H μελέτη των καλοδιατηρημένων απολιθωμάτων ζώων και εντόμων που ζούσαν πριν από δεκάδες χιλιάδες χρόνια στη Βρετανία βοηθά στην αποκάλυψη δεδομένων για τις κλιματικές συνθήκες στην περιοχή εκείνη την εποχή οι οποίες ήταν όπως φαίνεται παρόμοιες με εκείνες της Αρκτικής.

Μόνιμα κρύο

Το 2002 εντοπίστηκε στη κεντροδυτική περιοχή Στάφορντσαιρ της Βρετανίας ένας καλοδιατηρημένος σκελετός ενός είδους ρινόκερου που ζούσε στην περιοχή πριν από 42 χιλιάδες έτη. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του ρινόκερου ήταν ότι διέθετε γούνα. Μαζί με τον ρινόκερο εντοπίστηκαν και καλοδιατηρημένα απολιθώματα άλλων θηλαστικών όπως μαμούθ αλλά και εντόμων όπως σκνίπες, σκαθάρια κ.α.

Ομάδα ειδικών από τη Βρετανία και την Ολλανδία μελέτησε όλα τα ευρήματα προσπαθώντας να εντοπίσει στοιχεία για τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Βρετανία εκείνη την εποχή. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές τη μεγαλύτερη βοήθεια στην αποκάλυψη δεδομένων προσέφεραν τα έντομα που εντοπίστηκαν στο «μίνι» οικοσύστημα.

Οπως αναφέρουν οι ερευνητές το κλίμα πριν από 40 χιλιάδες χρόνια στη Βρετανία προσομοίαζε αυτό των Αρκτικών περιοχών και όποιοι άνθρωποι ζούσαν εκεί θα αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά προβλήματα επιβίωσης. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το καλοκαίρι η θερμοκρασία δεν ξεπερνούσε τους 10 βαθμούς Κελσίου ενώ το χειμώνα έπεφτε στους -22 βαθμούς Κελσίου.