από metereologos.gr
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Νέο ίχνος του Πλανήτη-Χ

Εντοπίστηκε ένα διαστημικό σώμα που ίσως σχετίζεται με τον «αόρατο» πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος
Νέο ίχνος του Πλανήτη-Χ
Ισως τελικά ο Πλανήτης-Χ να μην είναι απλά μια... εμμονή κάποιων αστρονόμων αλλά να υπάρχει πράγματι κάπου στα σκοτεινά βάθη του ηλιακού μας συστήματος. Credit: (NASA)

Αμερικανός αστρονόμος υποστηρίζει ότι εντόπισε ένα σημαντικό στοιχείο που αποδεικνύει την ύπαρξη ενός άγνωστου πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα.

Ο πλανήτης και η νέα ανακάλυψη

Από τα μέσα του 19ου αιώνα, οπότε ανακαλύφθηκε ο πλανήτης Ποσειδώνας ύστερα από την επιτυχημένη θεωρητική πρόβλεψη των Λεβεριέ και Ανταμς, πολλοί αστρονόμοι υπέθεσαν την ύπαρξη ενός ακόμη πλανήτη πέρα από την τροχιά του Ποσειδώνα. Ο μεγάλος ερασιτέχνης αστρονόμος Πέρσιβαλ Λόουελ, μάλιστα, είχε δώσει στον άγνωστο αυτόν πλανήτη το όνομα Πλανήτης-Χ, από το όνομα του αγνώστου στις αλγεβρικές εξισώσεις. Μέχρι σήμερα δεν έχει ανακαλυφθεί τέτοιος πλανήτης αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν εντοπιστεί στις εσχατιές του ηλιακού μας συστήματος κάποια διαστημικά σώματα η τροχιά των οποίων χαρακτηρίζεται ως «παράξενη» και δεν συμβαδίζει με τα συμβατικά μοντέλα κίνησης που θα έπρεπε να έχουν. Κάποιοι επιστήμονες θεωρούν ότι κάποια από αυτά τα αντικείμενα σχετίζονται ή καλύτερα αλληλεπιδρούν με τον Πλανήτη-Χ για αυτό και έχουν αυτή την... συμπεριφορά.

Ενας από τους θιασώτες της ύπαρξης του Πλανήτη-Χ είναι ο Μάικ Μπράουν, αστρονόμος του Πανεπιστημίου Caltech στις ΗΠΑ. Ο Μπράουν πριν από δύο μήνες είχε παρουσιάσει κάποια στοιχεία που ενίσχυαν σύμφωνα με τον ίδιο την πιθανότητα ύπαρξης ενός ακόμη πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα. Ο Μπράουν ανακοίνωσε πριν από λίγα 24ωρα ότι εντόπισε ένα ακόμη διαστημικό σώμα η συμπεριφορά του οποίου αποτελεί μια ακόμη ένδειξη, αν όχι απόδειξη σύμφωνα με τον ίδιο, για την ύπαρξη του μυστηριώδους πλανήτη. Ο Μπράουν εντόπισε ένα μεγάλο διαστημικό βράχο στη Ζώνη Κάιπερ η τροχιά του οποίου είναι εκκεντρική και δικαιολογείται όπως εκτιμά ο επιστήμονας μόνο από την παρουσία ενός πλανήτη κοντά σε αυτό το σώμα. Ο Μπράουν έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα και κάποια γραφήματα που όπως υποστηρίζει δικαιολογούν την εκτίμηση του ότι το σώμα αυτό αποτελεί απόδειξη της ύπαρξης του Πλάνήτη-Χ.

Δείτε σχετικά: Υπάρχει ο πλανήτης-Χ;