Τα λάθη της ΕΛ.ΑΣ στο θέμα διαχείρισης της κυκλοφορίας το απόγευμα της Δευτέρας 23ης Ιουλίου με αποτέλεσμα εκατοντάδες πολίτες να εγκλωβιστούν στις φλόγες στο Μάτι και πολλοί εξ αυτών να χάσουν τη ζωή τους βρίσκονται καθημερινά στο προσκήνιο ενώ με το θέμα ασχολήθηκε και το BBC εστιάζοντας στις ευθύνες της Αστυνομίας, η οποία έστελνε τους οδηγούς «στο δρόμο της φωτιάς», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
«To Bήμα» υπενθυμίζει την απάντηση που έδωσε ο Αρχηγός Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας απαντώντας στο σχετικό ερώτημα που του είχε θέσει πριν από μια εβδομάδα στην έκτακτη συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Όπως υποστήριξε: «Έναρξη της πυρκαγιάς στην περιοχή της Ραφήνας, στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Μάκρης-Ραφήνας είναι η 16:50′, 17:45′ η φωτιά φτάνει στο Λύρειο Ίδρυμα και αρχίζει να φαίνεται από τη μεριά στο Βουτζά και αρχίζει να φαίνεται πλέον από τη περιοχή της Λεωφόρου Μαραθώνος και της παραλιακής ζώνης. Στις 6.12 ο Ταξίαρχος ο κύριος Βουτσελάς, ο οποίος είναι ο επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων στη περιοχή τηλεφωνεί και δίνει την εντολή στο Διοικητή Τροχαίας να κλείσει τη Λεωφόρο Μαραθώνος, στο ύψος της διασταυρώσεως προς Ραφήνα στο κόμβο Φλέμινγκ και στην περιοχή της Νέας Μάκρης στον κόμβο Διονύσου. Μόνο όμως τα στόμια εισόδου, τα στόμια εξόδου της Λεωφόρου Μαραθώνος παρέμειναν πάντα ανοιχτά και αυτό γιατί; Αυτοί που εκινούντο στο χρόνο αυτό να εξέλθουν με ασφάλεια και να ελευθερωθεί ο δρόμος, αυτοί που επιχειρούσαν από το παράλληλο μέτωπο με τους κάθετους παρόδιους δρόμους να ανεβούν στη Λεωφόρο Μαραθώνος και αυτοί να κινηθούν είτε προς την Νέα Μάκρη είτε προς την Ραφήνα, η είσοδος κυρίως είναι προς την Νέα Μάκρη προς το Διόνυσο αλλά σε πολλές περιπτώσεις η τροχαία έβαλε την κίνηση των αυτοκινήτων αντίθετα στο δρόμο και τους έβγαλε από την περιοχή προς την Ραφήνα.»
Και πρόσθεσε: «Ένας τρίτος λόγος βασικός ήταν ότι ο δρόμος έπρεπε να απελευθερωθεί για να διευκολυνθεί η κίνηση των πυροσβεστικών οχημάτων, των βυτιοφόρων, τον ΟΤΑ, των ασθενοφόρων και της Ελληνικής Αστυνομίας».

Επιπλέον σημείωσε πως: «Η εντολή δίνεται για την διακοπή της εισόδου των δύο στομίων στο δρόμο στις 18.13. Στις 18:18.22 και 25 περίπου έχουμε το πρώτο πέρασμα της φωτιάς στη περιοχή, στο Μάτι στη Κυανή Ακτή. Η Λεωφόρος Μαραθώνος ήταν ανοιχτή και στην είσοδο και στην έξοδο μέχρι της 18.13 λεπτά. Διεκόπη οριακά μόνο για δέκα λεπτά οριακά το επαναλαμβάνω και κρίσιμα για να μπορέσει ένας δρόμος, το μέτωπο της φωτιάς ήταν τρία χιλιόμετρα, δυόμιση με τρία χιλιόμετρα. Έπρεπε να αδειάσουμε ένα δρόμο με δύο κατευθύνσεις μέσα σε δέκα λεπτά τριών χιλιομέτρων που ήταν η φωτιά που έρχονταν, να περάσει το δρόμο, πέραν του γεγονότος ότι έπρεπε να κινηθούν και με ασφάλεια τα αυτοκίνητα του Πυροσβεστικού Σώματος».
Επίσης είπε ότι: «Εάν η τροχαία δεν έκανε αυτή την ενέργεια, σήμερα μπορεί να βρισκόμασταν σε μία τραγική εικόνα ενός δρόμου με καμένα 500 έως 1000 αυτοκίνητα. Είμαι περήφανος για τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας. Έκαναν εξαιρετική δουλειά, αποτελεσματική δουλειά σε πολύ κρίσιμους οριακά χρόνους, γιατί εάν δεν προλάβαινε να αδειάσει ο δρόμος από τα αυτοκίνητα σήμερα θα ζητούνταν ευθύνες από την Ελληνική Αστυνομία για την πυρκαγιά, για την ολοσχερή καταστροφή των οχημάτων που κινούνταν στην Λ. Μαραθώνος. Με απόλυτη βεβαιότητα σήμερα η Ελληνική Αστυνομία καταθέτει πως η επέμβαση των υπηρεσιών της, της Τροχαίας κυρίως, στον κρίσιμο χρόνο, ήταν απολύτως σημαντική και καθοριστική για τη ζωή των συνανθρώπων μας».
Ακόμη επεσήμανε: «Στους κάθετους δρόμους που οδηγούν από το παράλιο μέτωπο του Αγίου Ανδρέα της Νέας Μάκρης, από το Μάτι και προς το μέρος της Ραφήνας δεν υπήρχαν αστυνομικοί, οι οποίοι εμπόδιζαν την κίνηση προς τη Λεωφόρο Μαραθώνος με σκοπό να φύγουν δεξιά όπως βλέπουν το βουνό, προς την περιοχή της Νέας Μάκρης και του Διονύσου. Απεναντίας οι αστυνομικοί που εκινούντο με τα περιπολικά επί της λεωφόρου πολλές φορές βοήθησαν τα οχήματα που είχαν επιλέξει στον κρίσιμο χρόνο να φτάσουν στη Λεωφόρο Μαραθώνος, επέλεξαν δηλαδή έγκαιρα να φτάσουν στη Λ. Μαραθώνος, να κινηθούν είτε προς τη Νέα Μάκρη είτε και αντίστροφα στο ρεύμα, ανάποδα στο ρεύμα της Λεωφόρου Μαραθώνος για να βγουν προς τη Ραφήνα.

Δεν υπήρξε κανείς αστυνομικός στη συμβολή των δρόμων ούτε και σε προηγούμενα στάδια των κάθετων παρόδιων οδών που να εμπόδιζε την κίνηση προς αυτή τη κατεύθυνση. Εξάλλου αυτά που γίνονται, ο δρόμος κλείνει 18.13, η φωτιά έχει έναρξη 16.50. Επιτρέψτε μου πραγματικά να πω πως έφυγαν αν όχι χιλιάδες, εκατοντάδες αυτοκίνητα, πολλές εκατοντάδες αυτοκίνητα, οι οποίοι κινήθηκαν επί των παρόδιων κάθετων οδών από το παράλιο μέτωπο μέσω της Λεωφόρο Μαραθώνος είτε προς τη Ραφήνα είτε προς τη Νέα Μάκρη».
Ο κ. Τσουβάλας υποστήριξε επιπροσθέτως πως: «Εξάλλου αυτό είναι αυταπόδεικτο από το γεγονός ότι μια περιοχή στην κρίσιμη καλοκαιρινή παραθεριστική περίοδο, πώς 1500 άνθρωποι μέσω της θαλάσσης σώζονται και οι υπόλοιποι που βρίσκονται; Από πού φεύγουν; Από τους δρόμους φεύγουν, από τους κάθετους δρόμους που οδηγούν στην Λ. Μαραθώνος και τους οδηγούν οι αστυνομικοί είτε προς τη Νέα Μάκρη είτε προς τη Ραφήνα».
Τέλος σημείωσε: «Η Ελληνική Αστυνομία εκτιμά ότι όσοι των εκ των συνανθρώπων μας επέλεξαν πολύ έγκαιρα βλέποντας τη φωτιά να κινηθούν προς τη Λ. Μαραθώνος ήταν πράγματι αυτοί, οι οποίοι κινήθηκαν ελεύθερα ανεμπόδιστα αφού από τις 17.45 μέχρι τις 18.13 που έκλεισε ο δρόμος μόνο για την είσοδο, πότε για την έξοδο επαναλαμβάνω, η κίνηση των συμπολιτών μας στη περιοχή εκείνη ήταν ελεύθερη. Η προσπελασιμότητα των δρόμων ήταν ελεύθερη, δεν παρεμποδίστηκε. Η Αστυνομία παρεμπόδισε τους ανθρώπους να μπουν στο χώρο που εξελισσόταν η πυρκαγιά όχι να αποτρέψει να φύγουν από τον χώρο».