Δεμένα ως την Τετάρτη στις 06.00 θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια όλης της χώρας μετά τη νέα 24ωρη απεργία που αποφάσισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου. Το ζήτημα απασχολεί τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη που παρακολουθεί την υπόθεση και θεωρεί ότι η απεργία είναι ζήτημα που αφορά στον πυρήνα της Δημοκρατίας, το θεσμό δηλαδή των ελεύθερων διαπραγματεύσεων για τις ΣΣΕ, στην προκείμενη περίπτωση μεταξύ της ΠΝΟ και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΝΟ που εκδόθηκε μετά την συνεδρίαση το μεσημέρι της Δευτέρας «η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, στην συνέχεια της απόφασή της για την πραγματοποίηση πανελλαδικής 24ωρης απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης, με αιχμή του δόρατος τις μισθολογικές αυξήσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις του 2018 χωρίς βέβαια να υποτιμάται και να υποβαθμίζεται και η σημασία των υπολοίπων εξίσου καυτών αιτημάτων του κλάδου (ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, φορολογικό, ανεργία και μαύρη ανασφάλιστη εργασία, οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων κλπ), σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για τις 3 Σεπτεμβρίου 2018, με προοπτική κλιμάκωσης, κατά την σημερινή συνεδρίασή της, και αφού έλαβε υπόψη της την αδιάλλακτη και στείρα θέση των εργοδοτών, αλλά και τη θέση «Πόντιου Πιλάτου» της κυβέρνησης, αποφάσισε ομόφωνα να κλιμακώσει τον αγώνα της με 24ωρη πανελλαδική απεργία, για όλες τις κατηγορίες πλοίων που θα αρχίζει την 06.00 ώρα της 4 Σεπτεμβρίου ημέρα Τρίτη και θα λήγει την 06.00 ώρα της 5 Σεπτεμβρίου 2018 ημέρα Τετάρτη με προοπτική κλιμάκωσης, οπότε και όλα τα πλοία θα παραμείνουν με δεμένους κάβους και δεν θα εκτελεστεί κανένα να δρομολόγιο».

Ταυτόχρονα η ΠΝΟ «καταγγέλλει τον ΣΕΕΝ, ο οποίος ακολουθώντας εξ αρχής αθέμιτες τακτικές κωλυσιεργίας όχι μόνο αρνείται πεισματικά να χορηγήσει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των ναυτεργατών, αλλά υποτιμά συνεχώς και τη νοημοσύνη μας όταν με τα παραπλανητικά τερτίπια και παραλλαγές του 1% προσπαθεί να πείσει για τα «φιλεργατικά του αισθήματα», δημιουργώντας ευθέως καταστάσεις κοινωνικού αυτοματισμού, και ξεχνώντας να αναφέρει ότι επί 8 συνεχή χρόνια οι ναυτεργάτες όχι μόνο δεν πήραν αύξηση 1 ευρώ, αλλά χάρις στη σκληρή δουλειά τους, οι οποίοι χωρίς να πληρώνονται επί μήνες πολλές φορές, με μειωμένες και ελλιπείς συνθέσεις, με πολλαπλάσιες ώρες απασχόλησης από ότι προβλέπει ο νόμος, κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι συγκοινωνίες. Θα ήταν καλύτερα λοιπόν για το ΣΕΕΝ να μην μιλάει “για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου”».

Επιπλέον η ΠΝΟ ζητάει «την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των Ελλήνων εργαζομένων, διότι ο αγώνας ο οποίος και διεξάγεται δεν είναι αγώνας, που αφορά μόνον τους Έλληνες ναυτεργάτες αλλά αφορά όλη την ελληνική κοινωνία».

Σε ανακοίνωση του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας σημειώνει ότι «σε συνέχεια της από 31/8/2018 πρότασης του Συνδέσμου μας περί παροχής μισθολογικών αυξήσεων 1% από 1/9/2018 και επιπλέον 1% από 1/6/2019, μετά από απόφαση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, υποβλήθηκε με αίσθηση ευθύνης νέα βελτιωμένη πρόταση προς την ΠΝΟ με σκοπό την αποφυγή της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η νέα πρόταση προβλέπει: Την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι 31/12/2019. Παροχή αυξήσεων 2% από 1/9/2018 μέχρι 31/12/2019 στους μισθούς των ναυτικών.»

Και τονίζεται πως: «Παρόλα αυτά και προς μεγάλη μας έκπληξη οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις τραγικές συνέπειες προς την κοινωνία και την οικονομία της χώρας, αλλά και τη διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτικών με την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι τέλους του 2019 με αύξηση 2% εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας. Ο ΣΕΕΝ με την υπογραφή συνεχόμενων ΣΣΕ τα τελευταία χρόνια και δη κατά τη διάρκεια των μνημονίων έχει διασφαλίσει τους υψηλούς μισθούς των ναυτικών που δεν έχουν υποστεί καμία μείωση που να οφείλεται στην εργοδοσία.»

Ο Σύνδεσμος των ακτοπλόων επισημαίνει επιπλέον ότι «όπως όλοι γνωρίζουμε οι απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου επιφέρουν μεγάλο και μη αναστρέψιμο πλήγμα στον τουρισμό, όχι μόνο για την τρέχουσα περίοδο αλλά και τις επόμενες, λαμβανομένου υπόψη ότι ήδη έχει δημιουργηθεί κλίμα ανασφάλειας, το οποίο επηρεάζει αρνητικά και τη μελλοντική τουριστική κίνηση. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι την περίοδο αυτή μετακινούνται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες και νησιώτες και μεταφέρονται χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων και ειδών πρώτης ανάγκης και διατροφής προς και από τα νησιά. Εκτός από τον Τουρισμό κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και κυρίως το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των νησιών θα διακοπεί ή θα ματαιωθεί. Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε τις τραγικές επιπτώσεις στους νησιώτες οι οποίοι στα 76 από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκά πλοία επικοινωνούν με την Ηπειρωτική Ελλάδα μόνο δια θαλάσσης.»

Τέλος ο Σύνδεσμός «εκφράζει τη λύπη του για την απόφαση της ΠΝΟ αλλά και τη μεγάλη ανησυχία του για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και καλεί την ΠΝΟ να επιδείξει ανάλογο αίσθημα ευθύνης.»