Ένα νέο σύστημα το οποίο θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «βλέπει» τις χειρονομίες του οδηγού και να τις μεταφράζει σε εντολές, αναπτύσσουν οι επιστήμονες.

Σύμφωνα με το όραμά τους, το έξυπνο όχημα θα επιτρέπει στον κάτοχό του, με μια απλή κίνηση του χεριού του, να ρυθμίζει τα φώτα, να ανάψει το φλας ή να ανοίξει και να κλείσει πόρτες και παράθυρα.

Χάρη στο καινοτόμο σύστημα, το κλειδί του αυτοκινήτου αναμένεται να αποκτήσει νέα έννοια, καθώς ο οδηγός δεν θα χρειάζεται πλέον να το βάζει στην κλειδαριά ή να πατάει το κουμπί του ξεκλειδώματος. Κρατώντας το στο χέρι, το μόνο που θα έχει να κάνει, θα είναι να το… «σύρει» απέναντι από την πόρτα και εκείνη θα ανοίγει έτσι απλά.

Καινοτομία και ανταγωνισμός

Αρκετές είναι οι εταιρείες που εργάζονται πυρετωδώς για την τελειοποίηση του συστήματος «ελέγχου μέσω νευμάτων». Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Land Rover ωστόσο, παρουσίασε ένα πρότυπο όχημα που διαβάζει τη… νοηματική στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης (18-27 Απριλίου).

Η τεχνολογία του έξυπνου αυτοκινήτου βασίζεται σε κάμερες οι οποίες καταγράφουν τις κινήσεις του οδηγού. Με τη βοήθεια ενός λογισμικού το υλικό μεταφράζεται και αποστέλλεται στον εγκέφαλο του οχήματος για την εκτέλεση των εντολών.

«Για λόγους ασφαλείας, κάποιες από τις εντολές εκτελούνται με τη βοήθεια διακοπτών, ωστόσο αρκετές πραγματοποιούνται μέσω νευμάτων. Αναγνωρίζουμε ότι ο έλεγχος μέσω απλών κινήσεων των χεριών είναι καινοτόμος συγκριτικά με το πάτημα ενός κουμπιού ή τη στροφή ενός διακόπτη» εξηγεί ο δρ Βόλφγκανγκ Επλ, διευθυντής έρευνας και τεχνολογίας στην Jaguar Land Rover.

Για την ώρα, η αμερικανική Ford έχει καταθέσει την πατέντα της γύρω από την εν λόγω τεχνολογία, σύμφωνα με την οποία ο οδηγός με μια κίνηση που μοιάζει με το γνωστό «σύρσιμο» (swipe) του χεριού θα μπορεί να ανεβοκατεβάζει τα παράθυρα του οχήματος.

Hδη η Mercedes SL, διαθέτει παρόμοιο σύστημα, το οποίο επιτρέπει στον φορτωμένο κατοχό της να ανοίγει το πορτμπαγκάζ κουνώντας το πόδι του κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Η προσοχή στην άσφαλτο

Ο καθηγητής Ρόντερικ Μάρει-Σμιθ, από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, ωστόσο, έσπευσε να επισημάνει ότι τέτοιου είδους τεχνολογίες οφείλουν να είναι ιδιαίτερα ακριβείς, διαφορετικά μπορούν να γίνουν επικίνδυνες τόσο για τον οδηγό όσο και για διερχόμενα οχήματα.

«Αν για παράδειγμα, κάποιος κουνήσει νευριασμένα το χέρι του στον οδηγό ενός διερχόμενου οχήματος, και ξαφνικά η μουσική αρχίσει να παίζει σε εκκωφαντική ένταση, τότε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από την άσφαλτο θέτοντάς τον σε κίνδυνο» καταλήγει ο ειδικός.