Νέα εφαρμογή η οποία βασίζεται στην «ανάγνωση» των χαρακτηριστικών του προσώπου των κατόχων τραπεζικών λογαριασμών δοκιμάζει η Mastercard.

Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία, η νέα υπηρεσία αναμένεται να προσελκύσει χρήστες νεότερης ηλικίας οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τις… selfies, καθώς θα αντικαθιστά την εισαγωγή του γνωστού κωδικού pin με ένα «αυτοπορτρέτο».

«Η νέα γενιά η οποία γνωρίζει και αγαπάει τις selfies, πιστεύω θα θεωρήσει μια τέτοια εξέλιξη cool» δηλώνει ο πρόεδρος ασφαλείας της εταιρείας, Ατζάι Μπχάλα.

Φωτογραφίζοντας την ασφάλεια

Οι ειδικοί ασφαλείας ωστόσο παρατηρούν τις επόμενες κινήσεις της Mastercard με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να συνοδεύεται από πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας.

«Η Google είχε δοκιμάσει την αναγνώριση προσώπου για τα Android κινητά, ωστόσο η συγκεκριμένη απόπειρα είχε συνοδευτεί από ένα σωρό προβλήματα στις αρχές» αναφέρει ο ερευνητής και ειδικός σε θέματα ασφαλείας Κεν Μουνρό, από την βρετανική εταιρεία συστημάτων «θωράκισης» των ηλεκτρονικών δεδομένων επιχειρήσεων, Pen Test Partners. «Οσο ωραίο και αν ακούγεται, αργά ή γρήγορα, αντελήφθησαν ότι κάποιος μπορούσε να τραβήξει μια φωτογραφία κάποιου να την δείξει στην κάμερα και να ξεκλειδώσει έτσι το κινητό».

Βλεφαρίσματα στον φακό

Η ειδική εφαρμογή της Mastercard θα ζητάει από τους χρήστες, να ανοιγοκλείσουν τα μάτια τους στην κάμερα του κινητού, ώστε να αποδείξουν ότι είναι… πραγματικοί. Ωστόσο σύμφωνα με τον Μουνρό, διάφοροι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να «ξεγελάσουν» ακόμα και ένα τέτοιο σύστημα.

«Υπήρχαν άτομα τα οποία είχαν τραβήξει φωτογραφίες και στην συνέχεια προσέθεσαν κίνηση σε αυτές, με τη βοήθεια animation» προσθέτει ο Μουνρό. «Υπάρχουν σαφείς βελτιώσεις στα βιομετρικά συστήματα από τότε, ωστόσο ακόμα δεν έχουν φτάσει στο επιθυμητό σημείο υψίστης ασφαλείας».

Στην παρούσα φάση, η Mastercard εξετάζει την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων ως εναλλακτική στο σύστημα SecureCode – το λογισμικό ασφαλείας της το οποίο ζητάει από τον χρήστη την εισαγωγή ενός κωδικού πριν από την πραγματοποίηση διαδικτυακών αγορών.

Ο αμερικανικός κολοσσός παρόλα αυτά ανακοίνωσε ότι η νέα εφαρμογή δοκιμάστηκε σε τρία εκατομμύρια συναλλαγές κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ενώ στις δοκιμές συμμετέχουν συνολικά 500 χρήστες των υπηρεσιών της από τις ΗΠΑ.

Τον περασμένο Μάρτιο, η κινεζική διαδικτυακή υπεραγορά Alibaba παρουσίασαν την δική τους εκδοχή μιας εφαρμογής αναγνώρισης προσώπων για εύκολες και γρήγορες αγορές μέσω Ιντερνετ, ωστόσο δεν έχει ακόμα ανακοινώσει πότε και αν πρόκειται να διατεθεί στην διάθεση του καταναλωτικού κοινού.