Μια ξεχωριστή περίπτωση στον κόσμο των αστροναυτών είναι ο Σκοτ και ο Μαρκ Κέλι όχι μόνο επειδή είναι αδέλφια, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο στην κοινότητα των αστροναυτών αλλά και επειδή είναι ομοζυγώτες δίδυμοι δηλαδή ίδιοι και… απαράλλαχτοι.

Αυτή την δεύτερη ιδιότητα τους ως ομοζυγωτικοί δίδυμοι θέλησε να εκμεταλλευτεί η NASA και τους ζήτησε να λάβουν μέρος σε ένα σημαντικό μεν αλλά ολίγον επικίνδυνο για αυτούς πείραμα, δεδομένης και της ηλικίας τους.

Οι επιστήμονες της NASA θέλησαν να μελετήσουν τις πιθανές μεταβολές που υπάρχουν στο DNA του ανθρώπου από την έκθεση του στις διαστημικές συνθήκες και καλύτερος τρόπος από το να συμμετέχουν σε μια τέτοια μελέτη ομοζυγωτικοί δίδυμοι (που μοιράζονται το ίδιο DNA) δεν υπάρχει. Ετσι η NASA ζήτησε από τα αδέλφια που έχουν αποσυρθεί αφού είναι πλέον 54 ετών να συμμετάσχουν σε αυτή την μελέτη.

Ο ένας έπρεπε να ταξιδέψει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και να παραμείνει εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και ο άλλος να παραμείνει φυσικά στην Γη για να γίνουν μετά την επιστροφή του πρώτου οι σχετικές αναλύσεις και συγκρίσεις στο DNA τους. Τα δύο αδέρφια συμφώνησαν και αποφασίστηκε ο Σκοτ να είναι εκείνος που θα ταξίδευε στο Διάστημα.

Ο Σκοτ Κέλι εισήλθε το 2015 στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και τον εγκατέλειψε 340 μέρες αργότερα. Μετά την επιστροφή του στην Γη οι επιστήμονες ξεκίνησαν τις μελέτες στον οργανισμό των δύο αδελφών. Πριν από λίγα 24ωρα η NASA ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των μελετών τα οποία επιβεβαιώνουν αυτό που οι περισσότεροι ειδικοί υποψιάζονταν, ότι δηλαδή οι διαστημικές συνθήκες προκαλούν μεταβολές στο ανθρώπινο DNA.

Οι μελέτες έδειξαν ότι ο Σκοτ Κέλι έχει υποστεί αλλαγές στο DNA του της τάξης του 7%. Κάποιες από τις αλλαγές που είχε υποστεί ο οργανισμός του ήταν προσωρινές, όπως για παράδειγμα οι πέντε πόντοι που είχε προσθέσει στο ύψος του, καθώς οι δίσκοι της σπονδυλικής του στήλης «απελευθερώθηκαν» από την πίεση της βαρύτητας και «άνοιξαν». Οι επιστήμονες της NASA όμως εντόπισαν και μια σειρά από αρνητικές επιπτώσεις σε διάφορα συστήματα και όργανα του Σκοτ Κέλι. Οπως αναφέρουν οι επιστήμονες που έκαναν την μελέτη εντόπισαν μεταβολές στην λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και του αμφιβληστροειδούς του αστροναύτη παρόμοιες με αυτές που θα συνέβαιναν σε κάθε οργανισμό που αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του ως εξαιρετικά εχθρικό και προσπαθεί να ανταποκριθεί σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.