Μια νέα έρευνα για το ναυάγιο του Τιτανικού υποδεικνύει ως «ένοχο» τη…Σελήνη. Σύμφωνα με τους ερευνητές ένα σπάνιο φαινόμενο προκάλεσε μεγάλες παλίρροιες που «έστειλαν» μεγάλα παγόβουνα στον δρόμο του θρυλικού υπερωκεάνιου.

Η απορία και η εξήγηση

Ενα από τα ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά όσους αναζητούν απαντήσεις για το ναυάγιο είναι το γεγονός ότι ο καπετάνιος του Τιτανικού, Εντουαρντ Σμιθ, ήταν πολύ έμπειρος, χαρακτηριζόταν ως εξαιρετικά προσεκτικός ναυτικός και επιπλέον είχε κάνει το ίδιο δρομολόγιο πολλές φορές. Η απορία που υπάρχει λοιπόν είναι πώς ένας άνθρωπος που γνώριζε τόσο καλά τη θαλάσσια περιοχή και τις συνθήκες που επικρατούν εκεί πιάστηκε απροετοίμαστος.

Ερευνητές στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι βρήκαν την αιτία του ναυαγίου η οποία ταυτόχρονα «αθωώνει»τον Σμιθ για τον εφησυχασμό που επέδειξε. Ομάδα ειδικών που αποτελείτο από φυσικούς και αστρονόμους μελέτησε τα κοσμολογικά δεδομένα εκείνης της περιόδου και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τον Ιανουάριο του 1912, τρεις μήνες πριν το ναυάγιο, έλαβε χώρα ένα σπάνιο φαινόμενο. Συγκεκριμένα η Σελήνη «ήρθε» πιο κοντά στη Γη από ό,τι συνήθως με αποτέλεσμα να προκληθούν πολύ μεγάλες παλίρροιες.

Τα «σεληνιασμένα» παγόβουνα

Τα μεγάλα παγόβουνα που έχουν μέγεθος παρόμοιο με εκείνο που συγκρούστηκε με τον Τιτανικό παραμένουν «εγκλωβισμένα» στα ρηχά νερά της Γροιλανδίας και δεν μπορούν να κινηθούν στην ανοικτή θάλασσα αν πρώτα δεν έχουν λιώσει αρκετά. Μια μεγάλη παλίρροια μπορεί όμως να «απεγκλωβίσει» ένα τέτοιο παγόβουνο.

Σύμφωνα λοιπόν με τους ερευνητές, το γεγονός ότι τον Ιανουάριο του 1912 η Σελήνη προσέγγισε πολύ τον πλανήτη μας οδήγησε στις παλίρροιες οι οποίες απελευθέρωσαν πολλά μεγάλα παγόβουνα. Τα παγόβουνα αυτά ήταν διάσπαρτα στον θαλάσσιο δρόμο που ακολούθησε ο Τιτανικός τρεις μήνες αργότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Sky & Telescope».