Το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου αναμένουν στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, ωστόσο αυτό στην παρούσα φάση δεν φαίνεται στην άκρη του τούνελ προκαλώντας νευρικότητα τόσο στα στελέχη του Οργανισμού που θέλουν να ξεκινήσουν ένα προς ένα τα έργα το ταχύτερο δυνατό όσο και στους χρήστες του λιμένος.
Το master plan του λιμένος έχει κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς και αναμένεται η έγκριση της πολιτείας ώστε να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονται στη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, είπε στη Τακτική Γενική Συνέλευση της ΟΛΠ ΑΕ στα τέλη Ιουνίου ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Capt. Fu Chengqiu.

Κανείς δεν είναι σε θέση να πει πότε θα ξεκινήσουν τα έργα, εν αντιθέσει με το επενδυτικό πρόγραμμα –στις εγκαταστάσεις από το Κερατσίνι ως το Πέραμα –που «τρέχει» κανονικά. Αναφορικά με ενστάσεις και παρατηρήσεις που είχαν διατυπωθεί από φορείς για ορισμένα από τα έργα, πληροφορίες αναφέρουν πως κάποιες έχουν ενσωματωθεί στο σχέδιο που δόθηκε προς έγκριση.
Υπέρ των ξενοδοχείων

Υπενθυμίζεται πως πριν από μερικούς μήνες ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με μοναδικό θέμα το προτεινόμενο από τον ΟΛΠ επενδυτικό πρόγραμμα, σε ό,τι αφορά τα όρια του Δήμου Πειραιά είχε σημειώσει ότι «εφόσον υλοποιηθούν σε κάποιους συγκεκριμένους χρόνους, πιστεύω ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη και του λιμανιού και κατ’ επέκταση της πόλης του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής. Επαναλαμβάνω υπό κάποιες προϋποθέσεις». Ως Δημοτική Αρχή είχε ταχθεί υπέρ των ξενοδοχειακών μονάδων που λέει ότι θα κατασκευάσει ο ΟΛΠ, λέγοντας ακόμη ότι πρόκειται ουσιαστικά για την Παγόδα και ένα νέο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε αυτά που αφορούν τον Δήμο Πειραιά.
Επίσης έκανε αναφορά και στα άλλα δύο που αφορούν τις αποθήκες και ανήκουν στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, αλλά επειδή είναι στο κεντρικό λιμάνι «μας αφορούν και εμάς», όπως είπε.
«Είμαι υπέρ. Πιστεύω η ανάπτυξη του Πειραιά εστιάζεται στο να γίνει λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας. Για να γίνεις λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας πρέπει απαραίτητα να έχεις τετράστερες, πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες, κάτι που η πόλη μας δεν έχει. Πιστεύω λοιπόν ότι, επειδή τα ακίνητα είναι λίγα στον Δήμο Πειραιά, υπάρχει ο χώρος εκεί και είμαστε θετικοί στην ανέγερση αυτών των ξενοδοχείων. Αλλωστε τα τρία κτίρια είναι υπάρχοντα, ένα θα είναι νέο»τόνισε. Επίσης, ο δήμαρχος Πειραιά τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας Μουσείου Μετανάστευσης και Ιστορικού Αρχείου του ΟΛΠ στην πέτρινη αποθήκη. Στη συνέχεια, τάχθηκε υπέρ της νέας προβλήτας κρουαζιέρας, «ασχέτως αν δεν μπορούμε εξειδικευμένα να το αξιολογήσουμε», όπως είπε. «Μιλώντας με τους εκπροσώπους της κρουαζιέρας, του ΟΛΠ και άλλους, πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν στον Πειραιά θέσεις για πολύ μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια» σημείωσε.
Αντιρρήσεις για mall

Ο κ. Μώραλης εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στην προτεινόμενη ανέγερση mall στο εμπορικό κέντρο που θέλει να φτιάξει ο ΟΛΠ στη χερσαία λιμενική ζώνη και να είναι προσβάσιμο σε όλους, ανεξάρτητα αν είναι ταξιδιώτες ή όχι.
Ο δήμαρχος Πειραιά σημείωσε μεταξύ άλλων ότι επιθυμεί τη διάχυση του κόσμου στην πόλη και τόνισε ότι αν υπάρχουν ξενοδοχεία, ένα μουσείο, ένα mall, είναι πιθανόν κάποιος να σκέφτεται ότι μπορεί να κρατήσει τον κόσμο μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη και να αυξάνει τους δικούς του τζίρους και τη δική του ανάπτυξη, αλλά να μη δούμε ανάπτυξη μέσα στην πόλη. «Είμαστε αρνητικοί. Θα το θέσουμε και στην ΕΣΑΛ» σημείωσε ο δήμαρχος.
Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης για τη σχέση μεταξύ λιμανιού και πόλης είχε σημειώσει πως δεν μπορεί να είναι ετεροβαρής σε βάρος της πόλης και ότι η όποια προστιθέμενη αξία που δημιουργείται δεν μπορεί να γυρίζει μόνο στον ιδιοκτήτη και οι επιπτώσεις και οι συνέπειες στην πόλη. Η τοποθέτηση της δεξαμενής στο Πέραμα είναι μια θετική εξέλιξη, αρκεί να ενταχθεί σε ένα σχέδιο περιβαλλοντικών όρων και κανόνων, είχε επισημάνει.
Και είχε προσθέσει ότιπρέπει να συνάδει με το υφιστάμενο δομημένο περιβάλλον,με την υφιστάμενη και ισχύουσα νομοθεσία, χωρίς εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις. Εξάλλου, υπεύθυνος για τη διαμόρφωση του αστικού ιστού και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς πρέπει να είναι το κράτος και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και όχι εκ των υστέρων η νομοθεσία να προσαρμόζεται στις ανάγκες ενός επιχειρηματικού σχεδίου.
Ειδική μνεία είχε κάνει ο κ. Γαβρίλης σχετικά με τα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά θέματα και τις επιβαρύνσεις που θα δεχθεί η πόλη. Οι επιβαρύνσεις της ατμόσφαιρας είναι υψηλότατες και η Περιφέρεια έχει κάνει προγραμματική σύμβαση με το Αστεροσκοπείο και μετράει για 12 μήνες με σταθερές και κινητές μονάδες την ατμοσφαιρική ρύπανση. Γι’ αυτό ζήτησε στις νέες προβλήτες κρουαζιέρας να προβλεφθούν υποδομές ηλεκτροδότησης των πλοίων από τη στεριά.

HeliosPlus