από metereologos.gr
Σάββατο 21 Ιουλίου 2018

Βρέθηκαν οι... ρίζες των αστεροειδών του ηλιακού συστήματος

Το 85% των αστεροειδών του ηλιακού μας συστήματος είναι θραύσματα από πλανήτες που καταστράφηκαν
Βρέθηκαν οι... ρίζες των αστεροειδών του ηλιακού συστήματος
Οι αστεροειδείς της κύριας ζώνης του ηλιακού μας συστήματος προέρχονται από πλανήτες που καταστράφηκαν

Η αποκαλούμενη κύρια ζώνη αστεροειδών του ηλιακού μας συστήματος βρίσκεται σε μια περιοχή ανάμεσα στον Αρη και τον Δία και σε αυτή βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες διαστημικοί βράχοι (αστεροειδείς και μετεωρίτες) κάθε μεγέθους που κινούνται στο Διάστημα.

Υπάρχουν αστεροειδείς με διάμετρο λίγων μέτρων αλλά και σώματα με μέγεθος και χαρακτηριστικά μικρών πλανητών. Οι αστεροειδείς και οι μετεωρίτες που ταξιδεύουν στην διαστημική μας γειτονιά και πολλές φορές κινούνται απειλητικά προς την Γη προέρχονται από αυτή την ζώνη. Ερευνητική ομάδα πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη η οποία αποκαλύπτει την καταγωγή των αστεροειδών και των μετεωριτών της κύριας ζώνης.

Η μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature Astronomy» αναφέρει ότι το 85% των αστεροειδών και των μετεωριτών της κύριας ζώνης είναι θραύσματα πέντε ή έξι πλανητών που είχαν σχηματιστεί στις απαρχές δημιουργίας του ηλιακού μας συστήματος αλλά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν μέσα στις βίαιες διεργασίες που συνέβαιναν εκείνη την περίοδο και καταστράφηκαν.

«Είναι σημαντικό να μάθουμε όχι μόνο τον ακριβή αριθμό αυτών των επικίνδυνων για την Γη σωμάτων αλλά και την φύση τους ώστε αν χρειαστεί να τους αντιμετωπίσουμε και να τους καταστρέψουμε να ξέρουμε με τι έχουμε να κάνουμε και πώς να καταφέρουμε να τους εξουδετερώσουμε» αναφέρει ο Στάνλει Ντέρμοτ, αστρονόμος του Πανεπιστημίου της Φλόριδας που ήταν ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Η μελέτη αυτή είναι πιθανό να αποκαλύψει στοιχεία και για τα υλικά από τα οποία σχηματίστηκε η Γη. Πολλές μελέτες τα τελευταία χρόνια συγκλίνουν στο ότι το ηλιακό μας σύστημα όπως το γνωρίζουμε σήμερα είναι προϊόν μιας διαδικασίας συγκρούσεων και βαρυτικών αλληλεπιδράσεων ανάμεσα σε πολλούς μεγάλους και μικρότερους πλανήτες που είχαν σχηματιστεί αρχικά σε αυτό.