από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018

Σπάνια μορφή πάγου στα βάθη της Γης

Εντοπίστηκε μέσα σε διαμάντια που σχηματίστηκαν σε βάθη 600 χλμ.
Σπάνια μορφή πάγου στα βάθη της Γης
Μια εικόνα του σπάνιου πάγου VII ο οποίος εντοπίστηκε από ερευνητές μέσα σε διαμάντια που σχηματίστηκαν στα βάθη της Γης

Διεθνής ομάδα επιστημόνων μελέτησε διαμάντια που είχαν σχηματιστεί σε μεγάλα βάθη στο εσωτερικό της Γης, σε βάθη μέχρι και 600 χλμ. από την επιφάνεια. Τα διαμάντια έφτασαν στην επιφάνεια της Γης μέσω διαφόρων γεωλογικών διεργασιών (π.χ. ηφαιστειακή δραστηριότητα).

Οι ερευνητές εντόπισαν διάφορες σπάνιες χημικές ενώσεις (εστέρες) αλλά το πιο ενδιαφέρον εύρημα ήταν μια σπάνια μορφή κρυστάλλων και πιο συγκεκριμένα ένα είδος πάγου που είναι γνωστό ως «πάγος VII» και δεν μπορεί να σχηματιστεί με φυσικό τρόπο στην επιφάνεια της Γης.

Αυτό το είδος πάγου δημιουργείται σε συνθήκες υψηλών πιέσεων αλλά είναι φυσικά απαραίτητη η παρουσία του νερού. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει νερό σε υγρή μορφή σε απρόσμενα μεγάλα βάθη στο εσωτερικό της Γης. Ο πάγος αυτός εντοπίστηκε σε διαμάντια τόσο από την Κίνα όσο και από την Αφρική.
«Αυτό δείχνει ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο» υποστηρίζει ο Ολιβερ Τσώνερ, γεωεπιστήμονας του Πανεπιστημίου της Νεβάδα που ήταν μέλος της ερευνητικής ομάδας. Στο άρθρο των ερευνητών που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Science» η παρουσία του νερού εκτιμάται ότι είναι στα όρια μεταξύ των ανώτερων και κατώτερων περιοχών του μανδύα της Γης.  Αν αυτό ισχύει έχουμε να κάνουμε με μια σημαντική ανακάλυψη που φωτίζει άγνωστες πτυχές για το περιβάλλον αλλά και τις διεργασίες στο εσωτερικό του πλανήτη μας.