Τα τελευταία 25 χρόνια έχει ξεσπάσει μια επιδημία που εξοντώνει μαζικά τα αμφίβια σε όλο τον πλανήτη και πιο ευάλωτοι έχουν αποδειχθεί οι βάτραχοι. Διαπιστώθηκε ότι υπεύθυνος για την επιδημία είναι ο «χυτριδιομύκητας» Batrachochytrium dendrobatidis που αναπτύσσεται στο ευαίσθητο δέρμα των αμφιβίων και προκαλεί ασφυξία και τελικά ανακοπή.

Μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι ο μύκητας εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο από την Αφρική και πιο συγκεκριμένα από τον νοτιοαφρικανικό βάτραχο Xenopus laevis, ο οποίος τις δεκαετίες του 1930 και 1940 χρησιμοποιούνταν ευρέως σε τεστ εγκυμοσύνης: το αμφίβιο ήταν γνωστό ότι περνά σε ωορρηξία όταν εκτίθεται στις ορμόνες που υπάρχουν στα ούρα των εγκύων γυναικών.

Όμως διεθνής ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον Σάιμον Ο’ Χάνλον του Imperial College με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science» υποστηρίζουν ότι ο μύκητας δεν εξαπλώθηκε στον πλανήτη από την Αφρική αλλά από την Ανατολική Ασία μέσω του εμπορίου εξωτικών κατοικίδιων, ιατρικών σκευασμάτων αλλά και τροφίμων.
Οι ερευνητές έφτασαν σε αυτή την διαπίστωση καταφέρνοντας να εντοπίσουν και να μελετήσουν δείγματα του μύκητα από όλο τον κόσμο και να τα συγκρίνουν με τα περίπου 200 δείγματα που υπάρχουν στις επιστημονικές βάσεις. Η ανακάλυψη αναμένεται να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος.