κάνει καθημερινά το ΥΠΕΧΩΔΕ χτυπούν «κόκκινο». Η κεντρική αυτή λεωφόρος της πρωτεύουσας, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και κατασκευαζόταν επί περίπου 25 χρόνια με συνολικό κόστος περί τα 470 εκατ. ευρώ, είναι συνεχώς μπλοκαρισμένη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο, καύσιμα και ατμοσφαιρική ρύπανση.

Στις ώρες αιχμής οι οδηγοί χρειάζονται ως και μία ώρα για να διασχίσουν ένα χιλιόμετρο της λεωφόρου Κηφισού! Οσο για τα 11 χιλιόμετρα που είναι το συνολικό μήκος της, ο χρόνος διαδρομής ποικίλλει, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Υπό κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, τα 11 χλμ. διανύονται σε περίπου 12-15 λεπτά με μέση ταχύτητα 60 χλμ. Οι χρόνοι αυτοί δεν έχουν επιτευχθεί ποτέ στη λεωφόρο Κηφισού!

Προκειμένου να γίνει μια συνολική παρέμβαση στα προβλήματα που δημιουργούνται στη λεωφόρο Κηφισού, το ΥΠΕΧΩΔΕ προκήρυξε τη μελέτη διαχείρισης Κηφισού για το τμήμα από την εκβολή στο Φάληρο ως την περιοχή του Κόκκινου Μύλου, με προεκτιμώμενη αμοιβή που φθάνει περίπου τα 2 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 27 Ιανουαρίου. Με την ολοκλήρωση της μελέτης, σε περίπου ενάμιση χρόνο, θα προκύψουν επακριβώς τα αναγκαία έργα. Μετά θα χρειαστούν και ένα-δύο χρόνια για να γίνουν αυτά τα έργα, δηλαδή περίπου σε τρία-τέσσερα χρόνια αναμένεται να βελτιωθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη λεωφόρο Κηφισού! Η μελέτη που δημοπρατήθηκε αποσκοπεί στα εξής:

▅ Στη σύνταξη ενιαίου λειτουργικού ηλεκτρονικού μητρώου του έργου του Κηφισού, που θα περιλαμβάνει τη συγκέντρωση υφισταμένων μελετών του οδικού και υδραυλικού έργου, κατασκευαστικών σχεδίων κτλ.

▅ Στη μελέτη διαχείρισης του οδικού έργου Κηφισού, στην οποία περιλαμβάνονται επιθεώρηση οδικής ασφαλείας, έκθεση απαιτούμενων πρόσθετων έργων, εγχειρίδιο ελέγχου των κατασκευών, εγχειρίδιο συντήρησης των κατασκευών, εγχειρίδιο κυκλοφοριακής διαχείρισης και εγχειρίδιο περιβαλλοντικής διαχείρισης.

▅ Στη μελέτη διαχείρισης του υδραυλικού έργου Κηφισού, με στόχο να μην πλημμυρίζουν περιοχές από τις οποίες διέρχεται και ιδιαίτερα στο σημείο που ενώνεται με τον Ιλισό ποταμό.

Τ α προβλήματα της λεωφόρου Κηφισού οφείλονται στον σχεδιασμό της, αλλά και στην κακή διαχείρισή της, επισημαίνουν οι ειδικοί επιστήμονες. Ενα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι ότι η διατομή της ποικίλλει κατά περιοχές, καθώς σε ορισμένα σημεία έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και σε άλλα σημεία τέσσερις ή πέντε λωρίδες, γεγονός που συμπιέζει την κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ έχει πολλές ανεξέλεγκτες εισόδους και κακοσχεδιασμένους κόμβους.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργείται και από την υπερβολική κίνηση που διοχετεύεται στη λεωφόρο Κηφισού και ως εκ τούτου χρειάζεταιο έλεγχος των εισόδων με ρυθμιζόμενους σηματοδότες, ενώ το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας του ΥΠΕΧΩΔΕ πρέπει να καθορίζει μια μέση ταχύτητα συνεχούς ροής των οχημάτων.