από metereologos.gr
Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Το δηλητήριο της οχιάς έχει ένα... γλυκό μυστικό

Εντοπίστηκαν σάκχαρα ο ρόλος των οποίων μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη αντίδοτου και νέων θεραπειών
Το δηλητήριο της οχιάς έχει ένα... γλυκό μυστικό
Η οχιά Bothrops insularis έχει στο δηλητήριο της σάκχαρα η μελέτη των οποίων μπορεί να βοηθήσει στην εξουδετέρωση του

Η οχιά Bothrops insularis που ζει στην Κεντρική και Νότιο Αμερική διαθέτει ένα πολύ ισχυρό δηλητήριο που ανάμεσα στα άλλα καταστρέφει τους νεφρούς και προκαλεί εγκεφαλικό. Το δάγκωμα αυτής της οχιάς πολύ συχνά είναι θανατηφόρο. Τα περισσότερα δηλητήρια φιδιών είναι ένα μείγμα πολλών πρωτεϊνών που είναι συχνά τοξίνες διαφόρων ειδών (π.χ νευροτοξίνες).

Ομάδα ερευνητών από την Βραζιλία και τις ΗΠΑ μελέτησαν το δηλητήριο από οκτώ είδη αυτής της οχιάς και ανακάλυψαν ότι στις πρωτεΐνες του δηλητηρίου τους βρίσκεται μια ομάδα σακχάρων. Οι ερευνητές προχώρησαν σε αναλύσεις για να διαπιστώσουν ποια σάκχαρα είναι αυτά, ποια είναι η δομή τους και πώς συνδέονται με τις πρωτεΐνες.
Τα ευρήματα τους αναμένεται τώρα να βοηθήσουν στην ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών αντίδοτων στο δηλητήριο του συγκεκριμένου φιδιού. Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια δηλητήρια φιδιών χρησιμοποιούνται σε διαφόρων ειδών ιατρικές θεραπείες η νέα ανακάλυψη μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις και σε αυτόν τον τομέα.

Αδιαβαστος | 05/06/2018 17:02
    Θοδωρε, το φιδι αυτο στην εικονα ΔΕΝ εχει την παραμικρη σχεση με οποιοδηποτε ειδος οχιας!.. Γραψε την πηγη των πληροφοριων σου.
    Lysimachos