από metereologos.gr
Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018

Πότε πρέπει να πίνουμε τον χυμό μας μέσα στην ημέρα;

Μελέτη δείχνει ότι δεν πρέπει ποτέ να καταναλώνουμε τον φρεσκοστυμμένο χυμό μας το πρωί με άδειο στομάχι
Πότε πρέπει να πίνουμε τον χυμό μας μέσα στην ημέρα;
Οι ερευνητές του Πρίνστον αναφέρουν ότι η κατανάλωση φρουτοχυμού με άδειο στομάχι επιβαρύνει σημαντικά το πεπτικό σύστημα και μπορεί να διαταράξει τη βακτηριακή χλωρίδα του εντέρου

Ουάσινγκτον

Σας αρέσει να πίνετε κάθε πρωί τον φρεσκοστυμμένο χυμό σας; Η επιστήμη έρχεται να σας συμβουλεύσει να το σκεφτείτε καλύτερα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Πρίνστον αναφέρουν σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Cell Metabolism» ότι η κατανάλωση φρουτοχυμού με άδειο στομάχι επιβαρύνει σημαντικά το πεπτικό σύστημα και μπορεί να διαταράξει τη βακτηριακή χλωρίδα του εντέρου.

Οι χυμοί φρούτων περιέχουν μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης η οποία, μετά την κατανάλωσή τους, φθάνει γρήγορα στο λεπτό έντερο, ανακάλυψαν οι ερευνητές. Υστερα από περιόδους «νηστείας» - όπως συμβαίνει το πρωί μετά το ξύπνημα που το στομάχι έχει παραμείνει άδειο για πολλές ώρες – το λεπτό έντερο δεν είναι σε θέση να επεξεργαστεί μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης με αποτέλεσμα το σάκχαρο να… ξεχειλίζει προς το παχύ έντερο. Όταν φθάσει σε αυτό έρχεται σε επαφή με τα «καλά» βακτήρια του εντέρου τα οποία δεν είναι «σχεδιασμένα» για τέτοιες δουλειές, κοινώς για επεξεργασία της ζάχαρης.

Ζάχαρη μόνο μετά τα γεύματα

Παρότι από τη μελέτη δεν αποκαλύφθηκε κάποια αρνητική επίδραση στην υγεία, οι επιστήμονες που τη διεξήγαγαν πιστεύουν ότι είναι πιθανό να υπάρχει τέτοια επιβαρυντική επίδραση. Ετσι, με βάση και τα ευρήματα, συμβουλεύουν τον πληθυσμό να καταναλώνει ζάχαρη με μέτρο μόνο μετά τα γεύματα.

Αν και στοιχεία έχουν δείξει ότι το ήπαρ είναι εκείνο που επεξεργάζεται τα σάκχαρα, η νέα μελέτη που διεξήχθη σε ποντίκια μαρτυρεί ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 90% της φρουκτόζης πέπτεται από το λεπτό έντερο. Για να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους οι ερευνητές έδωσαν στα ποντίκια ένα μείγμα φρουκτόζης-γλυκόζης και στη συνέχεια παρακολούθησαν πώς το πεπτικό σύστημα των ζώων επεξεργαζόταν τα σάκχαρα. Τα πειράματα έδειξαν ότι το λεπτό έντερο επιτελεί πολύ καλύτερα το έργο της επεξεργασίας της φρουκτόζης αν αυτή καταναλώνεται μετά από ένα γεύμα.

Ο κύριος συγγραφέας της μελέτης καθηγητής Τζόσουα Ραμπίνοβιτς ανέφερε ότι «είδαμε πως όταν ταΐσαμε τα ποντίκια πριν από την έκθεση στη ζάχαρη, βελτιώθηκε η ικανότητα του λεπτού εντέρου τους να επεξεργάζονται τη φρουκτόζη και με τον τρόπο αυτό το μικροβίωμά τους προστατεύθηκε».

Το πορτοκάλι το πρωί είναι χρυσάφι, το μεσημέρι ασήμι .. το βράδυ σίδηρος | 09/02/2018 19:20