από metereologos.gr
Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Τι θα συμβεί στον Ηλιο όταν τελειώσουν τα καύσιμά του

Νέα μελέτη αναφέρει ότι δεν θα γίνει λευκός νάνος αλλά νεφέλωμα
Τι θα συμβεί στον Ηλιο όταν τελειώσουν τα καύσιμά του
Σε ένα λαμπρό νεφέλωμα σαν το εικονιζόμενο θα μετατραπεί ο Ηλιος σύμφωνα με την νέα μελέτη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Ηλιος σε περίπου πέντε δισεκατομμύρια έτη θα έχει «ξοδέψει» όλα του τα καύσιμα. Η κρατούσα θεωρία αναφέρει ότι το μητρικό μας άστρο αρχικά θα διογκωθεί και θα μετατραπεί σε αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «κόκκινο γίγαντα» και στην συνέχεια θα συρρικνωθεί και γίνει ένας «λευκός νάνος» που είναι ο όρος για τα αστρικά πτώματα.

Διεθνής ομάδα επιστημόνων παρουσιάζει ένα νέο σενάριο σύμφωνα με το οποίο ο Ηλιος αφού περάσει το στάδιο του κόκκινου γίγαντα δεν θα γίνει λευκός νάνος αλλά θα μετατραπεί σε ένα τεράστιο λαμπρό νεφέλωμα αερίων και σκόνης που θα είναι ορατό ακόμη και σε γειτονικούς γαλαξίες.

Οι ερευνητές στηρίζουν το σενάριο αυτό σε προσομοιώσεις που έκαναν οι οποίες δείχνουν ότι το νεφέλωμα αυτό θα λάμπει για περίπου δέκα χιλιάδες έτη. Η προσομοίωση δείχνει επίσης ότι η Γη μπορεί να καταφέρει να επιβιώσει από την διαδικασία αυτοκαταστροφής του Ηλιου αλλά θα έχει πάψει προ πολλού να είναι ένας τόπος φιλόξενος στην ζωή. Σύμφωνα με την προσομοίωση που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature Astronomy» περίπου δύο δισ. έτη πριν ξεκινήσει η διαδικασία αυτοκαταστροφής του Ηλιου το άστρο θα γίνεται ολοένα και πιο λαμπρό θερμαίνοντας ολοένα και περισσότερο τον πλανήτη μας με αποτέλεσμα κάποια στιγμή οι ωκεανοί κυριολεκτικά να βράζουν.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

λάθος το καταλάβατε | 10/05/2018 15:53
    όταν ο ήλιος τελειώσει την ζωή του, μετά την φάση του κόκκινου γίγαντα, θα εκτινάξει τις εξωτερικές του στοιβάδες στο διάστημα σχηματίζοντας ένα διαστελλόμενο νεφέλωμα, ενώ ο πυρήνας του θα καταρρεύσει σ έναν λευκό νάνο. αυτό ωστόσο είναι γνωστό εδώ και χρόνια...προφανώς κάτι άλλο λεει η μελέτη
    alex

Απορία | 10/05/2018 12:23
    Η Δευτέρα Παρουσία πότε θα γίνει ; Πριν ή μετά ;
    Παρατηρητής