από metereologos.gr
Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Ο Στίβεν Χόκινγκ γνωρίζει τι υπήρχε πριν το Big Bang

Ο διάσημος αστροφυσικός παρουσίασε τη νέα του θεωρία για τη Μεγάλη Εκρηξη
Ο Στίβεν Χόκινγκ γνωρίζει τι υπήρχε πριν το Big Bang
Ο Στίβεν Χόκινγκ πιστεύει ότι ο χωροχρόνος προυπήρχε του Σύμπαντος
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Ο διάσημος Βρετανός αστροφυσικός και κοσμολόγος Στίβεν Χόκινγκ εμφανίστηκε στην εκπομπή «Star Talk» του National Geographic και ανέλυσε την θεωρία του για το συνέβη ή καλύτερα για το τι μπορεί να υπήρχε πριν το Big Bang, τη Μεγάλη Έκρηξη, το συμβάν από το οποίο σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία προέκυψε το Σύμπαν.

Ο Χόκινγκ υποστηρίζει ότι πριν την Μεγάλη Εκρηξη φαινομενικά δεν υπήρχε απολύτως τίποτε αλλά στην πραγματικότητα ο χωροχρόνος υπήρχε. Ο χωροχρόνος είναι το μαθηματικό μοντέλο που ενώνει τον χώρο και τον χρόνο σε μία συνέχεια. Ο χωροχρόνος συνήθως ερμηνεύεται ως συνδυασμός του ευκλείδειου χώρου τριών διαστάσεων με τον χρόνο ως μια επιπρόσθετη διάσταση, οπότε προκύπτει ένα πολύπτυχο μόρφωμα τεσσάρων διαστάσεων. Η τέταρτη διάσταση, αυτή του χρόνου, είναι διαφορετική από τις άλλες τρεις που αφορούν μήκος στον ευκλείδειο χώρο.

Ο Χόκινγκ υποστηρίζει ότι ο χωροχρόνος βρισκόταν ήταν καμπυλωμένος σε μια έξτρα διάσταση αλλά η συγκεκριμένη κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο χωροχρόνος όσο και γενικότερα το όλο περιβάλλον το οποίο υπήρχε πριν την δημιουργία του Σύμπαντος (μας) είναι φαινόμενα που δεν μπορεί να κατανοήσει ο άνθρωπος. Η θεωρία αυτή έχει λάβει την ονομασία «πρόταση χωρίς σύνορα» και κεντρική της ιδέα είναι ότι αν προσπαθήσουμε να πάμε πίσω στον χρόνο για να δούμε τι συνέβη θα διαπιστώσουμε ότι ναι μεν ο χρόνος συρρικνώνεται συνεχώς καθώς το Σύμπαν μικραίνει συνεχώς πλησιάζοντας στο σημείο μηδέν (όταν δηλαδή συμβαίνει η Μεγάλη Έκρηξη) αλλά ο χρόνος συρρικνώνεται απεριόριστα και δεν φτάνει ποτέ σε ένα ξεκάθαρο σημείο εκκίνησης. Άρα πιθανώς ο χρόνος προϋπήρχε με κάποιο τρόπο της Μεγάλης Έκρηξης και του Σύμπαντος (μας).

Η «πρόταση χωρίς σύνορα» αποτελεί το τελευταίο διάστημα αντικείμενο μελέτης και ανταλλαγής απόψεων ακόμη και συγκρούσεων μέσα στην επιστημονική κοινότητα. Όπως και να έχει το πράγμα ο Χόκινγκ παρά την ηλικία του (είναι 76 ετών) και τα σοβαρά προβλήματα της υγείας του κατάφερε για μια ακόμη φορά να ταράξει τα νερά της επιστήμης και να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ | 28/03/2018 18:41
    Θεωρία ! Φανταστικό πράγμα που επιτρέπει στον καθένα να λέει οτι αρλούμπα θέλει χωρίς να κινδυνεύει να τον ρίξουν στην πυρά, τουλάχιστον για όσο η επιστήμη δεν θα μπορεί να αποδείξει το λάθος του ! Εκμεταλλεύομαι λοιπόν το γεγονός για να πω και την δική μου άποψη χωρίς να με ρίξουν στην πυρά η στην καλύτερη, χωρίς να με γιαουρτώσουν ! Ο χωροχρόνος είναι θεμέλιος λίθος του σύμπαντος, συστατικό του και δεν είναι απαραίτητο να προϋπήρχε. Μάλλον δεν προϋπήρχε. Ο Δημιουργός δεν βρίσκεται σε χώρο, αλλά σε κάτι διαφορετικό. Ας πούμε, σε μια κατάσταση,στην οποία κατάσταση δεν υπάρχει ο χωροχρόνος οπότε το "πότε;" δεν υπάρχει ! Υ.γ. Δεν βρίσκεις τον CEO της VW διαλύοντας έναν σκαραβαίο :)
    Βλαχάκης Γ. Ιάκωβος

στηβεν χωκινγκ | 15/03/2018 14:31
    olga 2018

Ο Χοκινγκ αστερας των media | 08/03/2018 14:12
    "Ελυσε" ολα τα θεματα του συμπαντος. Ειναι ο Δημιουργος του συμπαντος. Τον εχω μελετησει πολυ καλα τον Χοκινγκ, και δεν δινω δεκαρα τσακιστη στις αρλουμπες που αμολα κατα καιρους για να μας "αποδειξει" οτι ο ιδιος υπαρχει. Ουτε και εχει αποδειχθει η θεωρια της Μεγαλης Εκρηξης. Ποια παρατηρησιακα δεδομενα? Η ανομοιογενεια στην ακτινοβολια υποβαθρου? Για ρωτηστε και επιστημονες που διαφωνουν. Αν και φοβουνται μηπως δεχθουν επιθεση, ειναι πολυ μεγαλος ο αριθμος των επιστημονων που διαφωνουν με αυτη τη ΓΕΛΟΙΑ θεωρια του big bang. Συντομα ο Χοκινγκ θα απορριφθει σαν επιστημονικη φουσκα. Σας το εγγυωμαι
    James

Πλατωνας 'ο ανθρωπος προυπαρχει της γεννησης του και οταν γεννιεται ολες οι γνωσεις ενυπαρχουν μεσα του' | 08/03/2018 12:21
    Δυστυχως για τους αλλους λαους, οι ελληνες τα εχουν πει ΟΛΑ χιλιαδες χρονια πριν. Οπως ειχε πει και ο Νιτσε 'οι ευρωπαιοι ποτε δεν συγχωρησαν στους ελληνες το γεγονος οτι εκεινοι ανακαλυψαν τα παντα και δεν αφησαν τιποτα για αυτους'! Το Συμπαν ειναι αιωνιο και αεναο (χωρις αρχη και τελος). Σαν την (ελληνικη) ιστορια του Φοινικα πεθαινει και γεννιεται απο τις σταχτες του. Ισως οι μαυρες τρυπες εκτος απο κεντροφορες δυναμεις γαλαξιων και διοδοι Συμπαντων να βοηθουν στην αναδημιουργια! Εκεινο παντως που εχει ιδιαιτερο ενδιαφερον ειναι η τρομακτικη ομοιοτητα της θεολογικης Γεννεσης του Κοσμου (γεννηθητω Φως) και της επιστημονικης θεωριας του Μπιγκ Μπανκ! Μεσα σε 6 'μερες' γεννηθηκε ο Κοσμος!?
    Σπυρος

θεωριες πολλες, αληθειες λιγες... | 08/03/2018 00:51
    Ο φιλος μας εχει περασει ολη του τη ζωη στις θεωριες χωρις να εχει κανει πειραματικη επιστημη. Αυτο κοστιζει και το βραβειο Νομπελ που δεν θα το παρει ποτε, και στο οτι δεν εχει πει τιποτε που να ειναι επαληθευσιμο πειραματικα. Θεωριες μπορει να βγαλει αλλα η πραξη εχει τον τελικο λογο.
    φυσικος

ΖΩΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ | 07/03/2018 10:25
    Η γλώσσα των Ελλήνων μαρτυρά την κοσμογονία του σύμπαντος κόσμου. Γνωρίζω ότι πριν το big bang υπήρχαν τα πάντα σε άυλη μορφή και ότι το big bang ήταν η παγκόσμια συμφωνία για την υλοποίηση των πάντων. Γνωρίζω επίσης ότι οι ζωντανοί εκείνης της περιόδου δεν έπαψαν ποτέ να υπάρχουν.
    ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Χρόνος χωρίς κίνηση; | 07/03/2018 09:11
    Αν τίποτε δεν κινούνταν ο χρόνος σαν έννοια δεν νοείται, ανεξάρτητα απο ότι προκύπτει από τα μαθηματικά μοντέλα. Όλη αυτή η Θεωρία του Μπιγκ Μπανγκ πόσο πραγματική μπορεί να είναι αν θεωρεί ότι όλη αυτή η κολοσιαία ενέργεια του Σύμπαντος θα μπορούσε να συμπιεστεί σε ένα απειροελάχιστο χώρο και με τι μέσα συμπιέστηκε ; Δεν μοιάζει με την ιστορία της δημιουργίας του Κόσμου όπως την πίστευαν οι Ισραηλίτες; α
    gk

H LOGIKH | 07/03/2018 00:19
    H YPARKSH MIAS LOGIKHS PREPH NA EXH , H KALYTERA, EPIBALH THN YPARKSH ENOS DIMIOYRGOY POY EINAI O THEOS, OPOTE O THEOS YPARXH KAI KYBERNA OXI MONO THN GH ALLA OLO TO SYMPAN.
    andreas

! | 06/03/2018 20:02
    Hταν σειρα με το θεο και ξερει? H ενας ποντικος εκανε διαλεξη στα μυρμηγκια για το πως θα περασουν κολυμποντας τον Ειρηνικο!
    INK

Προϋπήρχε ο χωροχρόνος λέει | 06/03/2018 16:43
    Προϋπήρχε ο χωροχρόνος λέει. Σωστό. Οποιοσδήποτε τοπολογικός αλγόριθμος επιτρέπει σύμπαν, αν είναι μαθηματικά ορθός υπάρχει αέναα. Όμως ο Stephen Hawking ξέχασε να μας πει ότι ένα γηρασμένο γονεϊκό σύμπαν επέτρεψε τις συνθήκες. Φαντάσου ένα αέναο τρενάκι προς το χθες. Δεν υπάρχει αρχή, αλλά διαφορετικό μοίρασμα της πληροφοριακής εντροπίας. Μελέτησε Claude Shannon.
    Ίαμος